Foto: Dean Miculinić
Nije normalno da se ja sa Školjića ne mogu parkirati u Vodovodnoj, a on iz Vodovodne na Školjiću. To odmah moramo riješiti, rekao je Komar, a Vivoda potvrdio da će to biti tako
povezane vijesti
RIJEKA – Dugotrajno narušena svakodnevica i strpljenje građana Mjesnog odbora Školjić–Stari grad konačno su doveli do, mnogi će reći, povijesnog trenutka. Nakon gotovo 25 godina, na zbor građana se odazvao netko iz samog gradskog vrha. Zamjenik gradonačelnika Vedran Vivoda, u pratnji ključnih gradskih i projektnih stručnjaka, sjeo je licem u lice sa stanovnicima tog kvarta kako bi odgovorio na goruća pitanja o radovima koji već mjesecima otežavaju život.
U maloj dvorani MO-a, kako se očekivalo, tražilo se “mjesto više”. Procjena je da bi, da je prostor bio veći, odaziv bio i dvostruko veći, jasan pokazatelj razine nezadovoljstva, ali i potrebe za otvorenim dijalogom s predstavnicima gradskih vlasti.

Vedran Vivida, Aleksio Komar, Žekljo Ševerdija, Ivica Vukušić
Zbor je sazvao predsjednik Vijeća MO Školjić–Stari grad, Alesio Komar, poznat po svom angažmanu na riječkoj mjesno-odboraškoj sceni. Upravo je on naglasio težinu situacije.
– Ovo je prvi put u četvrt stoljeća da je predstavnik Grada Rijeke prisustvovao zboru građana ovog kvartovskog vijeća. To samo po sebi govori o težini situacije i osjećaju stanovnika da je vrijeme za ozbiljan razgovor, istaknuo Komar.
Zamjenik gradonačelnika Vedran Vivoda, koji i sam potječe iz ovog dijela grada, došao je u pratnji moćnog satstava. Bio je tu Željko Ševerdija, voditelj Odsjeka za plan, razvoj i gradnju infrastrukture i promet Grada Rijeke, Ivan Kustura iz tvrtke izvodača radova GENES, Andrej Marochinija, direktor KD Vodovod i kanalizacija Rijeka, Andrej Sedličića iz aglomeracija Rijeka, Nebojša Grzunov iz Instituta IGH te voditelja projekta na terenu Diego Kersija.
Glavna tema bila je dugotrajna obnova vodne infrastrukture i nedovršena cesta u Vodovodnoj ulici. Predstavnici nadležnih službi pokušali su objasnili su kašnjenja, kao objektivne razloze da se radi o infrastrukturu staroj više od stoljeća i pol, a projekti su rađeni prije desetak godina. Drugi problem je složenost samog projekta i nailazak na neočekivane probleme kao i i potreba za stalnim usklađivanjem građevinskih dozvola te projektnom dokumentacijom.
– Ako nema radnika na gradilištu, problem je jer sređujemo projektnu dokumentaciju koja ne odgovara postojećem stanju, objasnio je Marochini.
Ipak, građani su dobili okvirni, ali čvršći rok od svih dosadašnjih. Radovi u Vodovodnoj ulici trebali bi biti dovršeni do kraja siječnja 2026. godine.
Marochini je naglasio da je ovaj sastanak trebalo održati ranije te pozvao građane na suradnju. Međutim osim Vodovodne ulice, gdje radovi kasne više od godinu i pol, na skupu su najavljeni novi građevinski zahvati već početkom 2026. godine, točnije 7. siječnja, koji uključujuću i rekonstrukciju parkirališta Školjić. Gradski predstavnici obećali su da će se tijekom radova pokušati zadržati funkcionalnost barem dijela parkirališta, za stanovnike tog kvarta, na način da će parkirni sustav prepoznavati registracije vozila stanovnika tog MO.
Komar je tražio potvrdu tog zahtjeva, kako bi bi parkiralište za vrijeme radova trebalo biti rezervirano isključivo za stanare, za što je dobio potvrdu.
– Nije normalno da se ja sa Školjića ne mogu parkirati u Vodovodnoj, a on iz Vodovodne na Školjiću. To odmah moramo riješiti, rekao je Komar, a Vivoda potvrdio da će to biti tako.
Vivoda je najavio i šire gradsko rješenje, s ciljem da Školjić postane zona prvenstveno za stanare, uz redefiniciju prometnih tokova u centru grada.
Komar je u svom emotivnom govoru rekao da mu je bivši gradonačelnik tvrdio da će stari bazen na Školjiću uskoro biti u funkciji, a to je bilo 2005. godine.
– Kupio sam peraje, masku i slip kupaće gaćice, a u međuvremenu dobio i unuke koji su stasali za vojsku, rekao je slikovito Komar, ali od bazena ništa.
Vivoda je rekao da se na tome ozbiljno radi. U pripremi je model po kojem bi Autotrolej prodao Gradu bazen, a Grad Autotroleju zemljište u Industrijskoj ulici. Ovo bi omogućilo preseljenje dijela Autotroleja i konačno otvaranje puta da kompleks bazena postane gradski projekt.
– Neću obećati da ćemo za našeg mandata plivati u bazenu, ali to je u planu, rekao je Vivoda.
Građani iz tog MO, većinom u zrelim godinama ukazali su i na dugogodišnje probleme koji nemaju veze s infrastrukturom, ali ruše kvalitetu života. To je u prvom redu parking, a zatim čistoća, droga i buka. Zatražili su brže i efikasnije reakcije komunalnih službi i redarstva, kao i dodatne mjere sigurnosti poput postavljanja ležećih policajaca.
Stanovnici ovog MO unatoč dosadašnjem strpljenju, spremni su i na suradnju, ali pod uvjetom otvorene i pravovremene komunikacije te konkretnih poteza, a prvi ispit je – novo obećanje o završetku radova u Vodovodnoj u siječnju 2026. godine, pa čak i tjedan dva kasnije.
Scene javnog seksa
Iako su duga kašnjenja građevinskih radova u Vodovodnoj ulici i problemi parkiranja bili primarni fokus povijesnog Zbora građana u MO Školjić–Stari grad, rasprava je brzo skrenula prema gorućim problemima sigurnosti i reda koji narušavaju kvalitetu života. Jedna je stanovnica, u emotivnom istupu, otvoreno progovorila o potpunom nedostatku reda i kontrole. Požalila se da se u kvartu, usred ulice i noću, odvijaju scene javnog seksa, što je pokazatelj nepoštivanja javnog prostora. Još ozbiljnije, ukazala je na problem konzumiranja droge po portunima okolnih zgrada, i to ne samo noću, već i tijekom velikog odmora obližnjih školskih ustanova. Stanovnici tog MO naglasili su potrebu za bržim reakcijama komunalnih službi i gradskog redarstva, uz zahtjeve za dodatnim mjerama sigurnosti i redovitijom kontrolom čistoće.