Udruga Ana

Tjedan kreativnosti i podrške u Novalji: Djeca učila, stvarala i družila se u knjižnici i Centru za kulturu

P. N.

Foto Udruga Ana

Foto Udruga Ana

Udruga Ana nastavlja donositi bogat program za djecu uz snažnu podršku Grada Novalje i gradonačelnika Ivana Dabe



Protekli tjedan u Novalji ponovno je protekao u znaku djece, kreativnosti i zajedništva. U organizaciji Udruge Ana – udruge za pomoć djeci i obiteljima, u gradu su se održale dvije aktivnosti koje su okupile velik broj djece: pomoć i podrška pri učenju u Gradskoj knjižnici Novalja te kreativna radionica izrade čizmica za sv. Nikolu u Centru za kulturu.


Broj djece iz tjedna u tjedan raste, a atmosfera u knjižnici i na radionicama sve je toplija, življa i ispunjenija učenjem, smijehom i zajedničkim stvaranjem.


“Svakim tjednom sve nas više ima”


Voditeljica programa, prof. Antea Lončarić, s oduševljenjem je opisala prošlotjedna druženja. “Svakim tjednom sve nas više ima! Knjižnica nam je najdraže mjesto okupljanja. Uz zabavno društvo i učenje je lakše. Starija djeca pomažu mlađoj djeci, a u veseloj atmosferi za sve se nađe vremena – pa i za igru. Prošli tjedan imali smo i podršku u učenju i prekrasnu radionicu izrade čizmica za Svetog Nikolu. Djeca su bila sretna, kreativna i jako ponosna na svoje radove. Veselimo se svakom novom susretu”, rekla je Lončarić.




 


“Ovaj program u Novalji još je jednom pokazao koliko je važno djeci pružiti siguran, kreativan i podržavajući prostor. Djeca uče, stvaraju i razvijaju se – ali najvažnije, osjećaju da pripadaju zajednici koja ih vidi, čuje i podržava. Od srca zahvaljujem Gradu Novalji i posebno gradonačelniku Ivanu Dabi, na razumijevanju i snažnoj podršci našim programima. Grad Novalja pokazuje kako izgleda odgovorna, brigom vođena zajednica – i zato je svijetli primjer u cijeloj Hrvatskoj”, rekla je predsjednica Udruge Ana Ana Duga.


Foto Udruga Ana


 


Pomoć pri učenju: Mjesto gdje djeca rastu zajedno


Pomoć i podrška pri učenju u Gradskoj knjižnici Novalja postala je jedan od najvažnijih edukativnih sadržaja za djecu grada.


Ovakav rad ima veliku pedagošku vrijednost jer djeca razvijaju radne navike, poboljšavaju koncentraciju i razumijevanje gradiva, stječu sigurnost u školskim zadacima i uče kako pristupiti učenju na učinkovit način.


Ima i socijalnu i razvojnu vrijednost jer stariji pomažu mlađima – jača se suradnja i empatija, djeca uče rješavati izazove uz podršku te se razvija osjećaj pripadnosti skupini i zajedništvu.


Ta aktivnost ima i psihološku vrijednost  jer se djeca opuštaju u okruženju koje nije natjecateljsko, učenje postaje zabavnije i manje stresno i osnažuje se samopouzdanje kroz uspješno svladane zadatke.


Djeca u knjižnici ne dobiju samo pomoć pri učenju — već osjećaj sigurnosti, topline i povjerenja.


Kreativna radionica – spoj tradicije, mašte i razvoja


Radionica izrade čizmica za sv. Nikolu  u Centru za kulturu ponovno je okupila punu dvoranu djece. Kroz razgovor o sv. Nikoli, djeca su se upoznala s blagdanom, a zatim izrađivala svoje čizmice koristeći boje, flomastere, pamučnu vatu, vrpce i kreativne kolaž tehnike.


Vrijednosti ove radionice je razvoj fine motorike – držanje olovke, rezanje, lijepljenje – sve to jača koordinaciju i preciznost.


Ova radionica potiče i maštovito izražavanje jer djeca stvaraju vlastite motive, razvijaju simboličko mišljenje i kreativno planiranje.


Potiče i emocionalni razvoj jer je izrada čizmica vezana je uz tradiciju darivanja i radosti, što potiče pozitivne emocije i osjećaj pripadnosti.


Ovakve radionice važne su i za socijalni razvoj jer djeca surađuju, gledaju kako drugi rade, međusobno se potiču i dijele ideje.


Ovakvim se aktivnostima jača  povezanost s lokalnom zajednicom.


Sudjelovanje vrtića „Carić“ posebno je ojačalo povezanost djece, odgajatelja i lokalnih organizacija.


Grad Novalja – primjer zajednice koja ulaže u djecu


Ovaj program ne bi bio moguć bez snažne podrške Grada Novalje, gradonačelnika Ivana Dabe, Gradske knjižnice Novalja, Centra za kulturu i DV „Carić“.


 


Ovaj tjedan u Novalji još je jednom potvrdio da djeca žele učiti kada osjećaju podršku, da je kreativnost najljepši put do dječje radosti te da zajednica koja ulaže u djecu ulaže u svoju budućnost.