Novi planovi

Na Pagu ove godine planiraju staviti fokus na razvoj vjerskog i kulturnog turizma



PAG – Iako se o prognozama za prošlogodišnju turističku sezonu govorilo s velikim strepnjama, jer nitko nije morao predvidjeti tijek pandemije koronavirusa, ona je u velikom dijelu špice prošla iznad svih očekivanja. Najviše su profitirale manje destinacije, udaljene od gradskih središta i točaka koje su popularne među turistima. Kod Vesne Karavanić, direktorice Turističke zajednice grada Paga, provjerili smo koliko su Pažani zadovoljni minulom sezonom.


– Brojkama moramo biti zadovoljni jer smo ih prestali uspoređivati s vrlo negativnom 2020. te smo se bazirali na usporedbu s uspješnom 2019. turističkom godinom. Prema podacima iz eVisitora do početka listopada na području grada Paga ostvareno je 88 posto dolazaka i 90 posto noćenja u odnosu na 2019. godinu, što je izuzetno dobar rezultat, istaknula je Karavanić i dodala kako je vidljivo da su u prvih devet mjeseci 2021. na području TZG-a Paga boravila ukupno 103.622 gosta, koji su ostvarili 864.041 noćenje, što je 49 posto više dolazaka i 28 posto više noćenja.


– U istom periodu na području grada Paga evidentirano je 17.887 dolazaka domaćih gostiju, koji su ostvarili 180.518 noćenja, dok je stranih bilo 85.735, a ostvarili su 683.523 noćenja. Ako usporedimo turističke brojke 2021. s 2020. godinom, evidentirano je 57 posto više registriranih dolazaka stranih gostiju i 42 posto noćenja. Što se tiče domaćih gostiju, u usporedbi s 2020. godinom, broj njihovih dolazaka veći je za 20 posto, rezimirala je Karavanić i naglasila kako analiza pokazuje da su najveći broj noćenja ostvarili, osim domaćih, gosti iz Njemačke, Slovenije, Poljske, Češke, Austrije, Slovačke, Italije i Mađarske, koji su na području TZG-a Pag prosječno boravili osam dana.




Što se tiče predsezone, ona je, kao i u cijeloj Hrvatskoj bila lošija, ali su zato rezultati u posezoni, u rujnu, bili odlični.


– Prema podacima, u rujnu i listopadu ostvareno je 11 posto ukupnih noćenja. U pred i posezoni broj noćenja po dolasku je kraći, više je umirovljenika i outdoor gostiju. Gosti koji tada dolaze u naš grad su, osim domaćih, iz Slovenije, Njemačke, Poljske, Češke, Austrije, rekla je Karavanić te dodala kako je, očekivano, najveći broj dolazaka i noćenja ostvaren u srpnju i kolovozu.


– Tijekom ova dva mjeseca ostvareno je 72 posto svih dolazaka i 76 posto noćenja. Valja naglasiti da su nam ove godine u špici sezone kampovi i hoteli bolji 2 posto nego 2019., a iznajmljivači u domaćinstvu slabiji 15 posto, istaknula je Karavanić dodavši kako je, zbog epidemioloških razloga, Grad Pag ove godine organizirao nešto skromniji Advent.


– Iako je vrlo teško planirati, jednostavno to moramo učiniti zbog dobre pripreme nadolazeće turističke sezone, u nadi da će biti uspješna za sve naše turističke dionike. U pripremi su manifestacije koje ćemo organizirati u skladu s epidemiološkim mjerama, vodeći računa o sigurnosti naših posjetitelja. Također, krećemo s izradom nove smeđe signalizacije, a u izradi nam je izvedbeno rješenje za posebnu signalizaciju u staroj gradskoj jezgri. Ove godine fokusirat ćemo se na stvaranje temelja za razvoj vjerskog i kulturnog turizma, za koje naš grad ima izvanredne preduvjete. Tu je i naš Međunarodni festival čipke, nastavak projekta »Pag na meniju«, kojim ćemo promovirati poznatu gastronomsku ponudu Paga, a s velikim elanom nastavljamo dalje i s projektom »Pag Outdoor«. U izradi su info table koje će se postaviti na dva punkta, zatim posebne info oznake koje su već izrađene. Tu je i postavljanje novih prekrasno dizajniranih stalaka za bicikle u gradu Pagu, zatim odmorišta za naše outdoorovce, punkt za popravak bicikala i naravno, organiziranje outdoor manifestacija, zaključila je Karavanić.


N. LUCIĆ