Općinsko vijeće

Lošinjski vijećnici pričali o obnovi cestovne linije Mrtvaška – Mali Lošinj, oporba želi brže odluke

Bojan Purić

Ilustracija/ Foto Bojan Purić

Ilustracija/ Foto Bojan Purić

Oporba je tražila da gradonačelnica da izvještaj Vijeću o razvoju događaja, ali nedostajao im je peti potpis da ovu točku uvrste na dnevni red



U postupku je ponovno uvođenje cestovne linije od uvale Mrtvaške na jugu otoka Lošinja do Malog Lošinja, koja je bila obustavljena kada su počeli (u međuvremenu propali) radovi na izgradnji nove luke u južnoj otočnoj uvali, a prekidom građevinskih radova i povratkom brodske linije Ilovik – Mrtvaška, nije ponovo pokrenuta.


Još je u prosincu to tražila skupina opozicijskih vijećnika, pa je na sjednici Gradskog vijeća Malog Lošinja prije mjesec i pol dana dogovoreno da će biti održan sastanak na tu temu.


Iz opozicije je emitirano nezadovoljstvo brzinom donošenja odluke, a na ovotjednoj sjednici Vijeća na stolove su stavljena dva prijedloga, jedan o ponovnom uvođenju te linije, kategorizirane kao “mikroprijevoz”, a drugi je taj da taj posao obavljaju “Lošinj usluge”, tvrtka u vlasništvu Grada, koja se bavi naplatom parkiranja i građevinskim radovima.




Opozicija je ovaj put tražila da gradonačelnica Ana Kučić (HDZ) da izvještaj Vijeću o razvoju događaja, no kako je neophodni peti potpis za tu točku dnevnog reda stigao nekoliko sati prekasno za uvrštenje, predsjednik Vijeća Dubravko Devčić (vlastita nestranačka lista), otklonio je prijedlog.


Koliko se ljudi vozilo tom linijom?


HDZ-ov vijećnik Ivan Fabijanić raspravljao je o potrebi za obnavljanjem linije (ona ne uključuje prijevoz učenika i nastavničkog kadra, što je riješeno izvan te linije, op.a.), rekavši da se tim prijevozom koristilo u prosjeku manje od jedne osobe po vožnji, a da opozicija problem predstavlja u javnosti kao gorući, a da zapravo nema interesa.


Detaljnije podatke dao je Daniel Kljaić, direktor “Lošinj usluga”, a prema njima je 2019. godine bilo 0,67 putnika po vožnji, a 2020. godine 0,23, a da je vožnja u 5 sati ujutro gotovo uvijek bila bez putnika.


Daleko veći problem od toga vidi u stanju ceste od Mrtvaške do Malog Lošinja, koju smatra neprikladnom čak i za status lokalne, nerazvrstane, a kamoli državne, pa je zatražio dokument kojim bi “Lošinj usluge” bile oslobođene odgovornosti u slučaju sigurnosnih problema zbog stanja ceste.


Kontrirao je Rudolf Ivković (HSLS) rekavši da ni cesta od Cresa do Porozine nema uporabnu dozvolu, a Željko Jović (SDP) da, “iako je predsjednik Devčić javno rekao da je nama u opoziciji jedini cilj opstruiranje, u ovom predmetu to nikako nije slučaj”.


Slijedi savjetovanje o predloženoj odluci o ponovnoj uspostavi linije, pa zasada nema jasnog datuma njenoga (novoga) početka.


Kajkara umjesto Bandalo


U sastavu Gradskog vijeća dolazi do izmjene, i to na jedinoj poziciji koju drži Akcija mladih. Tako AM više neće predstavljati Lidija Bandalo, već Marin Kajkara.


Kako je rekla Bandalo, riječ je o ranijem dogovoru, tako da jedini mandat pripada cijeloj listi, a ne pojedinoj osobi.