Udružili snage

Janjetina, sol i sir kao svjetski brendovi: Na Pagu imaju nove planove sa svojim poznatim adutima

Nikolina Lucić

Foto: Mislav Klanac

Foto: Mislav Klanac

Nova suradnja ima za cilj unaprijediti povezivanje, prodaju i promociju malih proizvođača otoka Paga, iniciranu prošlogodišnjim projektom "Misec Paške soli"



PAG – Jedan od tri najpoznatija simbola otoka Paga – sol, od prošle godine u sklopu manifestacije “Misec paške soli” ima posebno mjesto u paškom turističkom kalendaru. Solana Pag, Turistička zajednica grada Paga i mali proizvođači otoka Paga predstavili su nam zato novu suradnju koja ima za cilj unaprijediti povezivanje, prodaju i promociju malih proizvođača otoka Paga, iniciranu prošlogodišnjim projektom “Misec Paške soli”.


Kroz druženje i autentičnu gastroponudu, predstavili su nam sve što je pripremljeno za realizaciju ove inicijative, čija provedba kreće odmah. Ovo predstavljanje ima za cilj potaknuti što više malih proizvođača autohtonih proizvoda s ovog područja, ali i ne samo njih, na priključenje ovom projektu s ciljem bolje prepoznatljivosti otoka Paga, kao jedinstvene destinacije, koja nudi blaga koja mnogi tek trebaju otkriti.


Udružene “paške snage” predstavile inicijativu za zajedničku promociju svojih najvažnijih proizvoda / Foto: Mislav Klanac


Potpora kreativcima


Prisutnima se ispred TZG-a Paga obratila direktorica Vesna Karavanić, u ime Solane Pag, direktor Josip Ćapin, a njima se u predstavljanju ove inicijative pridružilo i više malih proizvođača s područja otoka Paga kao što su Namorana ART, Nikol Jakopić Donadić i Sunčana More.




– U kreaciju ovog muzeja uloženo je mnogo vremena i dobre volje Pažana. Pag je otok vrijednih i kreativnih ljudi. Mi smo prošle godine krenuli s projektom “Miseca soli”, a ove godine malim proizvođačima želimo omogućiti mogućnost proširenja njihova poslovanja, nudeći im naš web-shop kao mjesto prezentacije proizvoda. TZ pak svojim projektima tradicijskih suvenira i “Paga na meniju” promovira otok kao interkontinentalni brend prepoznat u cijelom svijetu, kako po svojoj tradiciji i običajima, tako i gastronomskim biserima, naglasio je direktor paške Solane Josip Ćapin.


Vesna Karavanić iz TZ -a kazala je kako je priveden kraju još jedan natječaj za odabir tradicijskih paških suvenira koji će dobiti posebnu oznaku izvornosti.


– Ovo je spajanje triju projekata, “Miseca paške soli”, prezentacije malih proizvođača kroz brendiranje suvenira i “Paga na meniju”, koje godinama razvijamo zajedno sa SŠ Bartula Kašića. Jedanaest je suvenira već nositelj naše oznake na otoku, najviše ih je na području grada Paga, četiri u Kolanu i jedna u Novalji.


Dodjelom posebnih oznaka za autohtone paške suvenire želimo bolje zaštiti i prezentirati naše tradicijske gastronomske osobitosti. Javni poziv za novi autohtoni suvenir grada Paga je gotov, a pred nama je odabir nositelja te prestižne oznake. Nama su se zato pridružile i dosadašnje nositeljice ove oznake, a Solana Pag putem svojeg je weba omogućila bolju promociju i vidljivost tih tradicijskih proizvoda, a s institucionalnom ćemo promocijom nastaviti i na naša dva sajma, kao i u sklopu drugih turističkih manifestacija, pojasnila je Karavanić, rekavši kako paški poduzetnici i institucije njeguju dobru suradnju.


Ljepote Paga


Otok Pag prava je riznica blaga, a paška janjetina, paška sol i paški sir postali su svjetski poznati gastronomski brendovi koji s ponosom nose oznaku izvornosti, dok je paška čipka, na popisu UNESCO-ove nematerijalne kulturne baštine. Neka od blaga otoka Paga predstavile su u Magazinu soli male proizvođačice koje svoju kreativnost izražavaju upravo pomoću sirovina ovog otoka. Pomoću paške vune, tehnikom suhog filcanja Nikol Jakopić Donadić izrađuje nakit, slike od vune te razne suvenire, a “krije” se iza imena Woolly Handmade.


Koliko Željka Crljenko Mihlin voli Pag, govori sami naziv iza kojeg stvara, Namorana Art, a stvara suvenire i nakit od paške čipke, izrađuje slike i magnete s motivima mora, riba. Posebnom metodom elektrolize Sunčana More izrađuje nakit s temom paške čipke. Sol je ključna za proizvodnju čipke na metalu, nije lako savladiva, ali njoj je jako draga. Za Sunčanu kombinacija soli, čipke i mora znači Pag. Nikol s brendom Wooly Handmade tehnikom filcanja radi nakit, slike i suvenire, jer kaže, unatoč popularnosti paške ovce, vuna je još uvijek nedovoljno poznata kao vrlo zahvalna sirovina od koje se mnogo toga može izraditi.


Tijekom predstavljanja, između ostalog, bilo je riječi i o drugim nadaleko poznatim turističkim projektima otoka Paga – “Pag na meniju” – oznaci posebnog standarda tradicionalne kuhinje otoka Paga te “Suveniru Grada Paga” koji bi trebao predstavljati odraz kontinuiteta umjetničkog, kulturnog, kulturno-povijesnog ili kulturalnog nasljeđa grada Paga.