
Predstavljanje Maje Ogrizović pratila je i prevoditeljica na znakovni jezik / Foto VEDRAN KARUZA
Mislim da je svaka mikropromjena promjena. Ako nas je puno u mikropromjeni, onda se promjena događa samim time što smo tu, naglasio je Zvjezdan Ružić
povezane vijesti
RIJEKA Drugi dan festivala Slowmotion u Opatiji ponudio je šarolik, ali tematski povezan program koji je kroz razne formate okupljao stvaratelje i promatrače oko zajedničkih pitanja – kako stvarati u današnjem društvu i što s tom kreativnošću kada je suočena s algoritmima, tržištem i realnim životom. Iako je publika ležerno šetala između dviju pozornica, velike Učke i opuštene Lungomare – zajednički nazivnik bile su priče o autorskom radu, domaćoj produkciji, glazbi, filmu i svakodnevnim izazovima stvaranja u okruženju koje se brzo mijenja.
Nezavisni projekti
Jutro na pozornici Lungomare obilježila je opuštena, ali sadržajna sesija “Naprijed naši!”, u kojoj su predstavljeni brojni nezavisni kulturni projekti. Pažnju je privukao jazz pijanist i skladatelj Zvjezdan Ružić koji je pričao o nastanku albuma “A Storm in a Teacup”.

Zvjezdan Ružić imao je zanimljivo predavanje / Foto VEDRAN KARUZA
– Ivan Šarar je moj aktivni fan na Instagramu i svako-toliko, dok sam stvarao album i sitno objavljivao o njegovom nastajanju, komentirao “wow super je ovo”, i jedan dan mi je banuo u inbox s pozivom bih li došao to prezentirati i ispričati svoju priču jer mu se jako sviđa. Tako smo sve dogovorili, s tri poruke na Instagramu. Znamo se od ranije i imao sam osjećaj da će biti nešto fora, ispričao je Ružić publici, podcrtavši koliko su direktni kontakti i spontani trenuci važni za razvoj scene. Dodao je i kako vjeruje da i ovakav festival može donijeti promjene: “Mislim da je svaka mikropromjena promjena. Ako nas je puno u mikropromjeni, onda se promjena događa samim time što smo tu.”

Zadovoljan radionicom – Vanja Kauzlarić / Foto VEDRAN KARUZA
Predstavljeni su formati dokumentarnog rada iz raznih dijelova zemlje, od Filmaktiva i STIFF festivala, do produkcijskih kuća poput Everland Music Group. U sklopu edukativnog segmenta, Vanja Kauzlarić iz udruge Ri Rock vodio je radionicu bubnjarskog kruga za djecu u Villi Antonio.
– Bilo je super. Trebali smo biti unutra, ali smo se preselili u perivoj jer je lijepo vrijeme. Klinci su bili novi, dosta mali. Ali jako dobro su pohvatali gradivo, baš smo se iznenadili. Tako da smo danas napravili puno više nego što inače napravimo u jednom satu, kazao je Kauzlarić.

Program je kroz razne formate okupljao stvaratelje i promatrače oko zajedničkih pitanja / Foto VEDRAN KARUZA
Alat za raspravu
Popodnevni blok donio je ozbiljnije rasprave o umjetnosti u doba umjetne inteligencije. Online predavanje redatelja Filipa Filkovića Philatza “Kreativnost u doba AI” bilo je uvod u panel “Oprez, AI!” na kojem su sudjelovali Marija Piroški, Anis Galijatović, Radislav Jovanov Gonzo i Kristian Benić. Razgovaralo se o potencijalima i opasnostima koje umjetna inteligencija donosi kreativnim industrijama, ali i o potrebi da autori ostanu autentični u vremenu algoritamski generiranih sadržaja.
Subotnju večer zaključio je redatelj Igor Bezinović i film “Fiume o morte!”, koji je prikazan u inkluzivnom formatu – s titlovima za gluhe, snimkom prevoditelja na znakovni jezik i audiodeskripcijom. I sam panel koji mu je prethodio, a u kojem su uz Bezinovića sudjelovali Gregor Božič, Noemi Dessardo i Ivan Šarar, pokazao je koliko dokumentarni film može biti više od pukog prikaza – alat za društvenu raspravu, inkluziju i zajedničko promišljanje prostora u kojem živimo.

Foto Vedran KARUZA