Nagrada struke

Iz Londona stiglo veliko priznanje. Opatija 21 proglašena za najbolju europsku tvrtku u parkirališnoj djelatnosti!

Aleksandra Kućel Ilić

Mnogi strani korisnici usluga Opatije 21 ne mogu vjerovati da mogu plaćati parking pametnim telefonom te su iznenađeni kada shvate da postoji virtualni parkirališni bon – kaže direktor Igor Štok



OPATIJA – Tvrtka Opatija 21 dobila je europsku nagradu za najbolju tvrtku u parkirališnoj djelatnosti za 2020./21. godinu (Parking Management Company of the Year 2020/21) – stigla je u Opatiju vijest iz Londona.


– Posebno sam počašćen što nagrada dolazi opet od struke kao i prilikom dobivanja hrvatske nagrade. Nagrada je došla iz Londona za najbolju parking tvrtku. Moram priznati da kada je stigao telefonski poziv nismo mogli vjerovati sve dok nismo i pismeno obaviješteni. Mi u Opatiji 21 na ovu nagradu gledamo kao nadogradnju nagrade koju smo već dobili krajem prošle godine od (HPU-a) Hrvatske strukovne udruge kao najbolja hrvatska tvrtka. Posebno sam ponosan na svoje zaposlenike koji su u ove četiri godine svašta prošli sa mnom te im odajem priznanje za postizanje visokih standarda koje sam postavio ispred njih. Ne bi bilo fer izostaviti i naše partner tvrtke RAO i Infoart iz Zagreba koje su moje ideje sprovele u programska rješenja. Danas evo pokušavamo zaštititi sve učinjeno kao naš »know how«.


Pametne tehnologije


Nakon što smo svorili takav sustav kontrole i naplate izabravši najbolja softverska rješenja na tržištu, odlučili smo sve nadograditi primjenom pametnih tehnologija koje štede na radnoj snazi. U našoj djelatnosti da bi se mogle kontrolirati sve beneficije za korisnike usluga treba imati velik broj zaposlenih. To predstavlja velik trošak u poslovanju te sve pada u vodu jer trošak kontrole pojede svu zaradu. Stoga smo se okrenuli izgradnji jednog novog sustava te uz puno muke i testiranja shvatili da smo na dobrom putu. Nakon prve odrađene godine u vrijeme pandemije, svima je bilo jasno da imamo sustav koji želi cijela Hrvatska. Danas imamo upite i potencijalne kupce prvenstveno od turističkih destinacija, ali i velikih gradova – rekao je Igor Štok, direktor nagrađene tvrtke Opatija 21. Rekao nam je i što mu znači nagrada te otkrio tajnu uspješnog poslovanja…




– Nagrada meni osobno predstavlja vrhunac poslovne karijere i otvaranje možda nekih novih poslovnih izazova, a tvrtki ugled u stručnoj zajednici Hrvatske. Teško da ćemo ovo ponoviti u doglednoj budućnosti, ali ostaje veliko poslovno iskustvo. Upravljanje ljudskim resursima velik je i zahtjevan posao, naročito u javnim tvrtkama koje su non stop pod lupom javnosti i svaka greška odmah ispliva na površinu. Nažalost, politika nije uvijek zadovoljna nama, ali pohvale zato stižu sa svih strana, od korisnika, tvrtki iz cijele države do struke. Mnogi strani korisnici usluga Opatije 21 ne mogu vjerovati da postoji destinacija gdje se može plaćati parking pametnim telefonom, a naročito ostaju iznenađeni kada shvate da postoji virtualni parkirališni bon. Ova inovacija nam je i donijela sve nagrade. Ostalim koncesionarima u Hrvatskoj još uvijek je nepojmljivo da smo dopustili korisniku da ne mora sam plaćati parking već da se mi moramo pobrinuti da ga naplatimo.


Mali ljudski resursi


Izuzetno je važno u komunalnom gospodarstvu kako se troše ljudski resursi, a Opatija 21 ima najmanji broj zaposlenika u Hrvatskoj po broju parkirališnih mjesta. Tu ne mislim samo na ljude zaposlene u kontroli parking sustava već i zaposlenike koji opslužuju sve poslovne procese u tvrtki. Dakle, neovisno o malim ljudskim resursima, utvrđeno je da Opatija 21 ima najbolju kontrolu sustava te omogućen najveći broj prodajnih kanala za korisnike, čime je data velika fleksibilnost korisniku prilikom korištenja usluge. Nadalje, struka je utvrdila da Grad Opatija ima izuzetno kompleksne opće uvjete organizacije parkiranja i to iz već poznatih razloga: besplatni sat za 4.385 građana Opatije dnevno, jedinstvena komocija korisnika putem virtualnog parkirališnog bona te iznimno velik broj (651) povlaštenih karata u odnosu na broj parkirališnih mjesta, zatim tri mjeseca nenaplate zimi te velik broj prodajnih internetskih kanala, što predstavlja nepoznanicu za ostale destinacije – zaključio je direktor Štok.