Funkcija u nacionalnoj udruzi

Priznanje za opatijskog direktora: Igor Štok izabran na čelo Nadzornog odbora HPU-a

Aleksandra Kućel Ilić

Igor Štok, direktor Opatije 21 / NL arhiva

Igor Štok, direktor Opatije 21 / NL arhiva

Mojim imenovanjem ukazani su čast i priznanje i svim djelatnicima koji su skupa sa mnom u posljednje četiri godine radili na jednom potpuno novom parkirnom sustavu – govori Igor Štok



OPATIJA – Struka je izabrala direktora Opatije 21 Igora Štoka za predsjednika Nadzornog odbora Hrvatske strukovne udruge za parkirnu djelatnost (HPU). Bio je to povod da osim objave same vijesti, pitamo glavnog i odgovornog iz ove tvrtke u vlasništvu Grada Opatije i druge detalje »iz svijeta parkirne politike« koji su sudionicima u prometu zanimljivi.


– Ovo je prije svega čast i priznanje svega dobrog što sam učinio do sada, a onda i obveza da dalje radim na unapređenju djelatnosti, ali ovog puta ne samo za Opatiju, već i za ostatak Hrvatske. Mislim da dio svoje uspješnosti dugujem i činjenici da je politika imala povjerenja u mene i nikad mi se nije miješala u donošenje poslovnih odluka. To je rijetkost za hrvatske prilike te sam na tome zahvalan. Smatram da zakonodavac mora na prijedlog struke obaviti dodatna unapređenja postojećeg zakonskog okvira kako bismo svi u državi mogli pratiti razvoj tehnologija i bili bez problema u poslovanju nakon njihovih implementacija. To će biti moj zadatak kao i stručnog tima koji ćemo osnovati za tu namjenu – rekao je nakon što je izabran na mjesto predsjednika Nadzornog odbora HPU-a Igor Štok.


Dori treba poznati gost


Dora je završila uspješno, a Opatija se danima spominjala u svim mogućim medijima. I ove se godine festival održao u Sportskoj dvorani »Marino Cvetković« kojom upravlja Opatija 21.
– Smatram da je u skladu sa situacijom oko pandemije, ali uvažavajući i ostale kriterije, ovogodišnja Dora bila uspješna, iako možda i malo skromnija nego inače. Uvjek sam sklon reći da se treba rastegnuti kolika je prostirka pa je to i u ovom slučaju bilo pravilo kod ovogodišnje Dore. Treba težiti podizanju letvice i pokušati po uzoru na »bogati« Sanremo dovesti gosta koji je svjetski ili barem regionalni brend. To košta, ali time bi se vidljivost projekta povećala. Sve u svemu, ima vremena i za to ako financije dozvole – prokomentirao je ovogodišnju Doru Igor Štok i naveo razmišljanja da festivalu treba dati još veći značaj.



 


Vrhunac karijere


Na pitanje hoće li se nova obveza odraziti na posao koji obavlja u Opatiji 21, odgovorio je:


– Ovo je vjerojatno vrhunac moje poslovne karijere u djelatnosti parkiranja te zahvaljujem svima koji su mi tu čast i ukazali. Mojim imenovanjem nije ukazana čast i priznanje samo meni, već i svim djelatnicima koji su skupa sa mnom u posljednje četiri godine radili na jednom potpuno novom parkirnom sustavu. Novi sustav koji sam osmislio, a koji je polučio odlične rezultate, danas je postao predmetom želja velikog broja tvrtki u Hrvatskoj. Stoga imamo zahtjeve iz cijele države za našim poslovnim rješenjem. Ova funkcija sigurno neće utjecati na moj smanjeni angažman u Opatiji 21 jer će upravo moja angažiranost na rješavanju problema u djelatnosti na razini države sigurno pomoći i Opatiji 21.


Najavio nam je i daljnje planove i iskorake, ali također i otkrio detalje o novom »čudnom« vozilu na prometnicama Opatije…


– Kako sam i naveo, moj program rada u strukovnoj udruzi bazirat će se prije svega na komunikaciji sa zakonodavcem u smjeru izrade zakona o parkiranju. Nadalje, sva dobra iskustva iz stvarnog života ću pokušati kvalitetno iskomunicrati s ministarstvom te ih pokušati staviti u zakonski okvir. Djelatnost parkiranja je mlada komunalna djelatnost te je to postala tek 2019. godine. Mnogo toga treba urediti i prilagoditi stvarnom životu jer, kao što znamo, papir trpi svašta. Novo vozilo je na električni pogon s hardverskom opremom koja se sastoji od osam kamera i dva jaka GPS uređaja sa softverskom komponentom koji zajedno čine novi sustav kontrole i naplate parkiranja. Cijelu priču prati vrlo precizan geografski informacijiski sustav (GIS) koji upravlja prostornim informacijama, a koji komplementarno čini podlogu za rad. Zapravo, radi se o nastavku implementacije sustava koji smo s motociklom započeli još 2020. godine. Vozilo je nabavljeno s maksimalnih 40% poticaja, odnosno 57.600 kuna poticaja, Fonda za zaštitu okoliša. Vozilo je u eksploataciji već gotovo dva mjeseca i pokazalo se kao dodatni iskorak u poslovanju – zaključio je Štok.


Povlaštena usluga


Zanimalo nas je i kako su Opatijci prihvatili novu parkirnu politiku s 1.000 besplatnih sati parkiranja godišnje.


– Smatram da smo uspješno implementirali Opće uvjete parkiranja koji kao takvi nigdje u Hrvatskoj ne postoje. Samim time programska rješenja za takve uvjete ne postoje kod tvrtki koje to moraju zajedno s nama implementirati. Danas s počekom od tri mjeseca imamo 2.423 Opatijca, korisnika takve povlaštene usluge parkiranja, te je to i dokaz da je većina građana to prepoznala kao dobru stvar.
Dotaknuli smo se i pitanja izgradnje parkirne infrastrukture…


– Opatija 21 je u proteklom periodu iznjedrila uz suglasnost vlasnika gotovo dva garažna projektna rješenja te je na politici da ih dalje izgura. No, u ovom trenutku je za mene osobno puno važniji projekt autobusnog terminala koji vodim, a smatram da je Opatiji kao autobusnoj destinaciji on prioritetniji. Podsjećam da je u zlatno doba 2019. godine kroz Opatiju 21 prošlo 10.190 turističkih autobusa, što je impozantan broj. Nadalje, mi još nemamo svoj terminal ili barem parkiralište za autobuse. Nažalost, svoje parkirne probleme morat ćemo uskoro rješavati izvan administrativnih granica grada Opatije, i to kod privatnih vlasnika zemljišta. Smatram to nedopustivim te je u postupku kandidatura Opatije 21 na EU fondove kako bismo izgradili svoj lokalitet i priveli ga funkciji – dodao je Štok.