Županijska lučka uprava

Do 31. listopada niže cijene za liburnijske luke

Aleksandra Kućel Ilić

Fernando Kirigin, Damir Lovreković, Marin Starčić i Josip Brkić / Foto A. KUĆEL-ILIĆ

Fernando Kirigin, Damir Lovreković, Marin Starčić i Josip Brkić / Foto A. KUĆEL-ILIĆ

Za 25 posto smanjena je brodska ležarina za plovila koja uplovljavaju u opatijsku luku, a obavljaju prijevoz putnika, dok je pristojba za uporabu obale za putnička plovila za višednevna izletnička putovanja smanjena za 50 posto



OPATIJA  Upravno vijeće Županijske lučke uprave Opatija-Lovran-Mošćenička Draga odlučilo je zbog posebnih okolnosti nastalih epidemijom bolesti COVID-19 olakšati poslovanje korisnicima luke i privremeno, do konca listopada ove godine, smanjiti cijene usluga.


Javnost su s novom odlukom upoznali Marin Starčić, predsjednik Upravnog vijeća, članovi Josip Brkić i Damir Lovreković, a pridružio im se i ravnatelj spomenute lučke uprave Fernando Kirigin.


 




– Zbog svima poznatih okolnosti koje narušavaju gospodarsku aktivnost, zbog čega smo imali upite samih korisnika, odlučili smo izjednačiti cijenu brodske ležarine s cijenom brodske ležarine za turističke brodove čija je matična luka Opatija. Radi se o smanjenju od 25 posto za brodsku ležarinu za plovila koja uplovljavaju u opatijsku luku, a obavljaju prijevoz putnika. Također je odlučeno da se pristojba za uporabu obale za putnička plovila za višednevna izletnička putovanja u domaćem prometu, putnička plovila za jednodnevne izlete i taksi u domaćem prometu i putnička plovila – turističke podmornice smanjuje za 50 posto od iznosa utvrđenih prema lučkoj tarifi ŽLU Opatija-Lovran-Mošćenička Draga. Moramo demantirati već više puta u medijima iznesenu tvrdnju da je luka Opatija najskuplja luka, usprkos činjenici da svojom infrastrukturom znatno zaostaje za ostalim, europskim sredstvima novouređenim manjim lukama kojima upravljaju županijske lučke uprave. Naravno da se te manje luke ne mogu uspoređivati po kapacitetu, a ni cijenama usluga s velikim lukama poput Rijeke i Splita kojima upravljaju državne lučke uprave i istovremeno mogu primiti 50, 60 i više manjih turističkih brodova, u odnosu na Opatiju koja istovremeno može primiti samo pet ili šest plovila iste vrste – rekao je Starčić te još dodao da lučka uprava svoje prihode nastoji pojačati uvođenjem brodskih linija, a jedna u najavi je linija Zadar – Senj – Rijeka – Opatija.


– Mi smo mala lučka uprava s izvornim prihodom od oko 2 i pol milijuna kuna i svako smanjenje cijena za nas je velik udarac, no bez obzira na to, napravili smo najbolje što smo mogli i sada treba vidjeti na koji će način naša odluka utjecati na gospodarstvo – zaključio je Kirigin.