Problem s koncesijom

Zavrzlama u Crikvenici. Bez izmjena prostornog plana, neće biti ni crpke za nautičare

Robert Šimonović

Po sadašnjoj varijanti ovo područje može biti koncesionirano jedino u sklopu buduće marine, a za marinu nema interesa, kaže ravnatelj ŽLU-a Crikvenica Mario Kružić



CRIKVENICA – Dio Inine benzinske crpke na crikveničkom Petaku, odnosno ušću Dubračine, predviđen za opskrbu plovila, nedavno je prestao s radom. Kako je na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Crikvenice kazao vijećnik Igor Ivančić (koalicija SDP-PGS), benzinska crpka na tom je dijelu nelegalno poslovala od 2017. godine sve do nedavno, s obzirom na to da od te godine nema potpisan važeći ugovor o koncesiji, a nalazi se na pomorskom dobru. Ivančić je pojasnio kako je zavrzlama nastala uslijed donesenih izmjena prostornog plana 2017. godine, a prema kojima je crpka izuzeta iz lučkog područja te svrstana u obuhvat buduće marine koja bi se trebala protezati od Vele palade do ušća Dubračine.


Rješenje na pomolu


– Sedam godina kasnije marine još uvijek nemamo, pumpa na temelju izmjena prostornog plana sve ove godine nikome ne plaća koncesiju, čime je za znatan iznos oštećena i Županijska lučka uprava Crikvenica. Što će se napraviti po tom pitanju, gdje će lokalno stanovništvo i turisti točiti gorivo za brodice, pitao je Ivančić, dodavši da se najbliža benzinska crpka za nautičare i vlasnike drugih plovila nalazi u Novom Vinodolskom. ​Vršiteljica dužnosti gradonačelnice Ivona Matošić Gašparović (HDZ) potvrdila je da prostornim planom nisu stvoreni preduvjeti da bi pumpa funkcionirala, dodavši kako Grad Crikvenica priprema novu odluku o izmjenama prostornog plana, i to ne samo zbog slučaja benzinske crpke, već i zbog drugih čestica na pomorskom dobru koje je potrebno dodatno definirati, sukladno novom Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama.


– Kroz osiguravanje prostorno-planskih uvjeta i raspisivanje koncesije stvorit ćemo sve preduvjete da ona može normalno funkcionirati, što predstavlja dugoročno rješenje. Održali smo i sastanak s Inom te smo pronašli kratkoročno rješenje kojim ćemo omogućiti da pumpa može nastaviti s radom, rekla je Matošić Gašparović.




Za komentar oko spornog slučaja kontaktirali smo i Maria Kružića (SDP), ravnatelja Županijske lučke uprave Crikvenica.


– Izmjenom prostorno-planske dokumentacije 2017. godine stupile su okolnosti za raskid koncesije. U ugovoru o koncesiji stoji da je jedan od elemenata raskida ugovora izmjena prostorno-planske dokumentacije, odnosno trenutak kad određeno područje izađe iz jednog obuhvata i pređe u drugi. Dakle, nakon što je odluka o izmjeni prostornog plana stupila na snagu, automatski je došlo do raskida koncesijskog ugovora i od tog dana je benzinska crpka radila bez koncesije i nikome nije plaćala nikakvu naknadu. ŽLU Crikvenica je dobivala godišnje, što fiksnog, a što varijabilnog dijela, oko 300.000 kuna. Na taj način ŽLU Crikvenica ostala je oštećena za približno dva milijuna kuna, koje bi se kroz razna ulaganja ponovo vratile u lučko područje, kazao je Kružić.


Ispaštaju građani


Ravnatelj ŽLU-a Crikvenica dodaje da će zbog zatvaranja dijela benzinske crpke najviše ispaštati građani Crikvenice, odnosno nautičari i vlasnici plovila, koji će morati odlaziti u Novi Vinodolski točiti gorivo.


– Bojim se i da će biti onih koji će se snalaziti, tj. samostalno točiti gorivo u nekakve kanistre te na samim vezovima i pretakati gorivo, što je pravilnikom o redu u luci zabranjeno jer može doći do onečišćenja, zapaljenja i sličnih opasnih situacija koje nam ne trebaju, napominje Kružić.


Valja naglasiti i da benzinska crpka na ušću Dubračine, INA maloprodajno mjesto (MPM) Crikvenica-obala, formalno nastavlja raditi, odnosno s radom nastavlja dio benzinske crpke na kojem se nalaze spremnici, zgrada i prodajna goriva za vozila, s obzirom na to da je taj dio u vlasništvu Ine još od početka 80-ih godina prošlog stoljeća, dok se obustava rada odnosi isključivo na dio namijenjen za opskrbu plovila. Kružića smo pitali i je li ranije ukazivao na ovaj problem, s obzirom na to da isti postoji još od 2017. godine.


– O tome sam ukazivao više puta i na sastancima gradskog Odbora za prostorno planiranje, ali se tada ovaj problem ignorirao, rekao je Kružić, dodavši i da su predstavnici Ine u studenom 2020. godine tražili sastanak sa ŽLU-om Crikvenica i Gradom Crikvenica kako bi riješili spornu situaciju, no sastanku se odazvala samo Županijska lučka uprava Crikvenica, tada putem Zooma. Ravnatelja ŽLU-a Crikvenica pitali smo i kako on vidi rasplet čitave situacije.


– Najbrža varijanta je sporno područje izmjenama prostornog plana vratiti pod lučko područje i dati nama da raspišemo koncesiju i ponovo je ugovorimo. Po sadašnjoj varijanti ovo područje može biti koncesionirano jedino u sklopu buduće marine. Za marinu je jednom bio raspisan natječaj i nitko se nije javio, slijedom toga vjerojatno se nitko neće niti javiti u skorije vrijeme. Bilo kako bilo, ne vidim kako se problem može riješiti do početka turističke sezone. Ja bih volio, ali teško, zaključuje Mario Kružić.


Ina: Razmatraju se mogućnosti za prijelazno razdoblje


– Na maloprodajnom mjestu Ina Crikvenica-obala kupovina svih vrsta goriva do daljnjeg je moguća isključivo na agregatima namijenjenima za vozila. Kupci plovila mogu opskrbiti na Ininim obalnim maloprodajnim mjestima u Opatiji i Novom Vinodolskom, navodi su u odgovoru koji smo dobili iz državne tvrtke. “Ina, kao društveno odgovorna kompanija već dugi niz godina pokušava, u suradnji s nadležnim Ministarstvima, razriješiti situaciju u koju je dovedena zbog nemogućnosti raspisivanja natječaja za davanje koncesije, iz razloga koji su javno poznati. Ina nikada nije negirala svoje obveze, već je naprotiv, nastojala pronaći modalitet kako bi se nastavila opskrba plovila gorivom, uvažavajući značaj koje navedeno ima za lokalno stanovništvo i turizam. Unatoč razumijevanju situacije od strane nadležnih institucija potrebno je riješiti pitanje prostornog planiranja koje nije u nadležnosti Ine. Također, razmatraju se mogućnosti kako omogućiti rad u prijelaznom razdoblju, dok se ne stvore preduvjeti za raspisivanje koncesije, što je prije svega u interesu lokalne zajednice Ina će svakako, a čim se za to ostvare uvjeti, sudjelovati u natječaju za dodjelu koncesije na toj lokaciji”, piše u odgovoru Ine.