Promjena u TZ-u

Tena Peričić je prva žena na čelu turizma u Novom. Otkrila nam je koji su joj planovi

Ante Peričić

Mislim da je ono najbitnije da svi idemo k istom cilju, osluškujemo potrebe naših posjetitelja i kreiramo turistički proizvod koji će biti zanimljiv



Turistička zajednica Grada Novog Vinodolskog nakon dugo vremena na čelo dobiva novu čelnu osobu, a po prvi put tu će dužnost obavljati žena. Riječ je o Novljanki Teni Peričić, iskusnoj PR-ovki koja se natjecala s još dvoje prijavljenih za tu, po Grad i regiju, izuzetno važnu poziciju. Kako je došlo do toga da se prijavi na natječaj, kako gleda na turističku situaciju u svome gradu te što će joj biti prvi koraci na čelu TZ-a otkrila je u svome prvom razgovoru za medije.


Što Vas je ponukalo da se prijavite na natječaj za direktoricu Turističke zajednice Grada Novog Vinodolskog?


– Novi je lijepi turistički gradić kojemu je to ujedno i glavna djelatnost. Posao direktorice Turističke zajednice uvijek mi se činio kao kreativan, dinamičan i izazovan, posao kroz koji obogaćujemo ponudu ne samo u svrhu turizma, već i apsolutno u svrhu podizanja kvalitete življenja u gradu na jednu višu razinu. Mogu reći da sam veliki lokal-patriot i najveću mi sreću pričinjava kada vidim da ljudi na našoj destinaciji uživaju, bilo da se radimo o stanovnicima Novoga ili gostima. To je zapravo i jedna od glavnih stvari zbog kojih sam se vidjela na ovom radnom mjestu. Posljednjih pet godina radila sam kao osoba zadužena za odnose s javnošću i protokol u Gradu Crikvenici. Educirajući se kroz taj posao i upoznavajući nove ljude, shvatila sam da sam spremna za ovaj izazov i da je ono najljepše zapravo to što je taj izazov upravo kod kuće, odnosno što se vraćam u svoj Novi. Iako se kaže da je kod kuće najteže, jer se od tebe puno očekuje, upravo to gledam kao jednu dodatnu motivaciju i vjetar u leđa da zajedno sa svim dionicima u turizmu grada pridonesem kvaliteti i doživljaju destinacije.


Veliki potencijal




U kojoj mjeri će vam iskustva stečena u Crikvenici, u odnosima s javnošću, pomoći pri radu na novom radnom mjestu?


– Smatram da mi je dosadašnji posao veoma kvalitetna podloga za mjesto na koje dolazim. Stekla sam povjerenje svojih nadređenih i bila sam uključena u puno projekata, aktivnosti i programa koje smo radili. Kao PR bila sam vrlo dobro upoznata ne samo sa svojim odjelom, već i s djelatnošću čitave gradske uprave, ali i ustanova koje djeluju na području grada, pa bih tako, između ostalog, istaknula i usku suradnju s Turističkom zajednicom Grada Crikvenice. Kroz sve navedeno sam upoznala uistinu jako puno ljudi, razmijenila mnoga iskustva, komunicirala s medijima, konstantno se educirala i vjerujem da će mi to biti veliki plus. Ono što uvijek volim reći, a što je zapravo bila i okosnica mog dosadašnjeg posla, je da je znati kvalitetno komunicirati ključ svega i da otvara sva vrata.


Kako gledate na trenutno stanje turizma u Novom Vinodolskom?


– Mislim da smo se možda malo uspavali, ali zapravo, i posljednje dvije godine obilježene pandemijom COVID-19 koja je još uvijek prisutna, bile su doista izazovne i dodatno su doprinijele promjenama u svim sferama života. Ipak, snalažljiv smo narod koji je uspio iz takve izvanredne situacije izvući ono najbolje i nadam se da ćemo se sada polako vraćati na neka sretnija vremena. No COVID nam je sa sobom donio i ubrzaniju digitalizaciju pa su sada i trendovi na tržištu što se tiče turizma nešto drugačiji. Sukladno tome ćemo morati prilagoditi i svoje poslovanje i iskoristiti sve prilike koje nam stoje na raspolaganju. Nažalost, svjedoci smo i stanja na istoku Europe koji nikako ne ide u prilog turizmu, ali sam po tom pitanju optimistična. Smatram da smo destinacija koja uistinu ima jako puno potencijala i upravo zato će mi biti zadovoljstvo raditi ovaj posao.


Plan i program


Možete li, ukratko, obrazložiti svoj četverogodišnji plan?


– Program koji sam pisala u svrhu prijave na natječaj napisan je na temelju dosadašnjeg iskustva, stanja na tržištu, Strategije razvoja turizma Crikveničko-vinodolske rivijere te strateški dokumenata što županijskih, što nacionalnih. Novi Vinodolski ima kvalitetne manifestacije i one su ono kroz što bismo se trebali brendirati. No svaka manifestacija, kao i svaki proizvod, ima svoj životni vijek i na njih gledam kao na živo tkivo koje treba konstantno usavršavati i na kojima treba raditi. Nije dovoljno napraviti manifestaciju i očekivati da će ona, iz godine u godinu, biti jednako praćena i interesantna bez da se događaju neki novi trenutci. Upravo zbog tog mislim da su, primjerice, Ružica Vinodola i Ljetni karneval nešto na čemu trebamo više raditi i što trebamo modernizirati, obogaćivati manifestacije s gastro i eno segmentima naše destinacije. Pamtim ih još iz djetinjstva kao manifestacije koje sam uživala posjećivati s roditeljima, a i sama sam se imala prilike natjecati za titulu Ružice Vinodola 2011. godine što mi je bilo jedno od najposebnijih iskustava. Navela sam samo dvije, ali postoji cijeli niz manifestacija koje planiram zadržati i unaprijediti. Što se tiče nekih noviteta, želim uvesti Advent u Novi, a kroz Crikveničko-vinodolsku strategiju i jednu manifestaciju koju sam nazvala Triatlon Riviera, a koja bi obuhvaćala tri jedinice lokalne samouprave, tj. Novi Vinodolski, Crikvenicu i Vinodolsku općinu, odnosno trčanje, plivanje i biciklizam naglašavajući tako sve naše prirodne ljepote. Osim toga, kroz Strategiju je naglašena važnost zdravlja, boravka u prirodi i tzv. outdoor aktivnosti, stoga je i moj prijedlog upravo na tragu toga. Smatram i da je nedovoljno iskorišten naš potencijal povijesti. Tako sam predložila manifestaciju Tragovima novljanske povijesti unutar koje bi bili zastupljeni svi oni koji su Novi učinili prepoznatljivim te svi događaji kojima je Novi dom. Četverogodišnje razdoblje je jako dug period. Svijet u kojem živimo mijenja se iz dana u dan te je u takvim uvjetima teško isplanirati svaki detalj, no upravo zato sam ostavila prostora i za aktivnosti koje ću zajedno sa svim akterima u turizmu kroz vrijeme i kroz rad dorađivati, uvoditi, korigirati. Mislim da je ono najbitnije da svi idemo ka istom cilju, osluškujemo potrebe naših posjetitelja i kreiramo turistički proizvod koji će biti zanimljiv i koji će privlačiti goste na destinaciju kako u ljetnoj sezoni tako i izvan nje.


Važnost društvenih mreža


Na čemu se dosad nije radilo, a trebalo je?


– Moja percepcija je da se možda premalo pažnje pridavalo promidžbi i vidljivosti destinacije kroz online i offline medije. Vremena su se po pitanju promidžbe jako promijenila i jako je bitno prilagoditi se tome. U velikom dijelu su online načini oglašavanja prevladali offline oglašavanje i to definitivno treba više koristiti. Mnoge destinacije su prepoznale važnost društvenih mreža odnosno fotografija koje se dijele na mrežama i koje su mnogima jedan od motiva dolaska. Mislim da i u tom segmentu trebamo iskoristiti ono što imamo i mjesta koja su sama po sebi fotogenična uz malo truda i kreativnosti učiniti još atraktivnijima. Isto tako smatram da treba poraditi i na valorizaciji našeg zaleđa i valorizaciji naše kulturne baštine i povijesti što sam već i navela kroz ideju nove manifestacije. Nedostaju nam i agencije koje nisu više samo posredničke, već one kreiraju priču i doživljaj destinacije; agencije koje gostu na destinaciji nude isplaniran boravak koji uključuje, recimo, šetnju vidikovcima, kušanje autohtonih proizvoda, sudjelovanje u berbi grožđa…, odnosno suživot s ljudima koje ovdje žive. Riječ je o paketima koji bi, u određenim dijelovima godine, promovirali određene segmente ponude i kroz koje bi se jednim dijelom nastojao riješiti problem sezonalnosti turizma, jer Novi je uistinu predivan u svako doba godine.


Outdoor aktivnosti


Kao što ste rekli – Novi je uistinu predivan u svako doba godine. Kako planirate oživjeti »neljetna« razdoblja?


– Većina se primorskih gradova susreće s problemom spomenute sezonalnosti turizma. Ljeti je pritisak na grad jako velik, nekad i veći no što možemo podnijeti, a u nekim mjesecima je pad osjetan. Ne bih rekla da ovdje govorimo samo o zimi, već i o ostalim godišnjim dobima. U tom kontekstu, naša je destinacija idealna za proljetne i jesenske outdoor aktivnosti koje mogu uključivati i zaleđe, ali i područje uz more. Zimi nam nedostaje ugođaj Adventa. U Crikvenici sam kroz organizaciju Adventa razgovarala s velikim brojem ljudi i viđala jako puno Novljana na tim događanjima tako da smatram da publiku za Advent imamo. Društven smo narod koji podržava događanja i voli izaći i družiti se, naročito u doba kao što je Advent kada je taj osjećaj zajedništva još prisutniji. Kada govorim o Adventu, Zdravica novoj je prepoznatljiva manifestacija koja je odlično prihvaćena od velikog broja ljudi i ujedno je jedan predivan završetak svake godine. Kada se razmišlja na ovaj način, da događanja kreću s maškarama i našim narodnim običajima tj Mesopustom, preko Uskrsa, Raspjevanih balkona, svih ljetnih događanja, Martinja i naposljetku Adventa, znam da Novi može živjeti cijelu godinu.


Što će biti prva stvar koju ćete napraviti 1. travnja, kada vam i službeno počinje mandat?


– Za mene će to biti jedan poseban dan, dan s kojim ću otvoriti novo životno poglavlje i moram priznati da se tome jako veselim. Prva stvar koju ću napraviti će definitivno biti upoznavanje s mojim budućim suradnicama i dužnosti na koju dolazim. Mislim da je to baš jedan idealan plan za prvi dan na novom radnom mjestu, i to prvoaprilski petak!


Novi val


– Svima nam je jasno da Novi Vinodolski ima ogromni potencijal, pogotovo u turističkom sektoru i mi se tako, još od mog mandata kao zamjenika gradonačelnika, nastojimo dominantno pozicionirati. Ovim činom, odnosno zapošljavanjem jedne mlade, perspektivne, ambiciozne i obrazovane osobe samo još čvršće idemo ka tom pravcu buđenja Novog Vinodolskog. Tena Peričić, kao novi kadar, tu će dužnost, vjerujem, obnašati odgovorno te biti dio te promjene, takoreći novog vala, koji je zahvatio naš grad i na kojem ćemo nastojati, sportskim žargonom rečeno, jahati. Vjerujem u dobru suradnju Grada i Turističke zajednice, jer je to najmanje što zaslužujemo, kazao je gradonačelnik Grada Novog Vinodolskog Tomislav Cvitković.