USPJEŠNA SEZONA

Crikvenica je među vodećim destinacijama u Hrvatskoj. Već je ostvareno preko milijun noćenja, najviše je Nijemaca

Sanja Gašpert

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec

Od početka godine najveći broj noćenja ostvarili su Nijemci (229.789), domaći gosti (228.656), Slovenci (94.898), Mađari (92.427) te Austrijanci (89.503)



CRIKVENICA – Nakon prvih sedam mjeseci ove godine, dojam turističke sezone na crikveničkoj rivijeri je odličan, bolji od očekivanja, a to pokazuju i statistički podaci za Rivijeru Crikvenica, koja se našla u društvu najpopularnijih kvarnerskih destinacija, točnije na drugom mjestu. Rezultati za razdoblje od 1. siječnja do 31. srpnja u sustavu e-Visitor pokazuju da je na crikveničkoj rivijeri ostvareno ukupno 207.748 dolazaka i 1.086.766 noćenja.


Izraženo u postocima, dolasci turista su u usporedbi s istim razdobljem lani bolji za 56,74 posto, a noćenja za 40,97 posto. S obzirom na to da je 2019. godina bila rekordna po turističkim postignućima, a tome turistički sektor teži i ove godine, ove godine ostvareno je 2,32 posto više dolazaka te 4,57 posto manje noćenja u usporedbi s rekordnom 2019. godinom. Gledano prema tržištima, od početka godine najveći broj noćenja ostvarili su Nijemci (229.789), domaći gosti (228.656), Slovenci (94.898), Mađari (92.427) te Austrijanci (89.503). Očekivano, svi su premašili broj noćenja u usporedbi s istim razdobljem lani, a Nijemci, Austrijanci i Mađari i s istim razdobljem u 2019. godini. Gledajući turistički uspjeh po mjestima rivijere, u Crikvenici je ostvareno 546.530 noćenja, u Selcu 299.558, Dramlju 156.698 i Jadranovu 83.980 noćenja.


Promatrajući udjele noćenja prema vrsti smještajnih objekata, vidi se da je najviše turističkog prometa ostvareno u objektima u domaćinstvu (47,14 posto), potom u hotelima (22,08 posto), 12,36 posto u ostalim vrstama smještaja, a u kampovima 6,34 posto, dok ostatak čini nekomercijalni smještaj. Prema broju ostvarenih noćenja (240.002) hoteli su bolji u usporedbi s 2021. godinom za 72,34 posto, a u odnosu na 2019. godinu za 17,74 posto. Broj ostvarenih noćenja u kampovima je bolji u odnosu na 2021. za 62,43 posto i 2019. za 8,53 posto.


U srpnju najviše Nijemaca




Privatni smještaj je također jedna od tri vrste koje su bolje u ostvarenom broju noćenja u usporedbi s posljednje tri godine. Gledajući objekte na razini prosječne popunjenosti u usporedbi s lani, hoteli su popunjeniji za 67,74 posto, kampovi 60 posto, ostali objekti za smještaj 46,15 posto te privatni smještaj za četrdeset posto. U srpnju se Rivijera Crikvenica našla u Top 10 destinacija Hrvatske prema ostvarenim noćenjima. Rivijeru je posjetio 104.821 gost te je ostvareno 657.360 noćenja, odnosno 14,56 posto više noćenja nego lani te samo 5,80 posto manje od rekordne 2019. godine. Njemački gosti su u srpnju ove godine prednjačili po ostvarenom prometu – imali su udio od 20,28 posto u noćenjima, a slijede ih domaći gosti s 18,73 posto. Mađari su treći po redu (9,71 posto), potom Slovenci (8,58 posto) i Slovaci (8,35 posto). Od navedenih tržišta, mađarsko i slovačko ostvaruju veći broj noćenja u usporedbi s 2019. godinom. Promatrajući podatke prema strukturi smještajnih objekata, vidi se da objekti u domaćinstvu ostvaruju 52,07 posto od ukupnog prometa, hoteli imaju udio od 17,64 posto, ostali smještajni objekti 10,73 posto, a kampovi 5,84 posto, dok ostatak čini nekomercijalni smještaj.


Bogat program i u kolovozu


– Tijekom cijele godine poduzimamo sve potrebne mjere i aktivnosti kako bismo učvrstili i nadogradili poziciju Rivijere Crikvenice kao poželjne i kvalitetne turističke destinacije raznolike ponude. Još je važnije da nas naša emitivna tržišta sve više prepoznaju kao cjelogodišnju destinaciju, koja osim sunca i mora nudi puno više, stoga konstantno radimo i na proširenju ponude. Nakon lipnja i srpnja bogatim programima, i u kolovozu nas očekuju raznovrsni sportski događaji – Plivački maraton Šilo-Crikvenica, teniski turnir, jedriličarska regata i drugi, glazbeno-scenske poslastice – Melodije s okusom mora, Glazbene ljetne večeri, Tribute nights, Summer dance – dance show, kino na otvorenom, predstave za djecu i brojni drugi. Glavnu sezonu, kao i svake godine, tradicionalno zatvara Ribarski tjedan s brojnim zanimljivostima u programu. Osim atraktivnog programa događanja, raduju nas i dobri turistički rezultati i postignuća, osobito približavanje rekordnoj 2019. godini. Nadamo se da će zahvaljujući novim investicijama, konstantnom trudu i radu turističkih djelatnika, poboljšavanju kvalitete postojeće ponude te osmišljavanju novih proizvoda, crikvenička rivijera postati još posjećenija, kaže Marijana Biondić, direktorica Turističke zajednice Grada Crikvenice.


Samo u Crikvenici više od pola milijuna noćenja


Gledajući turistički uspjeh po mjestima rivijere, u Crikvenici je ostvareno 546.530 noćenja, u Selcu 299.558, Dramlju 156.698 i Jadranovu 83.980 noćenja