NOVI ROK SVIBANJ 2021.

Mulj i birokracija oduljili dogradnju crikveničke luke

Robert Šimonović

SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER

Iako je dogradnja trebala biti završena još u rujnu, već na početku ju je omelo muljevito dno zbog kojeg se mijenjao projekt i dozvola, a ni zabrana radova zbog sezone nije išla u prilog graditeljima. No, sada radovi ipak kreću prema svome kraju



CRIKVENICA – Za nešto više od šest mjeseci mogao bi konačno završiti projekt dogradnje crikveničke luke, otkrio nam je ravnatelj Županijske lučke uprave Crikvenica Mario Kružić. Prisjetimo se, projekt Dogradnja luke otvorene za javni promet županijskog značaja – luka Crikvenica započeo je u studenome 2018. godine, dakle prije gotovo dvije godine, a proces završnih radova još je u tijeku.


Radi se o projektu vrijednom gotovo 33 milijuna kuna, 85 posto čitavog iznosa pokrivaju sredstva iz europskih fondova, odnosno iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020., dok je ostalih 15 posto sredstava osiguralo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture iz dijela fonda za razvoj luka otvorenih za javni promet. Svrha čitavog projekta poboljšanje je kvalitete odvijanja postojeće brodske županijske linije Crikvenica – Šilo koja je od velikog značenja prvenstveno za stanovništvo otoka, ali i za same Crikveničane.


Samo u prvoj godini postojanja ove brodske linije, prevezeno je oko 15.000 putnika. Poboljšana usluga prijevoza putnika tijekom cijele godine omogućit će integraciju hrvatskih otoka u širu prometnu mrežu te unaprijediti preduvjete za zapošljavanje, obrazovanje i pristup medicinskoj skrbi stanovnicima otoka Krka. Projektom je predviđena gradnja 130 metara dugog lukobrana koji služi prvenstveno kao pristanište i privez brodske linije Crikvenica – Šilo te gradnja 60 metara dugog zaštitnog gata čija je temeljna funkcija očuvanje obalnog akvatorija od nepovoljnih vremenskih uvjeta (vjetrova poput zapadnjaka i tramontane), rekli su nam iz Županijske lučke uprave Crikvenica.


Poteškoće po putu




Iako je dogradnja luke tehnički već trebala biti završena, ravnatelj ŽLU-a Mario Kružić ukazao je na poteškoće s kojima se lučka uprava susretala po putu, prilikom izvođenja samih radova.
– Izvođači radova, odnosno Zajednica ponuditelja koju čine Izgradnja iz Crikvenice, BSK commerce iz Rijeke i DSS obrt za izgradnju hidrograđevinskih objekata i podvodnih radova iz Crikvenice, potpisali su ugovor prema kojemu je rok izvođenja radova bio 18 mjeseci. Ugovor je uključivao pauzu za vrijeme turističke sezone, u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna.


Realizacija je započela uobičajeno, onako kako smo predviđali, no s vremenom su uslijedile nepredviđene okolnosti u vidu prekomjernog slijeganja betonskih blokova. Godine 2013. rađeni su geoistražni radovi na temelju kojih se radio čitav projekt, no kada su radovi dogradnje de facto započeli, pokazalo se da dno prikriva oko 17 metara mulja, zbog čega je došlo do prevrtanja određenog broja blokova. Morali smo ih izvaditi i napraviti nove geoistražne radove koji su pokazali da je tlo u lošijem stanju nego su to pokazali prvi nalazi. Stoga smo morali stvoriti veći nasip, izmijeniti dijelove projekta, kao i izmijeniti i dopuniti samu građevinsku dozvolu, pojasnio nam je Mario Kružić.


Sukob s Gradom


Zbog opisane situacije i same dinamike gradnje, Županijska lučka uprava tražila je od Grada Crikvenice zahtjev za produljenje roka izvođenja radova poslije 15. lipnja 2020. godine, odnosno nakon roka kojim se predviđala pauza gradnje za vrijeme trajanja turističke sezone. Grad je takav zahtjev odbio navodeći kako se na taj način dovodi u pitanje crikvenička turistička sezona.


– Upravni odjel za komunalni sustav, prostorno uređenje, zaštitu okoliša i imovinu Grada Crikvenice donio je rješenje o privremenoj obustavi radova na projektu dogradnje luke otvorene za javni promet, no Grad Crikvenica posljednji je put usvojio Odluku o privremenoj zabrani izvođenja i ograničavanja radova još 2014., a prema Zakonu o gradnji, takva Odluka mora se donositi svake godine za iduću godinu.


Dakle, rješenje za 2020. ne postoji te je odluka Grada bila neutemeljena, rekao nam je Kružić te za kraj otkrio kako bi radovi trebali konačno biti gotovi do svibnja 2021. godine.
– Teško je točno predvidjeti datum završetka radova jer, kada radite na moru, uvelike ovisite o vremenskim uvjetima koji mogu dodatno usporiti tijek radova. Ipak, radovi dogradnje sada se odvijaju u kontinuitetu, te bi prema revidiranom dinamičkom planu trebali biti gotovi negdje do svibnja 2021. godine, zaključio je Kružić.