Zadnji podaci

Turisti u Gospiću ostvarili čak 30 posto više noćenja nego lani

Marin Smolčić

Zabilježeni izvrsni turistički rezultati u prvih devet mjeseci ove godine



Prema zadnjim podacima Turističke zajednice grada Gospića i sustava e-Visitor, u gradu Gospiću je u prvih osam mjeseci ove godine ostvareno 21,39 posto više dolazaka i 27,62 posto više noćenja turista u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ovome svakako valja pridružiti rezultate iz rujna koji govore o 1.724 dolaska i 3.675 noćenja. Na taj način se broj dolazaka u rujnu 2022. godine povećao u odnosu na prošlu godinu za 23,58 posto, a broj noćenja za impozantnih 47,24 posto!


Svakako je važan podatak da grad Gospić u odnosu na turistički rekordnu 2019. godinu bilježi broj noćenja veći za sedam posto. Podaci sustava e-Visitor također pokazuju da je udio domaćih gostiju 34,27 posto, a najbrojniji gosti dolaze s tržišta Njemačke, Italije, Nizozemske, Francuske, Poljske, Bosne i Hercegovine i Belgije, udio stranih gostiju je 65,73 posto. Sveukupno od 1. siječnja do 30. rujna povećanje u dolascima iznosi 21,93 posto, a u noćenjima 29,79 posto.


Gledano prema vrsti smještaja, najtraženiji i najpopularniji su objekti visoke kategorije kada su u pitanju hoteli, a i u privatnom smještaju. Prema organizaciji dolazaka i noćenja bilježimo 80 posto individualnih dolazaka gostiju. Primjetan je trend popunjenosti od 150 do 200 dana godišnje i to u privatnom smještaju, posebno u kućama za odmor više kvalitete.


Turistički razvoj




Direktorica Turističke zajednice grada Gospića Maja Strilić u razgovoru ističe da je grad Gospić prepoznat kao cjelogodišnja destinacija, turistički raste i razvija se. Nastavlja se trend povećanja dolazaka, broja noćenja i zadržavanja gosta. Unazad nekoliko godina prema parametru prosječnog trajanja boravka gost se u gradu zadržavao jedan dan, Gospić je bio samo prolazna točka, a trenutno se gost u gradu zadržava 2,79 dana.



– Očekujemo nastavak pozitivnog trenda i pred završetak ove turističke godine, odnosno i u posezoni. Mi nastavljamo smjer koji se pokazao opravdanim, a to je podizanje kvalitete usluga i sadržaja te povećanje turističkih proizvoda, uz primarno oslanjanje na autohtone proizvode, našu poznatu gastronomiju i manifestacije koje promoviraju sve naše proizvode. Sedam dana aktivnog odmora već sada nudi grad Gospić sa svojom okolicom, što je važno jer s raznolikim sadržajem Gospić privlači goste – kaže direktorica Maja Strilić. U praksi nam to pokazuje u usporedbi s najboljom turističkom 2019. godinom, kad je u rujnu bilo 3.420 noćenja, a ove godine je premašena ta brojka.


Također navodi da Gospić kao destinacija kvantitativno i kvalitativno bilježi rast, svaka nova turistička sezona postaje prilika za odmjeravanje snage kroz kvalitetu turističke usluge.


– Turistička zajednica grada Gospića provela je mjerenje kvalitete usluge na razini grada. »Tajni gost« predstavlja inovativni koncept mjerenja kvalitete usluge u svrhu njezina poboljšanja, po uzoru na svjetske trendove. Prva godina mjerenja kvalitete usluge metodom tajnih gostiju u Gospiću istaknula je ljubaznost i pristupačnost djelatnika. Još uvijek postoje područja za unapređenje, čime se može postići još veća konkurentska vidljivost, dok je kao područje za unapređenje identificirana proaktivnost u nuđenju dodatnih usluga i proizvoda, kvalitetnija komunikacija s gostom u cilju pronalaženja modela povećane potrošnje.


»Tajni gosti«


»Tajni gosti« dolazili su u srcu sezone, bili su smješteni u hotelima, kampovima, iz pošte su slali razglednice, odlazili u banku, vozili se taksijem, uživali na izletima, ručali u restoranima i bilježili svaki detalj. Takvi gosti su tijekom srpnja i kolovoza obilazili turističke atrakcije, kupovali suvenire te se raspitivali za razne informacije po cijelom gradu, prije kao i tijekom samog boravka. Ocijenili su i kvalitetu raznih mrežnih stranica grada, preglednost, točnost, ažuriranost i informacije koje pružaju. E-mail upit ocjenjivao se s obzirom na vrijeme dobivanja odgovora na upit te način komunikacije i stil, kao i dojam koji je tajni gost stekao. U telefonskom pozivu ocjenjivala se ljubaznost, ton razgovora, način komunikacije, pozdrav i prezentacija proizvoda, odnosno informacije koje se gostu daju, dolazak gosta u destinaciju i način kako komuniciramo u osobnom kontaktu s gostom, davanje informacija, preporuke gostima, ponuda dodatne usluge, prezentacija usluge i osmišljavanje kako zainteresirati gosta za kupnju usluge i slično. Na temelju svih podataka agencija za praćenje je izradila savjete kako je moguće unaprijediti uslugu, kao i pregled aktivnosti koje je potrebno provesti za napredak u kvaliteti.


Turistička zajednica će svim objektima koje je tajni gost posjetio tijekom istraživanja poslati uvid u svoje rezultate, kako bi uvidjeli gdje mogu unaprijediti svoje poslovanje. Izvještaj je pokazao brojna područja za unapređenje, ali i osviještenost, zrelost i spremnost na rad i unapređenje svih uključenih. Posebno nas vesele dobre ocjene domaćih i stranih posjetitelja, što je rezultat rada i sinergije svih turističkih dionika, lokalnih proizvođača, jedinica lokalne samouprave i turističke zajednice. Kontinentalni turizam ima brojne prednosti i opravdano upravo kontinent može i mora produljiti turističku sezonu – zaključuje direktorica TZG-a Gospića Maja Strilić i dodaje da će TZ nastaviti sustavno planirati i provoditi aktivnosti promocije za dodatno pozicioniranje Gospića kao sve značajnije destinacije povijesti, kulture, gastronomije i aktivnog odmora.