Prometnica D-403

FOTO Obišli smo veliko riječko gradilište. “Najskuplja cesta u Hrvatskoj” u promet ide krajem rujna

Marinko Glavan

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Kod čvora Škurinje je gotovo završen novi rotor, a da se radovi primiču samom kraju vidljivo je i na vijaduktima na južnom kraju ceste



Cesta D 403, vrijedna više od šezdeset milijuna eura, trebala bi biti završena do kraja rujna, procjenjuju u Hrvatskim cestama.


Radovi na »najskupljoj cesti u Hrvatskoj« primiču se kraju, tri godine nakon što su započeli, a tijekom tog razdoblja dogodila se pandemija COVID-19, rat u Ukrajini i posljedična energetska kriza te snažna inflacija. Cesta je ipak u najvećem dijelu izgrađena, završeni su teški građevinski radovi na svim objektima, kojih je iznimno puno, u odnosu na duljinu trase od svega dva i pol kilometra.





Da se radovi primiču kraju vidljivo je od čvora Škurinje, gdje je gotovo završen novi rotor, pa sve do velikih vijadukata na južnom kraju ceste – Mlaka i Pioppi, kojima se cesta spaja sa Zvonimirovom ulicom kod zgrade Novog lista i kontejnerskim terminalom na Zagrebačkoj obali, za čiji je cestovno povezivanje u prvom redu i izgrađena.


Polaganje instalacija


O stanju na gradilištu i izvedenim radovima razgovarali smo s Martinom Abramovićem, inženjerom riječke ispostave Hrvatskih cesta koji od samog početka prati ovaj projekt. Abramović kaže kako su radovi na novom kružnom toku na Škurinjama na samom kraju.


– Uz građevinske radove i polaganje instalacija, na kružnom je raskrižju postavljen već i nosivi sloj asfalta, kao i vezni sloj pa je preostalo još samo asfaltiranje habajućeg sloja i naravno, opremanje, postavljanje odbojnih ograda, prometne signalizacije i tako dalje. Kad bude postavljen završni sloj asfalta, kružno će raskrižje biti uklopljeno u čvor Škurinje na obilaznici, kaže Abramović.



Na dionici prema ulazu u tunel Škurinje također je, prema njegovim riječima, u duljini od oko 400 metara postavljen nosivi i vezni sloj asfalta, što podrazumijeva da su prethodno izvedeni svi radovi na odvodnji, prelaganju postojećih instalacija i postavljanju novih, kao i izgradnja potpornih zidova i drugih potrebnih objekata.


– Pred tunelom je preostalo oko 150 metara za asfaltiranje, jer su tamo još u tijeku radovi na instalacijama za vodospremu, nadzorne sustave i ostalo. Tunel je najvećim dijelom gotov. U njemu su već dva sloja asfalta, a upravo su u tijeku radovi na trećem sloju. Nakon toga će se postavljati ventilatori, tunel je već i obojen i u njemu je postavljen već dobar dio instalacija, nadzornih i upravljačkih sustava, vatrodojavne automatike i automatike za incidentne situacije te brojne druge. U tunelima je zapravo jako velik broj raznih sustava i instalacija, a uskoro će početi i njihovo testiranje, kako bismo provjerili da sve radi kako treba te kako bi prometovanje tunelom bilo sigurno. Konstrukcijski je potpuno gotov i manji, evakuacijski tunel koji ide paralelno uz glavnu cijev tunela, a tamo se također još postavljaju pojedini dijelovi opreme i instalacija, kaže Abramović.


Posljednja dionica


Na izlazu iz tunela kod ZTC-a obrise je poprimio i kružni tok od kojeg jedan krak vodi prema kontejnerskom terminalu, drugi prema Zvonimirovoj ulici, a treći u tunel.



– Tamo se dovršavaju rubnjaci, traju još neka betoniranja, i potom će i tamo krenuti asfaltiranje, prema Zvonimirovoj, odnosno vijaduktu Mlaka i prema željezničkom podvožnjaku i vijaduktu Pioppi. Cesta i vijadukt prema Zvonimirovoj su asfaltirani gotovo do samog kružnog toka, a uskoro očekujemo i asfaltiranje Ulice Rikarda Benčića koja je dobila dodatni prometni trak, za skretanje na Zvonimirovu. Na drugoj strani, kod željezničkog nadvožnjaka, dovršavaju se potporni zidovi, a izgrađeni su i potporni stupovi za drugi željeznički nadvožnjak, koji će biti izgrađen u sklopu projekta izgradnje drugog kolosijeka pruge kroz Rijeku. Vijadukt Pioppi je izgrađen, na ploču će se u narednim danima postaviti hidroizolacija, a nakon toga i asfalt, kaže Abramović.



Što se posljednje dionice, do samog kontejnerskog terminala, tiče, tamo su završeni konstrukcijski radovi, a položena su i prva dva asfaltna sloja, osim manjeg dijela na kraju dionice, gdje se izvode radovi na instalacijama za potrebe terminala, odnosno tvrtke Rijeka gateway koja njime upravlja.


– Sve skupa bi trebalo biti završeno krajem ljeta, odnosno krajem rujna. Do tad bi trebao biti završen i tehnički pregled i cesta bi trebala biti puštena u promet, naravno, rekao je Abramović.