OGRANIČENJA U PROMETU

Do kada će se zatvarati čvor Matulji? Pitali smo HAC kako napreduje gradnja punog profila do tunela Učka

Marinko Glavan

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Radovi se odvijaju i na ulaznoj rampi iz pravca Rupe, zbog čega je cijela dionica ceste zatvorena za sav promet



MATULJI – Čvor Matulji, koji spaja riječku obilaznicu (A7) s Matuljima, Opatijom i dalje prema tunelu Učka i Istri (A8), zatvoren je zbog radova već desetak dana, a ponovo će biti pušten u promet 7. ožujka, no povremena zatvaranja čvora i prometa prema Matuljima trajat će još nešto dulje od godinu dana, a cilj je izgradnja četverotračne autoceste na glavnoj trasi ceste, potvrđeno je iz Hrvatskih autocesta (HAC).


Iz HAC-a objašnjavaju da je čvor Matulji, službenog naziva čvor Učka, interregionalno središte koje spaja dvije autoceste, A7 i A8, pri čemu je postojeće čvorište izvedeno tako da je glavna trasa dvotračni kolnik, s dvosmjernim prometom, dok su ulazne i izlazne rampe izvedene s jednom trakom i jednosmjernim prometom.


– Da bi se omogućilo sigurnije prometovanje i povećanje propusne moći čvora Matulji (Učka), potrebno je dograditi glavnu trasu na puni četverotračni profil, s razdjelnim pojasom, s po dvije prometne trake u svakom smjeru – stoji u odgovoru HAC-a na naš upit o dinamici radova na čvoru Matulji i izgradnji punog profila autoceste prema tunelu Učka.


Radovi u fazama




Trenutno su u tijeku radovi na ulaznoj rampi iz smjera Rijeke prema Matuljima, gdje se uređuje i profilira pokos, u svrhu pripreme geotehničkih radova osiguranja stabilnosti pokosa građevinskim sidrima, mlaznim betonom i žičanom ogradom. Radovi se odvijaju i na ulaznoj rampi iz pravca Rupe, zbog čega je cijela dionica ceste zatvorena za sav promet.


– Radi prirode posla na predmetnom čvoru bit će potreba za stalnim zatvaranjem pojedinih krakova kako bi se radovi odvijali na siguran način – ističu iz HAC-a, dodajući da će se radovi na čvoru za vrijeme turističke sezone, državnih praznika i produljenih vikenda odvijati bez utjecaja na promet, odnosno neće biti zatvaranja pojedinih krakova.


– Radovi će se izvoditi u fazama, ovisno o mogućnostima zatvaranja prometa, a kompletan dovršetak radova u planu je u prvom kvartalu 2024. godine – ističu iz HAC-a.


Druga cijev tunela


Za povezivanje Istarskog ipsilona i mreže Hrvatskih autocesta u punom profilu, s četiri prometna traka, preostao je završetak izgradnje druge cijevi tunela Učka i izgradnja dodatnih dviju prometnih traka od tunela Učka do kružnog raskrižja na skretanju prema Matuljima, kao i izgradnja dodatnih dviju kolničkih trakova od čvora Matulji (Učka) na riječkoj obilaznici do istog kružnog raskrižja. Drugu cijev tunela Učka gradi koncesionar Istarskog ipsilona, tvrtka Bina Istra, pri čemu je već probijeno više od četiri kilometra nove tunelske cijevi, više od sedamdeset posto, a očekuje se da će biti probijena sredinom ove godine, dok će radovi na opremanju potrajati još oko godinu dana. Bina Istra će do sredine godine, prema najavama direktora Darija Silića, početi i radove na izgradnji punog profila autoceste, na dionici od tunela Učka, do kružnog raskrižja kod skretanja za Matulje, koji će trajati oko tri godine.


Bolja povezanost


S druge strane, dionicu punog profila autoceste, od riječke obilaznice do kružnog raskrižja, dužne su izgraditi Hrvatske autoceste, a kada sva tri projekta budu završena, mreže autocesta u Istri i ostatku Hrvatske bit će u cijelosti povezane u punom profilu, s četiri prometna traka. Do tada bi trebao zaživjeti i novi, jedinstveni sustav naplate cestarina koji će se temeljiti na unaprijeđenom sustavu elektroničke naplate cestarine i na plaćanju s posebnog računa, temeljem očitavanja registarskih pločica na automobilima.


Na riječkoj obilaznici gradi se i novi čvor Trinajstići koji će omogućiti znatno bolju povezanost dijela općine Matulji i grada Kastva s mrežom autocesta i središtem Rijeke, do kojega će se preko čvora Škurinje stizati cestom D-403 koja će biti puštena u promet u srpnju ove godine. Vrijednost radova na čvoru Trinajstići je 4,5 milijuna eura, a omogućit će uključivanje na obilaznicu s lokalnih prometnica, kao i isključivanje s nje, u oba smjera. Dobar dio najzahtjevnijih radova, poput izgradnje nadvožnjaka preko obilaznice već je izveden, a u tijeku su armiranobetonski radovi na zidovima podvožnjaka, izrada temelja stupova javne rasvjete, izrada unutarnje odvodnje i nosivog sloja kolničke konstrukcije.


Prema informacijama iz HAC-a, u pripremi je izrada temelja za nosive konstrukcije prometne signalizacije, izmješatnje optičkih kablova uz autocestu te izvođenje zidova za zaštitu od buke. Završeni su svi zemljani radovi na iskopu i izradi nasipa, intenzivno se priprema kolnička konstrukcija za asfaltiranje nosivog sloja u zoni autoceste i budućih uplitajnih i isplitajnih krakova, a planirani rok dovršetka radova i puštanje čvora u promet je do sredine lipnja ove godine.


Završena obnova pješačkog mosta na Vratima Jadrana


Tijekom veljače završena je i obnova pješačkog mosta preko obilaznice, na odmorištu Vrata Jadrana. Investitor obnove dotrajalih drvenih dijelova, zbog kojih je most dulje vrijeme bio zatvoren, bio je koncesionar odmorišta, tvrtka Petrol Hrvatska, u čijem sastavu od prošle godine posluju benzinske crpke Crodux. Most je, ističu iz Petrola, saniran s ciljem povećanja sigurnosti i energetske učinkovitosti.
– Radovi su počeli krajem godine, a završeni su sredinom veljače. Zamjenom drvenih dijelova obnovljena je i rasvjeta i postavljene su energetski učinkovite svjetiljke. Petrol će i u budućnosti slijediti svoju strategiju prelaska na »zeleno« – poručuju iz Petrola.