Zanimljiva veza

Znanstvena studija dokazala da uzimanje probiotika smanjuje infekcije respiratornog sustava i kod starijih i onih s prekomjernom težinom

Foto: iStock

Nije najlogičnija ideja da unošenje bakterija u crijeva može smanjiti rizik od respiratorne infekcije, ali to je daljnji dokaz da je crijevni mikrobiom ima složen odnos s našim raznim organskim sustavima, kažu znanstvenici

Osobe s povećanom tjelesnom masom imaju veći rizik od respiratornih infekcija. Prethodna istraživanja pokazala su da probiotici smanjuju infekcije gornjih dišnih putova kod zdravih odraslih i djece, ali postoji malo podataka o ovoj ranjivoj populaciji starijih, prekomjerne tjelesne težine i ljudi s pretilošću.

Sad je i to istraživanjima dokazano, svakodnevna upotreba probiotika povezana je s manje simptoma gornjeg dišnog sustava kod starijih ljudi prekomjerne tjelesne težine, prema studiji koja sugerira potencijalnu ulogu probiotika u prevenciji respiratornih infekcija. Studija je odabrana za prezentaciju na Tjednu probavnih bolesti (DDW) 2021., najvećem  međunarodnom okupljanju liječnika, istraživača i akademika u području gastroenterologije, hepatologije, endoskopije i gastrointestinalne kirurgije.

“Nije najlogičnija ideja da unošenje bakterija u crijeva može smanjiti rizik od respiratorne infekcije”, rekao je za Sci Tech Daily dr. Benjamin Mullish, vodeći istraživač u studiji i klinički predavač na Odjelu za probavne bolesti, Imperial College London , Engleska, “ali to je daljnji dokaz da je crijevni mikrobiom ima složen odnos s našim raznim organskim sustavima. To ne utječe samo na to kako funkcioniraju naša crijeva ili kako funkcionira naša jetra, već i na aspekte kako funkcionira cijelo naše tijelo. ”

Istraživači su ponovno analizirali detaljne dnevne zapise navika 220 pacijenata koji su sudjelovali u ranijoj tako zvanoj dvostruko slijepoj, placebom kontroliranoj studiji o probioticima i gubitku kilograma. Pregledom unosa za uobičajene simptome infekcije gornjih dišnih putova, uključujući kašal i upaljeno grlo, istraživači su otkrili da su sudionici koji su uzimali probiotike tijekom šestomjesečne studije imali 27 posto nižu ukupnu incidenciju simptoma gornjih dišnih putova u odnosu na placebo skupinu. Učinak je bio najveći među sudionicima koji su bili stariji od 45 godina, kao i onima s pretilošću.

Istraživači nisu mjerili imunološki odgovor, već samo respiratorne simptome. Buduća randomizirana klinička ispitivanja mogla bi pomoći identificirati mehanizme povezane sa smanjenjem respiratornih simptoma i istražiti mogući utjecaj probiotika na imunološki sustav, rekao je dr. Mullish.