Tjedan kozmonautike

U Puli otkriveno Gagarinovo poprsje

Hina

Foto Glas Istre

U sklopu Tjedna kozmonautike, koji se održava u Istri, u Puli je u ponedjeljak uz nazočnosti ruskog veleposlanika u Hrvatskoj Andreja Nesterenka otkriveno poprsje kozmonauta Jurija Gagarina u povodu 60. obljetnice njegova leta u svemir.

Otvorena je i Planetarna šetnica u sklopu Centra za svemirska istraživanja na prostoru Industrijsko-obrtničke škole u Puli.

Poprsje je izrađeno u Moskvi, autor je Aleksej A. Leonov, a upotrijebljeni materijali i radni postupci te elementi projektiranja predmet su obrazovanja učenika Industrijsko-obrtničke škole u Puli koji su sudjelovali u njegovoj realizaciji i postavljanju.

Zamjenica pulskoga gradonačelnika Elena Puh Belci istaknula je kako “Pula i Istra danas, otkrivanjem biste Jurju Gagarinu i otvorenjem Planetarne šetnice u sklopu Industrijsko-obrtničke škole u Pula dobivaju dodanu vrijednost”.

Veleposlanik Ruske Federacije Andrej Nesterenko istaknuo je na primanju da je obilježavanje 60. obljetnice Gagarinova leta u svemir od iznimne važnosti.

Predstavljena je knjiga „Osnove kozmonautike“, koju je izdala Astronomska udruga Vidulini s Dorijanom Mohorovićem, ruskim kolegama Mihailom Agafonovom i pilotom – kozmonautom Magomedom Tolboevom.

Kako je priopćio Grad Pula, knjiga je posvećena prvom odredu sovjetskih kozmonauta, a danas jedini živući kozmonaut iz tog odreda Boris Volinov podupro je knjigu koja pridonosi popularizaciji i očuvanju kozmonautike i njezinih početaka.

Knjiga je namijenjena mladima i jedina je takve vrste na hrvatskom jeziku, priopćeno je iz Grada Pule.