Ivan Gutman

Najcitiraniji znanstvenik iz Srbije je Hrvat

Portal Novi list, Hina

Ivan Gutman / Foto Screenshot YouTube Institut za hemiju Kragujevac

Na Stanfordovoj listi najboljih svjetskih znanstvenika za 2023. najbolje rangirani znanstvenik iz Srbije je Ivan Gutman, doktor znanosti s područja kemije i matematike i istaknuti član hrvatske zajednice, prenosi u petak tjednik „Hrvatska riječ“, no u stranci hrvatske manjine drže da se njegova postignuća domaćoj javnosti prešućuju.

Na popisu koji promatra cijelu profesionalnu karijeru, najbolje plasirani znanstvenik iz Srbije je Gutman sa Sveučilišta u Kragujevcu koji je na 3.002. mjestu najutjecajnijih znanstvenika svijeta, a na drugom je mjestu najcitiranijih znanstvenika u Srbiji profesor Radovan Kovačević sa Sveučilišta u Beogradu koji je na svjetskoj listi 29.987.

Uz Gutmana i Kovačevića na Stanfordovoj listi je još 79 znanstvenika iz Srbije, od ukupno 204.643 rangirana.

Ova lista vrednuje rezultate tijekom cjelokupne karijere, a na njoj se pored aktivnih nalaze i preminuli istraživači, jer se njihovi radovi i danas citiraju.

Metodologija rangiranja zasnovana je na većem broju kriterija, među kojima su najznačajniji broj samostalnih znanstvenih radova, broj radova u kojima je znanstvenik prvi autor, broj citata tih radova.

Međutim, u Demokratskom savezu Hrvata u Vojvodini (DSHV) drže da visoka znanstvena postignuća profesora Gutmana u javnosti ignoriraju.

„Akademik Srpske akademije znanosti i umjetnosti Ivan Gutman iz Sombora, koji s ponosom ističe da je bunjevački Hrvat i da je pripadnik hrvatske zajednice, najcitiraniji je znanstvenik iz Srbije u svijetu, što znači da je najveći živi znanstvenik u Srbiji! Je li pripadnost hrvatskom narodu razlog da se u SRB prešućuje?“, objavio je u ovomu povodu DSHV.

U novoj objavi stranka navodi da su u Srbiji raširene prakse prikrivanja pozitivnih postignuća pripadnika hrvatske zajednice na način da se u prostoru javnosti prešućuju.

„To je posljedica etnokulturalne uniformnosti medija te nerazvijenosti multikulturalnih politika, što se posebno odnosi na hrvatsku zajednicu, koja je još uvijek, unatoč brojnim pomacima, objekt politika prešućivanja i negativnog etiketiranja“, zaključuje DSHV.

Akademik Gutman, profesor emeritus, dobitnik je priznanja Hrvatskog nacionalnog vijeća “Dr. Josip Andrić” za doprinos hrvatskoj kulturi za 2021. godinu.

Rođen je u Somboru 1947. godine u hrvatskoj bunjevačkoj obitelji Mirka i Katarine Gromilović, navodi „Hrvatska riječ“ i dodaje da je dvostruki doktor znanosti s područja kemije i matematičkih znanosti.

Istaknuti je član Srpske akademije znanosti i umjetnosti te nekoliko svjetskih akademija.

Redoviti je suradnik “Leksikona podunavskih Hrvata – Bunjevaca i Šokaca” te sudionik kulturnog djelovanja HKUD-a “Vladimir Nazor” iz Sombora.