Američko istraživanje

Modificirani mikrobi stavljeni u funkciju proizvodnje biogoriva uz pomoć solarnih panela

T.I.

Dobiveno biogorivo, n-butanol, autentično je ugljično neutralno gorivo koje se može koristiti u mješavinama s dizelom ili benzinom i ima visok sadržaj energije i nisku sklonost isparavanju ili otapanju u vodi bez izgaranja, naročito u usporedbi s uobičajenim biogorivom kao što je etanol

Tim znanstvenika sastavljen od biologa i inženjera sa Sveučilišta Washington u St. Louisu modificirao je mikrob Rhodopseudomonas palustris TIE-1 tako da može proizvoditi biogorivo koristeći samo tri obnovljiva i prirodno bogata sastojka: ugljični dioksid, električnu energiju koju generiraju solarni paneli i svjetlost, prenosi SciTechDaily.

Prema rezultatima istraživanja objavljenima u žurnalu Communications Biology, dobiveno biogorivo, n-butanol, autentično je ugljično neutralno gorivo koje se može koristiti u mješavinama s dizelom ili benzinom i ima visok sadržaj energije i nisku sklonost isparavanju ili otapanju u vodi bez izgaranja, naročito u usporedbi s uobičajenim biogorivom kao što je etanol.

“Mikroorganizmi su razvili niz tehnika za dobivanje hranjivih tvari iz svog okruženja. Jedna od fascinantnijih tehnika hranjenja koristi mikrobnu elektro-sintezu (MES). Ovdje smo iskoristili moć mikroba za pretvaranje ugljičnog dioksida u spojeve s više ugljika dodane vrijednosti u upotrebljivom biogorivu.” – objašnjava voditeljica studije, profesorica Arpita Bose.

“Mikrobi koji se hrane mikrobnom elektro sintezom pričvršćuju se izravno na negativno nabijenu katodu unutar MES reaktora tako da mogu “pojesti” električnu energiju. Prethodna istraživanja pomogla su rasvijetliti kako mikrobi poput TIE-1 koriste elektrone za fiksiranje ugljičnog dioksida i kako se oni mogu koristiti za stvaranje održive bioplastike. Kako znanstvenici saznaju više o tim mikrobima, njihova potencijalna upotreba sve više obećava” – rekla je profesorica Bose, iako je priznala da su potrebna poboljšanja prije nego što se tehnike mogu uvesti u industrijskim razmjerima.

Drugi istraživači već su istraživali upotrebu cijanobakterije za proizvodnju održivih biogoriva, no ove vrste organizama proizvode kisik tijekom fotosinteze, što obično ograničava njihovu učinkovitost za sintezu biogoriva, s obzirom da su mnogi enzimi osjetljivi na kisik.

Istraživači iz St. Louisa vjeruju kako je ova studija prvi pokušaj proizvodnje biogoriva pomoću platforme za mikrobnu elektro sintezu s pogonom na solarne ploče, gdje se ugljični dioksid izravno pretvara u tekuće gorivo, a nadaju se da bi mogla biti odskočna daska za buduću održivu proizvodnju “solarnog” goriva.