U izobilju

Ljudski izmet mogao bi biti pogonsko gorivo budućnosti aviona

Šarlota Brnčić

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Engleska tvrtka Firefly Green Fuels ozbiljno proučava izvedivost ove opcije



Znanstvenici su dugo tvrdili da bi avione mogao pokretati naš izmet.


No, sada engleska tvrtka, Firefly Green Fuels, ozbiljno proučava izvedivost ove opcije, koja bi imala mnogo manje zagađujuće i bila puno izdašnije gorivo budućnosti.


Ipak, još uvijek postoje mnoga ograničenja.




Kao što sama tvrtka objašnjava, opća namjera je korištenje otpadne vode iz vodoopskrbe, umetanje u visokotlačni reaktor koji može obnoviti dva korisna materijala, biougljen, dobro poznato gnojivo za poljoprivrednu industriju, i ostatak koji se može rafiniran u mlazno gorivo.


“Fireflyjevo putovanje prema održivom zrakoplovnom gorivu (SAF) jedinstveno je po tome što koristi potpuno biogene i inače problematične materijale kao sirovinu: otpadnu vodu – objašnjava James Hygate, izvršni direktor Firefly Green Fuels – Ovo ekonomično i izdašno gorivo nikada neće nestati i SAF koji možemo proizvesti s njim je gotovo identičan fosilnom mlaznom gorivu.”


Putovanje zrakoplovom veliki je ekološki problem: komercijalni letovi trenutačno čine do 3% globalne emisije ugljika. Da ne spominjemo apsurdnost da privatni zrakoplovi i dalje putuju bez prestanka.


Ideja o pronalaženju održivih goriva stoga svakako nije nova. Upravo je nedavno, na primjer, poletio prvi transatlantski let pokretan 100% održivim gorivom, koje se uglavnom sastoji od korištenog ulja za kuhanje i proizvoda biljnog podrijetla.


U ovom trenutku, međutim, proizvedeni SAF daleko je od toga da se može koristiti u velikoj mjeri, a čak ni onaj proizveden tehnologijom Firefly Green Fuels ne može pokriti potrebnu potražnju u sektoru zrakoplovstva, što zahtijeva razvoj daljnjih rješenja.


Stoga je potrebna veća potpora država, ali i zračnih prijevoznika.


Tvrtka je procijenila da bi, kroz proces pročišćavanja otpadnih voda koji je razvila, mogla pogoniti do 80% letova iz svoje međunarodne zračne luke koristeći samo ovo gorivo.


Ali očito je da govorimo o jednoj zračnoj luci jer smo još daleko od svjetske pokrivenosti.