Mistično porijeklo

Kineski rover pronašao neobjašnjivi sjajni gel na udaljenoj strani Mjeseca

P. N.

Ilustracija/NASA

Znanstvenici su pronašli neobjašnjivi, sjajni gel s druge strane Mjeseca. Tajanstvenu tvar uočio je kineski lunarni rover.

Dok je vozio iznad površine Mjeseca, kineski rover Yutu-2 uočio je neobično sjajnu supstancu, a iako je izvršena analiza i dalje se ne zna otkud je tvar došla.

Kineska svemirska agencija opisala je tvar kao “gel s tajanstvenim sjajem koji leži u središtu kratera”. Istraživači navode kako se oblik i boja tvari razlikuje od tla oko njega. Neki istraživači sugeriraju da bi sjajni gel mogao biti staklo nastalo u toplini udara koji je formiralo krater.

Tri dana nakon početka dvotjednog lunarnog dana, 28. srpnja, znanstveni tim Yutu-2 u Pekinškom zrakoplovno-kontrolnom centru pripremao se da ugasi rover radi odmora koji sprečava osjetljive strojeve od pregrijavanja kad je Sunce izravno nad njima, piše Science Alert.

No, član tima Yu Tianyi primijetio je nešto neobično u krateru tijekom pregledavanja panorame koju je fotografirao Yutu-2. Tako su istraživači držali rover budnim malo duže usmjeravajući ga bliže krateru gdje su pronašli sjajnu tvar.

Na znanstvenicima je da tek otkriju porijeklo mistične tvari. Yutu-2 je spavao od 7. do 25. kolovoza – nastavlja put prema zapadu u potrazi za novim otkrićima.