Bačene 2 milijarde dolara

Streaming mobilni servis Quibi propao nakon samo šest mjeseci rada

P. N.



Uz prilično veliku pompu Quibi je predstavljen travnju, kao ekskluzivna platforma za streaming video materijala u kratkoj formi, serija čije cijele „sezone“ traju dva ili tri sata, podijeljene u desetominutne epizode. Ideja je bila jasna: ponuditi zanimljiv sadržaj na pametnim mobitelima ljudima u pokretu koji nemaju previše slobodnog vremena, o čemu je Novi list već pisao. Uloženo je krupnih 2 milijarde u dizajn i originalni sadržaj koji između ostalog potpisuju velikani Guillermo del Toro i Steven Spielberg. Iza platforme su stali Disney, eOne, Fox, ITV, Lionsgate, MGM, NBCUniversal, Sony Pictures, Viacom, and WarnerMedia. Novac je uložio online gigant za prodaju Alibaba, Goldman Sachs, JPMorgan Chase. Vjeru u uspjeh projekta imao je čak i BBC pa je uložio novac.


No, na pretrpanom i zahtjevnom tržištu, pokušaju proboja u vrijeme korone kad je većina ljudi ostajala u kući pa nisu ni imali velike potrebe za video sadržajem koji bi gledali na mobitelima, Quibi očito nije imao šansu. U prva tri mjeseca 5,6 milijuna korisnika skinulo je aplikaciju kako bi je isprobalo, no samo mali dio njih odlučio se na pretplatu od 5 dolara mjesečno, odnosno 8 dolara  u verziji bez reklama.


Osnivač Jeffrey Katzenberg je, vidjevši da rezultati nisu onakvi kakve su očekivali, pokušao prodati servis krupnim igračima poput Applea, Facebooka i WarnerMedia. Prema informacijama na Deadline.com, to se nije dogodilo jer je Quibi imao malo video materijala čiji je vlasnik, pa je ponuda očito bila nezanimljiva.




Nakon samo šest mjeseci funkcioniranja i nemogućnosti da proširi krug korisnika, unatoč visokom ulaganju, Katzenberg je odlučio da ugasi servis, a s njime i 200 radnih mjesta.