Dolar po dolar

Pretplata na Netflix je poskupjela u Americi. Hoće li uskoro i kod nas?

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Poskupljenje je na neki način logično jer konkurencija puše za vrat i Netflix traži načina kako održati kvalitetnu ponudu sadržaja. Da se ne „švercaju“ sugerira i činjenica da su samo prošle godine na kupovinu i proizvodnju novih filmova i serija potrošili nestvarnih 17 milijardi dolara



Najpopularniji striming TV servis na svijetu Neflix prisutan je u Hrvatskoj već šest godina i privukao je određeni broj publike. Prema zadnjim dostupnim informacijama medijske think-tank organizacije European Audiovisual Observatory, u 2020. godini u Hrvatskoj je bilo 209 tisuća pretplatnika nekih od VOD (video on demand) servisa, s tim da uvjerljivo vodi Netflix s 55 posto, odnosno oko 115 tisuća pretplatnika. Taj se broj u drugoj godini pandemije, 2021. zasigurno povećao, ali točni broj trenutno nije raspoloživ.


Mjesečna pretplata iznosi između 7.99 i 11.99 eura, ovisno o paketu što i nije mnogo s obzirom koliko atraktivnih naslova, igranih, dokumentarnih filmova i serija nudi, iako bi usluga mogla biti bolja jer tek manji dio njih sadrži i hrvatske titlove. S druge strane, to je na neki način kompenzirano činjenicom da preko jednog profila do 5 korisnika može koristiti uslugu na različite IP adrese, što znači da se mogu, (mnogi to i čine), dijeliti troškovi jedne pretplate.


Pitanje hoće li ova razina cijena biti zadržana i u budućnosti otvara potez Netflixa da od prošlog vikenda podigne cijene pretplate na  američkom i kanadskom tržištu, od jednog do dva dolara. Cijena osnovnog paketa na američkom tržištu je bila 8.99 dolara što otprilike odgovara „našoj“ cijeni  od 7,99 eura. Nova cijena je 9.99 dolara. Cijene nekih od premium paketa su poskupili za dva dolara pa sad najskuplja mjesečna pretplata iznosi 19.99 dolara.




„Shvaćamo da ljudi imaju više izbora za zabavu nego ikad i predani smo pružanju još boljeg iskustva našim članovima. Ažuriramo naše cijene kako bismo i dalje mogli nuditi široku paletu kvalitetnih mogućnosti zabave. Kao i uvijek nudimo niz planova kako bi članovi mogli odabrati cijenu koja odgovara njihovom proračunu“ – objasnili su na Techradaru iz Netflixa poskupljenje usluge.


Poskupljenje je na neki način logično jer konkurencija puše za vrat i Netflix traži načina kako održati kvalitetnu ponudu sadržaja. Da se ne „švercaju“ sugerira i činjenica da su samo prošle godine na kupovinu i proizvodnju novih filmova i serija potrošili nestvarnih 17 milijardi dolara, a ove godine misle potrošiti još mnogo više.


U najavama poskupljenja ne spominje se tržište EU koje nije mnogo skromnije po broju pretplatnika (u SAD i Kanadi ima 74 milijuna pretplatnika, u Europi  67 milijuna), ali čini se da je samo pitanje vremena kad će Netflix i ovom dijelu svijeta korigirati cijenu pretplate prema gore.