Nova politika

Pinterest zabranio reklame koje obećavaju čudotvorno gubljenje kilograma i objavu slika pretilih osoba

T.I.

58% korisnika Pinteresta su žene u dobi između 25 i 44 godine. A moglo bi se reći da je upravo u toj kategoriji aktivnog ženskog stanovništva pitanje prekomjerne kilaže vrlo bitno. I da su mnoge spremne isprobati svašta ne bi li došle do „idealnih“ tjelesnih proporcija



Iako možda mislite da nitko ne nasjeda na sveprisutne reklame koje na lošem hrvatskom reklamiraju čudotvorne, napitke tablete i postupke od kojih se višak kilograma topi u nekoliko dana ili čak preko noći, uvijek se nađe naivaca koji u svom jadu naruči i masno plati takav proizvod.


Pinterest je od četvrtka prva velika društvena mreža koja je zabranila ovakvu vrstu reklama. Sve reklame koje obećavaju čudotvorno skidanje kila ili fotografije koje prikazuju pretile, a na drugoj strani iste te osobe idealnih proporcija. Također, zabranjuju sve reklame koje se nepoštovanjem ili u negativnom kontekstu govore o određenim ljudskim proporcijama. Dakako, tu se misli  na deblje osobe.


Nadalje, Pinterest će zabraniti oglase koji sadrže svjedočanstva o “efikasnosti” proizvoda za mršavljenje ljudi koji su ih navodno koristili, kao i one koji spominju indeks tjelesne mase (BMI) ili slične indekse.




Pinterest je popularna društvena mreža koja funkcionira kao online oglasna ploča, nešto poput virtualne ploče s pribadačama na koju korisnici dodaju interesantan sadržaj pronađen negdje drugdje na internetu.


Tamo dominiraju teme poput uređenja doma, mode, hrane i ručne izrada predmeta. Razlog tome treba tražiti u činjenici da su 58% korisnika žene u dobi između 25 i 44 godine. A moglo bi se reći da je upravo u toj kategoriji aktivnog ženskog stanovništva pitanje prekomjerne kilaže vrlo bitno. I da su mnoge spremne isprobati svašta ne bi li došle do „idealnih“ tjelesnih proporcija.


“Ova odluka čini Pinterest jedinom velikim platformom koja zabranjuje sve oglase za mršavljenje. To je proširenje naših pravila oglašavanja koja već dugo ne dozvoljavaju sramoćenje nečijeg izgleda i opasne proizvode i tvrdnje da pomažu.” – objavili su s Pinteresta u blogu.


Oglasi koji promiču zdrav stil života ili fitness usluge i proizvode i dalje će biti dopušteni na platformi, sve dok se ne usredotoče na gubitak kilograma. Iz Pinteresta napominju da su ovu politiku razvili uz smjernice i asistenciju struke, Nacionalnog udruženja za poremećaje prehrane.


Jedna od vodećih ljudi u Pinterestu, Sarah Bromma pojasnila je Reutersu da promjena pravila daje prioritet “emocionalnom i mentalnom zdravlju i dobrobiti korisnika Pinteresta, posebno onima na koje izravno utječu poremećaji prehrane ili kultura prehrane ili sramoćenje izgleda tijela”.


Inače, biznis za lakovjerne koji vjeruju u čudotvorne napitke i tablete za mršavljenje cvjeta. Marke koje se bave ovim biznisom samo su od siječnja do lipnja 2021. godine putem TV-a, digitalnih i printanih formata potrošile 372 milijuna dolara na reklame, što je 89% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.