urbana mobilnost

Nizozemski Veloretti na tržište izbacio električni gradski bicikl dometa do 120 kilometara

T.I.

Bicikli uključuju kvalitetnije kotače, svjetla su integrirana u okvir, ugrađen je  napredniji hidraulični sustav kočenja pomoću diskova i umjesto lanca ovdje nalazimo remen koji ne traži podmazivanje



Iako bi ime sugeriralo drugačije, Veloretti je nizozemska tvrtka sa sjedištem u Amsterdamu koja je na jednostavnim poslovnim principima uspjela stvoriti ime u svijetu gradskih bicikala, ne samo na domaćem već i na širem EU tržištu.


Hrvatska nije izuzetak, sve više ovih bicikala prepoznatljivih linija može se vidjeti i u hrvatskim gradovima, iako ovdje koliko znamo, nemaju svoje zastupstvo.


To prije svega treba zahvaliti politici cijena i dostave. Veloretti nema širok asortiman, ima tri muška i dva ženska modela gradskih bicikala, namijenjenih za svakodnevnu gradsku vožnju, za publiku kojoj je i dizajn bitan dio priče. Njihovi bicikli su definicija jednostavnog, ali efektnog industrijskog dizajna.




S pomno probranim pastelnim bojama (ako izuzmemo klasičnu crnu), Veloretti je odmor za oči i predmet želje za svakog hipstera. No nije neostvariv sam s obzirom na pristupačnu cijenu (svi modeli su po 399 eura, plus 90 eura ako na njemu želite i skupo kožno sjedalo Brooks).  Kad se tome doda da bilo gdje u Europi na kućnu adresu u kartonskoj kutiji (na kojoj prigodno u skladu s filozofijom tvrtke piše velikim slovima „F*ck Cars“), isporučuju bicikl za samo 20 eura, Veloretti nudi rijetko dobar omjer cijene i kvalitete. Tehnološki gledano njihovi bicikli također odišu simpatičnim minimalizmom, to su „kontraši“ s jednom brzinom, ali napravljeni od aluminija i iz tvrtke tvrde da su svi ručni rad i to ne kineski nego europski.


Ovih dana objavili su da svoju predanost ekološki prihvatljivoj gradskoj mobilnosti pridodaju novi modele, ali električne. Riječ je o Electric Ivy (ženski) i Electric Ace (muški) koji ne odstupaju bitno od dizajnerskih postavki njihovih prijašnjih modela. No, s obzirom da su cijevi poslužile kao „spremišta“ za baterije, dosta su šire od standardnih, pa bicikli izgledaju nešto glomaznije. Ali, sve u svemu, u Velorettiju su zapravo vizualno dobro zakamuflirali da je riječ o električnim biciklima.


Bicikli uključuju i bolje kotače, svjetla su integrirana u okvir, ugrađen je napredniji hidraulični sustav kočenja pomoću diskova i umjesto lanca ovdje nalazimo remen koji ne traži podmazivanje i posebno održavanje, pa onda i garantira da na njega nećete zamazati hlače. S jednim punjenjem baterije od 510Wh može se prevaliti između 60 do vrlo respektabilnih 120 kilometara.


U početku bicikli će se moći naručiti samo u Nizozemskoj, Belgiji i Njemačkoj i prve isporuke počinju krajem ovog mjeseca. Cijena od 2399 eura se na prvi pogled čini visoka, no s obzirom što nude, ovi bicikli su u nižem cjenovnom rangu u odnosu na konkurenciju.