Loša fiskalna godina

Nintendo i dalje zarađuje milijarde na igraćim konzolama i igricama, ali profit je sve manji

T.I.

U prošloj fiskalnoj godini je prodano 18 milijuna komada igraće konzole Switch, što je ozbiljan pad u odnosu na 23 milijuna godinu prije



Nintendo je u prošloj fiskalnoj godini (koja je završila 31. ožujka 2023.), ostvario 9 posto manji neto profit negoli fiskalnu godinu prije. To ipak ne znači da se gigant u području video igrica bori s preživljavanjem, i ovih 9 posto manje su i dalje krupnih 3,2 milijardi dolara neto profita.


Pad se pripisuje klasičnom razlogu za elektronsku industriju u zadnjih nekoliko godina, problemu u opskrbnom lancu, odnosno nestašici čipova, pa je njihov glavni proizvod, hibridna prijenosna igraća konzola Switch našla put do manje kupaca negoli godinu prije. Možda nije sve ni u problemu s opskrbom, činjenica jest da Switch ulazi u sedmu godinu postojanja i da će japanska tvrtka morati osvježavati proizvodni program, posebno u situaciji kad sve jača konkurencija u tih šest godina nije mirovala i nudila tehnološki naprednije proizvode.


Kako god, u prošloj fiskalnoj godini je prodano 18 milijuna komada Switcha, što je ozbiljan pad u odnosu na 23 milijuna godinu prije. U isto vrijeme, rivalski PlayStation 5 predstavljen krajem 2020., bilježi rast prodaje na 19,1 milijun.




U Nintendu nisu posebno optimistični i ne misle da će se ovaj trend preokrenuti. Njihova je procjena da će doći do daljnjeg pada prodaje u tekućoj fiskalnoj godini i da će do 31. ožujka 2024. prodati tek 15 milijuna Switch konzola.


Možda će u Nintendu zaigrati na kartu nostalgije u čemu može pomoći činjenica da je njihova legendarna igrica Super Mario upravo u središtu pozornosti. Naime, animirani film baziran na ovoj igrici ruši kino rekorde,  1,2 milijarde prometa na kino blagajnama je najbolji rezultat za neki film u 2023., a usput je i najveća zarada ikad za neki film baziran na video igri.


Nintendo i dalje zarađuje puno na prodaji svog softvera, odnosno igrica, tako da bi filmski uspjeh Super Marija mogao samo pomoći u obnovljenom interesu igrača novih generacija za ovu klasičnu igru predstavljenu javnosti davne 1981. godine.