Istraživanje dubokog svemira

NASA-in svemirski brod Orion će letjeti dalje od bilo koje letjelice za ljude

T.I.

Foto: Flickr

Putovat će 450 tisuća kilometara od Zemlje, (što je oko 65 tisuća kilometara dalje od Mjeseca), tijekom misije koja će trajati tri tjedna. Orion će ostati u svemiru dulje nego što je to učinio bilo koji brod za astronaute bez pristajanja na svemirsku postaju i vratiti se kući brže nego ikad prije

Prije nekoliko dana NASA je objavila video u kojem predstavlja planove istraživanja dubokog svemira s popratnim tekstom u kojem otkriva da će uskoro pomaknuti neke granice sa svojim projektom Artemis 1.

Artemis 1 bit će prvi integrirani test NASA-inih sustava istraživanja dubokog svemira: svemirske letjelice Orion, rakete Space Launch System (SLS) i kopnenih sustava u svemirskom centru Kennedy u Cape Canaveral na Floridi. Prva u nizu sve složenijih misija, Artemis 1 bit će letni test bez posade koji će pružiti temelj za ljudsko istraživanje dubokog svemira i pokazati predanost i sposobnost NASA-e da proširi ljudsko prisustvo na Mjesecu i šire.

Tijekom ovog leta letjelica će biti lansirana najmoćnijom raketom na svijetu i letjeti dalje nego što je ikada letjela bilo koja letjelica izgrađena za ljude. Putovat će 450 tisuća kilometara od Zemlje, (što je oko 65 tisuća dalje od Mjeseca), tijekom misije koja će trajati tri tjedna. Orion će ostati u svemiru dulje nego što je to učinio bilo koji brod za astronaute bez pristajanja na svemirsku postaju i vratiti se kući brže nego ikad prije.

Ovom prvom istraživačkom misijom NASA predvodi sljedeće korake ljudskog istraživanja dubokog svemira gdje će astronauti graditi i započeti ispitivanje sustava u blizini Mjeseca potrebnih za površinske misije na Mjesecu i istraživanja drugih odredišta udaljenijih od Zemlje, uključujući Mars.

U zadnjim sekundama promotivnog filma NASA-e saznajemo da ovaj projekt ipak nije nešto što će čovjeka s Mjeseca kao prve stanice dovesti do Marsa tako skoro. Kao što kaže astronaut NASA-e Randy Bresnik, to bi se moglo dogoditi „u narednih nekoliko desetljeća“.

Testni let Artemisa 1 o kojem se u filmiću u nastavku govori planiran je za studeni ove godine.