Smjena na vrhu

Nakon dugih 12 godina Samsung više nije najveći igrač na tržištu mobitela

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Prošla bi se godina mogla okarakterizirati kao stagnacijska za tržište mobitela. Isporučeno ih je na tržište 1,17 milijardi komada, što je 3,2 posto manje negoli 2022., ali i najmanja brojka u zadnjih deset godina



Nakon duge vladavine, Microsoft je prošli tjedan Apple skinuo s trona najvrjednije svjetske kompanije. No od objave te uvjetno rečeno loše vijesti s više simbolične negoli stvarne težine, Tim Cook i društvo nisu trebali čekati dugo dobru vijest koja ima i stvarnu i simboličku važnost.


Naime, danas je objavljeno da je Apple poslije 12- godišnje vladavine Samsunga s 2023. godinom postao najveći proizvođač mobitela na svijetu, odnosno ima najveći tržišni udio u globalnoj isporuci mobitela. Prema podacima IT analitičke tvrtke International Data Corp Apple je u 2023. prodao 20,1 posto od svih mobitela isporučenih u svijetu 2023. godine.


Samsung je godinu završio s tržišnim udjelom od 19,4 posto, i prvi put nakon 2011. godine pao na drugo mjesto.




Prošla bi se godina mogla okarakterizirati kao stagnacijska za tržište mobitela. Isporučeno ih je na tržište 1,17 milijardi komada, što je 3,2 posto manje negoli 2022., ali i najmanja brojka u zadnjih deset godina. Kraj godine je bio obećavajući, u četvrtom kvartalu isporučeno je 326,1 milijuna mobitela što je 8,5 posto više negoli godinu prije, ali i više od predviđanja od 7,3 posto. U tom kvartalu Apple je još više odmakao konkurenciji i držao 24,7 % tržišnog udjela, a Samsung tek 16,3.


Na godišnjoj razini osim prva dva mjesta, lista kompanija s najvećim tržišnim udjelom nije se mijenjala među prvih pet. Xiaomi je na trećem i OPPO na četvrtom mjestu sa stabilnom tržišnom pozicijom uz blagi pad unutar jednog postotka što se tiče udjela. Na petom mjestu je još jedan kineski proizvođač Transsion za kojeg smo ovdje jedva čuli iz sasvim opravdanih razloga. Naime, ova tvrtka se niskobudžetnim mobitelima nametnula kao dominantni igrač u Africi, i prodaje svoje uređaje na Bliskom istoku, južnoj Aziji i Latinskoj Americi.