Novo razmišljanje

Milijunaši iz generacije milenijalaca ulažu u kriptovalute mnogo više od starijih generacija bogataša

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Među 750 ulagača uključenih u istraživanje, s raspoloživom imovinom vrijednom barem milijun američkih dolara, čak 47 posto milenijskih milijunaša trenutno ima više od 25 posto sredstava u kriptovalutama, a za više od trećinu ta se brojka penje na 50 posto



Prema istraživanju CNBC-a gotovo polovica milijunaša koji pripadaju generaciji milenijalaca (dakle, rođenih od početka 80-ih do početka 2000-ih),  uložila je barem četvrtinu svog bogatstva u kriptovalute.


Među 750 ulagača uključenih u istraživanje, s raspoloživom imovinom vrijednom barem milijun američkih dolara, čak 47 posto milenijskih milijunaša trenutno ima više od 25 posto sredstava u kriptovalutama, a za više od trećinu ta se brojka penje na 50 posto.


Rezultati istraživanja jasno pokazuju generacijsku podjelu u stvaranju bogatstva. Dok su mlađi, investitori su u pravilu ranije upoznali potencijal tržišta kriptovaluta, milijunaši starije dobi imaju nešto više nepovjerenja prema Bitcoinu, Etheriumu i ostalim digitalnim valutama.




Prema CNBC-u 83% američkih milijunaša nije se još odlučilo na ulaganje u kriptovalute, a samo svaki deseti drži više od 10% svog bogatstva u kripto imovini. Također, navodno nitko od baby boom generacije milijunaša ili starijih generacija nema više od 10% svog bogatstva u kriptovalutama.


Važnost kripta za mlade milijunaše mogla bi preusmjeriti industriju upravljanja bogatstvom, jer se privatne banke i brokerske kuće silom trude udovoljiti novoj klijenteli. U narednim godinama ključ za privlačenje sljedeće generacije bogatih klijenata mogao bi biti više usmjeren na kripto tržište, nego na tradicionalne dionice, obveznice, privatni kapital i hedge fondove.


“Mlađi su ulagači uskočili u kripto industriju rano kad to nije bilo toliko poznato, dok su stariji i boomeri uglavnom propitkivali njenu legitimnost. Već vidimo kako cijela industrija reagira. Sve više vidimo davatelje usluga koji nude pristup kripto ulaganju. Brzo se mijenja.“ – rekao je George Walper, predsjednik Spectrem Grupe koja je u travnju i svibnju provela internetsku anketu o milijunašima s CNBC-om.


Generacijska podjela među milijunašima još je oštrija kada su u pitanju nezamjenjivi tokeni (NFT). Većina milijunaša navodno ne zna što je NFT, a više od trećine smatra da su “pretjerana pomodnost”. Ipak, dvije trećine mladih milijunaša NFT-ove vide kao “sljedeću veliku stvar”. Istraživanje je pokazalo kako gotovo polovica milenijskih milijunaša ima udio u NFT-ovima, a 40% ih kaže da trenutno ne posjeduju NFT, ali su ih “razmotrili”. Suprotno tome, čak 98% baby boomera kaže da ne posjeduju NFT-ove i da o tome ne razmišljaju.