Dominantna pozicija

EK bi od Googlea mogao tražiti prodaju dijela poslovanja s oglašavanjem

Portal Novi list, Hina

Foto Reuters

Foto Reuters

Komisija je prošle godine pokrenula istragu o Googleovoj zastupljenosti na gotovo svim razinama internetskog oglašavanja



Europska komisija mogla bi od Googlea zatražiti da proda dio poslovanja s oglašivačkom tehnologijom, rekao je upućeni izvor, signalizirajući pokušaj ublažavanja tržišne dominacije američkog diva.


Komisija je prošle godine pokrenula istragu o Googleovoj zastupljenosti na gotovo svim razinama internetskog oglašavanja, izražavajući zabrinutost zbog dominantne pozicije američkog diva.


Bruxelles rijetko traži podjelu poslovanja, ali Google nije riješio prigovore vezane za tržišno natjecanje, što je produbilo frustraciju, rekao je izvor, dodajući da bi službeni prigovor mogao biti objavljen već u srijedu.




Komisija i Google nisu odmah odgovorili na zahtjev da komentraju informaciju neimenovanog izvora.


Googleva platforma za digitalno oglašavanje prva je u svijetu, s 28 posto udjela u prihodu, prema istraživačkoj tvrtki Insider Intelligence.


U prvom tromjesečju oglašavanje je Googleovoj krovnoj tvrtki Alphabet donijelo prihod od 54,55 milijardi dolara. Ukupni prihod iznosio je 69,79 milijardi dolara.


Googleova dominacija u internetskom oglašavanju našla se pod lupom proteklih godina i pritužbe konkurenata rezultirale su regulatornim istragama na više kontinenata.


Tako je SAD početkom godine pokrenuo postupak protiv Googlea i zatražio prodaju njegovog alata za oglašavanje, tvrdeći da je nezakonito zloupotrijebio dominaciju na području internetskog oglašavanja. Google je odbacio optužbe.