PODRŠKA RAZVOJU SPORTA

Hrvatska pošta ponosan je sponzor brojnih sportskih manifestacija: Naši sportaši su najveći ambasadori Hrvatske

Bruna Matičić

Tino Kera, direktor službe promocije u Uredu za korporativni marketing Hrvatske pošte Foto: PRESS

Tino Kera, direktor službe promocije u Uredu za korporativni marketing Hrvatske pošte Foto: PRESS

Mi smo državna kompanija koja gaji iskrenu emociju prema društvu čiji smo dio, te za nas ovakvi projekti nisu samo još jedni u nizu društveno odgovornih projekata, već nam pružaju priliku da izravno sudjelujemo u njegovoj izgradnji poticanjem sportske kulture. Što se tiče promocije naših usluga, sve sportske događaje sponzoriramo svojim brendom brze dostave Paket24, kaže Tino Kera, direktor službe promocije u Uredu za korporativni marketing Hrvatske pošte

U razvoju i unapređenju sportskog turizma svake destinacije nesumnjivu značajnu ulogu ima organizacija manifestacija i događanja te raznih natjecanja prepoznatljivih na međunarodnoj razini koja, osim što stvaraju motiv dolaska u destinaciju, predstavljaju siguran oblik promocije te kreiraju imidž destinacije koji se povezuje sa zdravim i aktivnim životom, prirodnim ljepotama i doživljajem.


Imajući na umu navedeno, ali i brojne dobrobiti sporta i sportskih manifestacija organizaciji sportskih događanja uvijek se nesebično priključuju brojni promotori i sponzori. Jedan od njih je i Hrvatska pošta, koja je ponosan sponzor brojnih sportskih manifestacija diljem Republike Hrvatske te svojim sponzorstvima i različitim donacijama pokazuje svjesnost važnosti razvoja sporta u zajednici, naročito među mladima i djecom, ali ujedno i razvoj sporta kao bitnog segmenta turističke ponude Hrvatske.


Promocija u svijetu


Ova je tvrtka tijekom godine poduprla veliki broj sportskih manifestacija, pa tako i u protekloj godini od kojih su pojedine manifestacije bile pravi međunarodni spektakli, kazao nam je to Tino Kera, direktor službe promocije u Uredu za korporativni marketing Hrvatske pošte, koji se, uz sportske manifestacije, u razgovoru osvrnuo i na činjenicu koliko sport i sve ono se uz njega povezuje utječe u promociji Lijepe Naše diljem svijeta te stvaranju imidža Hrvatske kao zemlje sporta, pogodne ujedno i za aktivan odmor i boravak brojnih turista te profesionalnih i rekreativnih sportaša.



– Među najveće možemo ubrojiti nastup Nike Pulića na WRC Croatia Rally u travnju, atletski miting Hanžekovićev memorijal i biciklističku utrku Cro Race u rujnu te sponzorstvo Hrvatskog rukometnog saveza, govori Kera te dodaje da se nastupom na Croatia Rallyju Niko Pulić oprostio od svoje automobilističke karijere, a pratilo ga je mnoštvo gledatelja, kako uživo, tako i putem televizijskih ekrana i društvenih mreža. Isto tako, tijekom popularnog Hanžekovićevog memorijala, najstarijeg sportskog natjecanja u Hrvatskoj, Hrvatska pošta obećala je posebnu nagradu atletičaru koji obori svjetski rekord u bilo kojoj trkačkoj disciplini. Najbliži cilju bio je Marokanac Soufiane El Bakkali u disciplini 3.000 metara sa zaprekama, govori Kera, dodajući da je u Zagrebu oborio rekord mitinga, rekord sezone i rekord Afrike, no svjetski rekord ipak mu je ostao nedostižan.



Među prestižnim natjecanjima istaknuo je i podršku biciklističkoj utrci Cro Race za čiju je organizaciju zaslužan Riječanin Vladimir Miholjević. Riječ je o jednom od najbolje organiziranih sportskih događaja u Hrvatskoj, kaže Kera, a zbog ljepota naše prirode Cro Race je pravi vizualni spektakl koji vrijedi pratiti. Od ostalih sportskih kampanja, dodaje, Hrvatska pošta posebno je ponosna na podršku za humanitarno-sportski spektakl »Gem Set Hrvatska«, projekt Zaklade »Marin Čilić«. Ovaj je događaj prošle godine okupio najpoznatije sportašice i sportaše Hrvatske s ciljem izgradnje dvaju sportskih igrališta za djecu u potresom pogođenoj Petrinji, ali i kako bi poručili mladim Petrinjcima i njihovim vršnjacima diljem Hrvatske koliko je redovna tjelovježba bitna za njihovo zdravlje. Tom prilikom u prostoru za sportaše izložen je paketomat brze dostave Paket24 iz kojeg su svoju opremu preuzimali sudionici teniskog turnira, među kojima su se našle i neke globalne zvijezde poput Luke Modrića, Matea Kovačića i vrijednog humanitarca Marina Čilića.


Društvena odgovornost


Naime, dobrobiti sponzoriranja sportskih događanja su višestruke, a prema riječima Tina Kere, Hrvatska pošta podršku pruža iz dva razloga. Prvi je sudjelovanje u društveno odgovornim projektima važnima za cjelokupnu zajednicu, a drugi je marketinške prirode.


– Društveno odgovorne projekte smatramo izuzetno važnima i trudimo se uvijek odazvati i sudjelovati u njima. Mi smo državna kompanija koja gaji iskrenu emociju prema društvu čiji smo dio te za nas ovakvi projekti nisu samo još jedni u nizu društveno odgovornih projekata, već nam pružaju priliku da izravno sudjelujemo u njegovoj izgradnji poticanjem sportske kulture. Što se tiče promocije naših usluga, sve sportske događaje sponzoriramo svojim brendom brze dostave Paket24. To je naš premium brend koji sa spomenutim sportskim događajima dijeli jednu bitnu zajedničku vrijednost, a to je brzina. Kao što biciklisti, atletičari i automobilisti žele biti brži od svojih konkurenata, to isto želi i Paket24.


Hrvatska pošta prati i WRC Croatia Rally


Brza dostava Paket24 dostavlja više od 97 posto paketa za manje od 24 sata na cijelom teritoriju Republike Hrvatske, što je fenomenalan pokazatelj kvalitete naše brze dostave. Povezivanje sa sportom pomaže nam da prenosimo tu poruku sportskoj publici i pokažemo da su nam bitne slične vrijednosti, pojašnjava Kera. Kao primjer navodi povezanost brenda Red Bull i ekstremnih sportova. Koristeći sličnu marketinšku logiku, Hrvatska pošta želi brzu dostavu Paket24 povezati s brzinskim sportovima te poslati poruku da u tržišnom nadmetanju s konkurencijom do brzine dostave drže više nego bilo tko drugi.


– Osim izgradnje vrijednosti brenda bitan je i doseg. Upravo stoga ponosni smo na činjenicu da se muška rukometna liga zove Paket24 Premijer liga, a kada se uzme u obzir da se u toj ligi natječe ukupno šesnaest rukometnih klubova, jasno je koliki utjecaj ostvarujemo u svijetu rukometa i općenito sporta na razini cijele Hrvatske, govori.


Prilikom sponzoriranja raznih događaja ili provedbe kampanja uvijek se najvažnijim prometne ulaganje u najmlađe koji čine budućnost naše zemlje, a naročito kada je u pitanju promocija sporta i zdravog načina života. S ciljem promocije navedenih vrijednosti Hrvatska pošta je 2019. godine svoj petnaestogodišnji projekt »Kreiraj marku bajnu« provela s temom »Sportom do zdravlja«. Osnovnoškolci diljem Hrvatske osmišljavali su i crtali vlastite marke, a najboljim je proglašena marka učenice 3. razreda Osnovne škole Tomaša Goričanca u Maloj Subotici. Učenica je za svoj rad nagrađena prijenosnim računalom i pisačem, a još veće zadovoljstvo zasigurno joj je pružila činjenica da je njezina marka plasirana na tržište te je proputovala cijeli svijet. Uz navedenu kampanju naša nacionalna poštanska kompanija ponosni je sponzor Sportskih igara mladih želeći sudjelovati u promociji svijesti važnosti aktivnog bavljenja sportom među mladima.


Ponosni sponzor hrvatske rukometne reprezentacije
Credit © Jozo Cabraja / kolektiff


– Već nekoliko godina sponzori smo Sportskih igara mladih, najveće amaterske sportske manifestacije u Europi koja više od 25 godina omogućuje djeci osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta da od siječnja do rujna besplatno sudjeluju u vrhunski organiziranim natjecanjima u deset različitih sportova. Tim se događajem promovira zdrav način života među djecom i roditeljima, a njegova se vrijednost može istaknuti i podatkom da je u posljednjem izdanju igara sudjelovalo više od 80 tisuća djece. Kad se uzme u obzir da se Sportske igre mladih održavaju pod pokroviteljstvom Međunarodnog Olimpijskog odbora i Europske komisije, UEFA, FIDE te visokim pokroviteljstvom Vlade Republike Hrvatske i Hrvatskog sabora, jasno je koji značaj imaju i zašto je naša kompanija odlučila dati svoj doprinos u podršci toj manifestaciji. Dodatni razlog sudjelovanja jest taj da našim najmlađima omogućimo da osjete čar sportskog nadmetanja te im usadimo želju da i u odrasloj dobi ostanu u kontaktu sa sportovima i nastave se baviti zdravim aktivnostima, rekao je Tino Kera.


Promocija u svijetu


Na kraju, osvrnuo se na to koliko sport, a ponajviše hrvatska nogometna reprezentacija, promovira našu zemlju diljem svijeta, ali isto tako promiče simbole po kojima je Hrvatska postala prepoznatljiva u svijetu.


– Često se ponavlja izraz da su naši sportaši najveći ambasadori Hrvatske i to je nešto s čim se svi slažemo. Poznato je i da svaki uspjeh nogometne reprezentacije uzrokuje ogroman skok broja pretraga na ime naše zemlje na tražilici Google. Međutim, postoji i jedan manje poznati doprinos sporta našem nacionalnom identitetu. Tko se sjeća ratnih 90-ih godina prisjetit će se da je jedan od zastupljenijih simbola hrvatskog domoljublja bio pleter. Crveni kvadrati i pleter ravnopravno su se nadmetali za mjesto hrvatskog vizualnog simbola i tek su prvi uspjesi naše nogometne reprezentacije u kvalifikacijama za Euro 96 počele odnositi prevagu na stranu crveno-bijelih kvadrata koje je dres reprezentacije uspješno prezentirao na međunarodnoj sceni. Uslijedile su godine s još većim uspjesima reprezentacije i brojnim stranim pohvalama na račun dizajna našeg dresa i upravo to su bili razlozi koji su crveni kvadrat pretvorili u nezamjenjivi simbol hrvatstva. Sport nije samo utjecao na naš identitet, on ga je definirao. Danas kombinacija crveno-bijelih kvadrata svugdje u svijetu asocira na našu zemlju, i to je potencijal koji premalo koristimo. Mi još uvijek smatramo kako je crvenom kvadratu mjesto samo na državnim obilježjima i dresu reprezentacije i propuštamo priliku da eksploatiramo činjenicu da nas stranci po tom kvadratu prepoznaju i da turističku ponudu proširimo s više proizvoda i usluga obilježenih tim jednostavnim i prepoznatljivim simbolom, kazao je Tino Kera te u zaključku naveo činjenicu da upravo sportu možemo zahvaliti to što smo crveni kvadrat zauzeli kao svoj nacionalni simbol, prepoznatljiv u svijetu.


Sport kao motiv na poštanskim markama


Sport je jedna od glavnih tema koju Hrvatska pošta promiče i upotrebom motiva na poštanskim markama. Premda je poštanska marka predmet malih dimenzija, odličan je instrument kojim se kultura, povijest i znamenitosti jedne zemlje prenose svijetom svakoga dana i nose poruku o kulturnom i nacionalnom identitetu države u kojoj je nastala. Važan dio tog identiteta u svakoj zemlji čine sportski uspjesi, sudjelovanja i održane svjetski priznate sportske manifestacije.


– Poštanska marka medij je putem kojeg neko društvo pokazuje koje su mu vrijednosti bitne i iskazuje počast ljudima, događajima i svim onim temama koje zaslužuju naše priznanje i našu pažnju. Sport u tome zauzima posebno važno mjesto, a Hrvatska pošta je od svog utemeljenja do danas izdala 80 poštanskih marki sa sportskim temama, počevši od izdanja Zimskih olimpijskih igara u Albertvilleu i Olimpijskih igara u Barceloni ratne 1992. godini, naglašava Kera.



U nabrajanjima navodi kako je Hrvatska pošta na svojim markama obilježila i razne sportske manifestacije održane u Hrvatskoj, poput Mediteranskih igara, Svjetskih vojnih igara, Svjetskog prvenstva u kuglanju, Europskog prvenstva u boksu, Svjetskog stolnoteniskog prvenstva, Europskih sveučilišnih igara, Eurobasketa i mnogih drugih. Osim sportskih događaja na poštanskim markama našli su se i najuspješniji hrvatski sportaši poput Krešimira Ćosića, Dražena Petrovića, Janice i Ivice Kostelić, Blanke Vlašić, Gorana Ivaniševića i Luke Modrića. Također, obilježeni su i važni sportski uspjesi naših reprezentacija poput pobjede u Davis Cupu 2005. i 2018. godine, osvajanje Svjetskog prvenstva u vaterpolu 2007. i u rukometu 2003. godine te bronce nogometne reprezentacije u Francuskoj 1998. i srebra u Rusiji 2018. godine. S obzirom na to da se svijet već desetljećima okreće digitalizaciji, Hrvatska pošta bila je druga u svijetu koja je izdala svoju kriptomarku. Riječ je o digitalnoj marki u obliku kripto tokena koja se može skupljati u digitalnom svijetu, a u dvije godine postojanja izdane su ukupno tri kriptomarke s različitim motivima, među kojima će se zasigurno u budućnosti pronaći i brojne sa sportskim motivima. Zašto je tomu tako? Pa zato što je utjecaj sporta na imidž naše zemlje kolosalan, istaknuo je Tino Kera.