Projekcija katarzične drame

Pula film festival: Ženske teme i bogat industrijski program

Mira Jelačin Mikuličić

Foto: PRESS PULA FILM FESTIVAL

Foto: PRESS PULA FILM FESTIVAL

Četvrtog dana Pulskog filmskog festivala u Areni je prikazana katarzična drama Zrinka Ogreste »Plavi cvijet«



Četvrtog dana 68. Pulskog filmskog festivala je na velikom platnu u Areni prikazana projekcija katarzične drame Zrinka Ogreste »Plavi cvijet« o međuljudskim odnosima. Vanja Ćirić i Anja Šovagović Despot u glavnim su ulogama, a mlada glumica Tea Harčević treći je lik te »ženske priče«. Radnja filma prati Mirjanu, službenicu u zagrebačkoj tvornici konca. Uoči skromne svečanosti u povodu 20 godina rada u tvrtki gdje će primiti nagradu, situacije koje joj se događaju u odnosima s bližnjima osvjetljavaju čitav njezin život – onaj koji je prošla i živi, ali i onaj koji joj predstoji.


Obiteljski odnosi


Redatelja je privukao nenametljiv tekst Ivora Martinića, koji se bavi obiteljskim odnosima, odnosima roditelj-dijete, dubokim emocijama, tema je univerzalna i primjenjiva u bilo kojem vremenu i prostoru. Zrinko Ogresta je posebno naglasio činjenicu da je ta tema izvan trenutačnog filmskog »mainstreama« i vidi je kao odmak od trenutačnih globalnih problema. Generirane su vrlo važne emocije u međuljudskim odnosima, a producent Maloča je kao osnovnu nit koja se kroz film provlači naveo odnos ljubavi i onog trenutka u kojem se kada gubimo voljenu osobu pitamo jesmo li mogli napraviti više. Na temu se nadovezala i glavna glumica Anja Šovagović Despot s pitanjem je li uistinu »lakše umrit nego ljudima reć oprosti«.



Prije filma »Plavi cvijet« uručena je Nagrada »Marijan Rotar« Marku Zdravkoviću-Kuncu, osnivaču i predsjedniku Pulske filmske tvornice za doprinos pulskoj filmskoj kulturi. Jedna od rijetkih pulskih tvornica koja i dalje radi, u kojoj grupe posvećenih entuzijasta već godinama predano stvaraju kratke dokumentarne, igrane i eksperimentalne filmove te ih prikazuju na tvorničkim okupljanjima i šalju na revije i festivale. Ova se tvornica brine o mladima i djeci, organizira im radionice iz filmske kulture, uči ih kako da naprave animirani film i vizualiziraju svoje nesputane ideje.


Plasman europskog filma




Četvrti dan festivala bio je obilježen i bogatim Industrijskom programom. Sydney Levine održala je predavanje o plasmanu europskog filma na globalno tržište. S više od četrdeset godina iskustva u raznim segmentima filmske industrije, Sydney Levine poznata je po postavljanju novih standarda, pokretanju prve industrijske baze podataka za praćenje i cirkuliranje aktivnosti kupovine filmskih prava, FilmFinders, koju je Cannes Marché razvio u platformu podataka filmskih projekata i profesionalnih usluga umrežavanja, odnosno koju će otkupiti najpoznatija baza podataka za praćenje filma IMDB.



Završila su i predavanja, konzultacije te individualni sastanci mladih producenta s rezidentnim ekspertima u sklopu programa Pula Meeting Place. Ususret novom Potprogramu MEDIA 2021. – 2027. predstavljena je i brošura hrvatskog sudjelovanja.