RIJEČKA SOPRANISTICA

Kristina Kolar na naslovnici magazina L’ Opera: Zapažena “porculanska” Turandot

Kim Cuculić

Kristina Kolar u prizoru tršćanske "Turandot" / Foto Teatro Verdi Trieste

Kristina Kolar u prizoru tršćanske "Turandot" / Foto Teatro Verdi Trieste

Kristina Kolar potvrdila se kao uvjerljiva Turandot... Na kraju se pojavila vjerodostojna princeza, surova, zatvorena u svojevrsni oklop od porculanskih komada koji je čini odvojenom od svijeta, zarobljenicom prošlosti, napisao je kritičar



Sopranistica Kristina Kolar, nacionalna operna prvakinja i članica Opere HNK-a Ivana pl. Zajca u Rijeci, pjevala je naslovnu ulogu u glasovitoj operi »Turandot« Giacoma Puccinija u produkciji Teatra Verdi iz Trsta – i to na premijeri i u ukupno četiri od šest predstava.


Zabilježeno je to i na naslovnici uglednog i prestižnog međunarodnog magazina L’Opera, na kojoj je upravo Kristina Kolar u prizoru iz tršćanske predstave »Turandot«. U talijanskim medijima Kolar je najavljena kao »vrlo aktivna i cijenjena hrvatska sopranistica u stalnom rastu ugleda«.


Puccinijeva »Turandot«, jedno od najomiljenijih opernih remek-djela 20. stoljeća, vratila se u Trst uz orkestar pod ravnanjem maestra Jordija Bernàcera, danas jednog od najtraženijih dirigenata na međunarodnoj sceni, i u režiji Davidea Garattinija Raimondija, također poznatog i cijenjenog imena. U planu su i gostovanja tršćanske produkcije po Italiji.


Vjerodostojna princeza




Ovako je u svojem kritičkom osvrtu pod naslovom »Turandot od porculana u Verdiju u Trstu« na www.musicandosite.com napisao Gianluca Macovez:



»Kristina Kolar potvrdila se kao uvjerljiva Turandot… Na kraju se pojavila vjerodostojna princeza, surova, zatvorena u svojevrsni oklop od porculanskih komada koji je čini odvojenom od svijeta, zarobljenicom prošlosti, neprikosnovena u osjećajima, barem do smrti Liù, kada se djevičanski bedem počinje raspadati, postavljajući hipotezu o zaključku koji nam nije dano vidjeti jer je odlučeno da se predstava zatvori posljednjom porukom s potpisom Puccini…«


Ovako o ulozi Turandot govori Kristina Kolar:


»Turandot sam prvi put pjevala također u Trstu 2019. godine u režiji Katie Ricciarelli, a dirigent je bio maestro Nikša Bareza. U pitanju je bila koprodukcija s Narodnim kazalištem iz Odesse iz kojeg je došlo gotovo pedeset zborskih pjevača, kostimi i dio scenografije.


Ove godine se nažalost nije mogla upriličiti na isti način, iako je prvotno bilo tako zamišljeno, pa su se u Teatru Verdi šivali novi kostimi i režiju je preuzeo Davide Garattini Raimondi koji je u prijašnjoj produkciji bio asistent redateljice. Vežu me lijepe uspomene za tu produkciju, možda i zato što je maestru Barezi to bila posljednja operna premijera.«


Abigaille i Tosca


Kristina Kolar uskoro će pjevati i na otvorenju Opera Zagreb Festivala, koji će 25. lipnja otvoriti Opera zagrebačkog HNK-a »Nabuccom« Giuseppea Verdija, premijerno izvedenoga 2022. pod ravnanjem Piera Giorgija Morandija i u režiji Giancarla del Monaca.



U »Nabuccu« Kristina Kolar pjeva ulogu Abigaille. Hrvatsko narodno kazalište Split predstavit će se opernoj publici predstavom »Cavalleria Rusticana« Pietra Mascagnija 29. lipnja, a u njoj će ulogu Alfija pjevati poznati riječki bariton Robert Kolar.


Operom će ravnati dirigent Jure Bučević, dok režiju potpisuje Jelena Bosančić. Nakon toga pred Kristinom Kolar je radno ljeto – već poslije »Nabucca« leti na pripreme za otvorenje Splitskog ljeta, na kojemu će pjevati Toscu.


Sljedeću sezonu u HNK-u Ivana pl. Zajca pjevat će glavnu žensku ulogu Minnie u operi »La fanciulla del West« Giacoma Puccinija.