"Meandri"

Audiovizualni omnibus Putokaza: Dijalog s kromatizmom prirode

Dragan Rubeša



RIJEKA – Nakon što su recentnim nastupom u HKD-u predstavile novi album »Meandri«, neuništive »sestre« iz »Putokaza«, sastava prisutnog na sceni punih 36 godina, paralelno su izdale i njegov 40-minutni »audiovizualni omnibus«, predstavljen početkom ožujka u riječkoj Palači šećera.


Riječ je o nekoj vrsti videoalbuma čiju režiju potpisuje Gea Rajić. Jer sinergija glazbe i filma/videa postaje njihova stilska i estetska konstanta i vječno je prisutna u njihovu umjetničkom radu. Prisjetimo se doksa »(U)lice putokaza« u režiji Marte Ožanić, snimljenog 2015., kojim je obilježena 31. obljetnica njihova rada.


Menadri iz uvodnih kadrova »omnibusa« koji prizivaju velikog Julija Knifera, po kojima je i nazvan njihov album, tek su polazišna točka autoričina pulsirajućeg videospotovskog dijaloga s kromatizmom prirode. To dokazuje i odraz vode na Kniferovim meandrima praćen žuborom, koji se izmjenjuje s folklornim motivima (tanac) i snenim kadrovima u kojima nas neuništiva Miranda Đaković i njene »sestre« poput šumskih nimfa pozivaju da se prepustimo njihovim (milo)zvucima, pozirajući na slapovima Rječine.




Doduše, promocija filmske verzije »Meandra« u Palači šećera prizivala je klasičnu retoriku svih naših festivala svjetla i njihove mapping projekcije. U sličnoj formi krenut će i na svoju riječku kvartovsku »mnogoljudnu« prezentaciju na pomno odabranim lokacijama, koja će se održati od 20. do 27. ožujka. Iako efekt ne bi bio ništa lošiji da je »omnibus« prikazan na velikom platnu u formi klasičnog srednjemetražnog filma u kojem se videonumere »Putokaza« ne izmjenjuju agresivno, već smireno i fluidno »teku« poput vode koja ih oplahuje.