HNK ZAGREB

“Nekoliko dana premijere” Davida Maljkovića u Zagrebu: Scenografski fundus na travnjacima

Kim Cuculić

NL

NL

Maljković je krajem svibnja trebao pripremiti scenografiju za premijeru predstave »Kafka na žalu« Harukija Murakamija u režiji Ivice Buljana, koja će biti izvedena sljedeće sezone



ZAGREB  Nakon što je Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu od ovog ponedjeljka krenulo s pokusima, ispred kazališta danas u 18 sati počinje jedinstven umjetnički događaj koji će trajati cijeli vikend. Riječ je o projektu »Nekoliko dana premijere« što ga je zagrebački HNK postavio s umjetnikom Davidom Maljkovićem, koji će scenografski fundus iz raznih predstava prenijeti u javni prostor, odnosno na travnjake ispred HNK-a.


 


David Maljković izlagao je u najprestižnijim svjetskim institucijama, a krajem svibnja trebao je pripremiti scenografiju za premijeru predstave »Kafka na žalu« Harukija Murakamija u režiji Ivice Buljana koja će biti izvedena sljedeće sezone.


O autoru



David Maljković rođen je 1973. u Rijeci, a živi i radi u Zagrebu. Samostalno je izlagao u poznatim svjetskim galerijama, poput The Renaissance Society u Chicagu, Palais de Tokyo u Parizu, Kunstmuseum u Sankt Gallenu, BALTIC Centre for Contemporary Art u Gatesheadu, Kunsthalle u Baselu, Van Abbenmuseum u Eindhovenu, Secession u Beču. Izlagao je na 11. Gwangju bijenalu, 56. Venecijanskom bijenalu, 29. bijenalu u Sao Paolu i drugdje. Njegovi su radovi dijelovi kolekcija brojnih svjetskih muzeja, među ostalima Centra G. Pompidou u Parizu, MUMOK-a u Beču, Museo Reina Sofia u Madridu, MoMA-e u New Yorku, Stedelijk muzeja u Amsterdamu, Tate kolekcije u Londonu.

– Novonastala situacija nametnula je nove rutine i naše aktivnosti su izgubile zvuk, naše projekcije su prestale komunicirati s nama, a dodatno stradanje grada za vrijeme potresa dovelo je do promjene stanja u kulturnome krajoliku. U ovom novouspostavljenom realitetu kao mala gesta i intervencija u kazališni eksterijer nastaje i ovaj projekt. Koristeći to kao sirovinu, David Maljković uspostavlja dijalektički odnos s postojećim elementima prijašnjih scenografija, razvijajući novu prostornu strukturu te kroz izmještanje afirmira njihovu kontinuiranu temporalnost. Ova nova materijalnost nadilazi status definirana artefakta i kroz proces nove gradnje, dobiva drugačije oblike društvenosti. Postavljeni elementi na kazališnom travnjaku,
zanemaruju svoju formalnu autonomiju te s obzirom da nisu prikazani u cijelosti, zaigrano kompromitiraju svoju zadanu poziciju i postaju označitelji promjene smjera. Naracija koja postoji u ishodišnoj točki svakog elementa scenografije za pojedinačne predstave, ne posreduje se izravno nego se kriptira i otvara nove značenjske procese. U potrazi za produkcijom smisla, od elemenata jučerašnje izvjesnosti stvaraju se nove kompozicije i postavljaju ispred građana koji postaju protagonisti njezine ostvarivosti – piše u najavi projekta HNK-a u Zagrebu.