Hrvatski dizajn 21/22

Nagrade najboljim dizajnerima dodijeljene u Laubi, Ljubičiću nagrada za životno djelo

Hina

Davor Puklavec/PIXSELL

Davor Puklavec/PIXSELL

Uz izložbu, otvorenu do 22. siječnja, objavljen je opsežan Pregled hrvatskog dizajna 21/22.



Bijenalna izložba hrvatskog dizajna 21/22, na kojoj su predstavljena odabrana dizajnerska ostvarenja iz protekle dvije godine, otvorena je u utorak u Laubi – Kući za ljude i umjetnost, uz dodjelu nagrada najboljima.


Dizajner Boris Ljubičić primio je na otvorenju Nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva za životno djelo, ustvrdivši da mu je došla malo preuranjeno, no cijeni što dolazi od kolega. Za njega su, rekao je, 70-e bile godine traženja odgovora na pitanje što je dizajn, 80-e provokacije, pa neki radovi nisu ni realizirani, a 90-e inspiracije kada je izveo svoj popularni kvadrat.


Likovni kritičar Marko Golub rekao je da, gledajući autorova mnoga ostvarenja ne svjedočimo samo izuzetnoj snazi vizualnog komuniciranja, nego i radovima koji nas uče kako gledati i čitati našu suvremenu vizualnu stvarnost.




Za izložbu su odabrana 324 profesionalna i studentska dizajnerska rada, najviše u protekle 24 godine koliko se održava, a najviše je bilo i prijava, 573.


Čak je 258 profesionalnih i 66 studentskih radova u osam profesionalnih i studentskih kategorija, u okviru kojih su dodijeljene nagrade i posebna priznanja.


Velika nagrada HDD-a za Clinica studio Zagreb


Veliku nagradu HDD-a osvojio je Centar za posjetitelje Crna Roda, Osekovo (Clinica studio, Zagreb), a isti studio dobio je i Nagradu za cjeloviti projekt – proizvod za profesionalce, dok je od studentskih radova najbolji bio “Podravski hige” Martine Petric.


Nagradu za modni i odjevni profesionalni dizajn dobila je Kolekcija JZ22 Varteks Martine Vrdoljak Ranilović, a studentski “Nautilus 21” Nike Vrbice i “DELIRIUM(A,O)” Vicka Racetina.


Za dizajn ambalaže u profesionalnoj kategoriji nagrađen je splitski Kazinoti & Komenda za “Valentino Bošković – Velika Praska”, a u studentskoj  Luka Grković za “Bronhi”.


Nagradu za profesionalni dizajn u digitalnim medijima i dizajn interakcija dobio je Studio Sonda iz Vižinade za interaktivnu instalaciju “Putovanje batanom”, a studentski Ivan Vrček – VART za “Uberi”.


Za profesionalni dizajn vizualnih komunikacija za publikacije Kunsthalle Wien nagrađeni su Lana Grahek i Dejan Kršić, a za studenski Klara Heberling za seriju fanzina o mentalnim bolestima.


Od profesionalnih dizajnera Studio Bilić_Müller dobio je za rad “Za rast je potrebno vrijeme” Nagradu za prostorne i grafičke intervencije i sistemi te Studio: Numen/ForUse + studio Ru:t  za industrijski i produkt dizajn te studentica Ema Čimbur za “Svemirsku terasu”.


Studio Oaza dobio je nagradu u kategoriji koncepta, inicijative i kritičkog diizajna, za “Oaza Books”, te student Toni Bilić za “Casein – inovativni sustav održive ambalaže za samostalnu izradu”.


Uz izložbu, otvorenu do 22. siječnja, objavljen je opsežan Pregled hrvatskog dizajna 21/22.


U ime Ministarstva kulture i medija okupljene je pozdravila Nevena Tudor Perković, a u ime Grada Zagreba Luka Korlaet.