Nova verzija opere

Premijerno izveden “Julije Cezar u Egiptu – iznova”: Spektakl trajao preko četiri sata

Kim Cuculić

Foto Dražen Šokčević

Foto Dražen Šokčević

U novoj verziji nastupila su i nova solistička imena



RIJEKA – Više od 4 sata trajao je barokni operni spektakl “Julije Cezar u Egiptu – iznova”, do negdje iza ponoći. Riječ je o novoj verziji opere Georga Friedricha Händela u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića, koja se podosta razlikuje od predstave iz 2016. godine.


Ovoga ljeta “Julije Cezar u Egiptu” trebao je predstaviti Operu riječkog HNK-a na jednom od najprestižnijih opernih festivala u Europi, Savonlinna Opera Festivalu u Finskoj koji je zbog pandemije koronavirusa odgođen za sljedeće ljeto. Budući da će predstava tada biti izvedena u novim uvjetima, u srednjovjekovnom dvorcu Olavinlinna uz najveće finsko jezero,
odlučeno je da se “Julija Cezara u Egiptu” ne samo obnovi nego i iznova režira.


U novoj verziji nastupila su i nova solistička imena. Tako se Diani Haller u naslovnoj ulozi, ulozi rimskog imperatora Cezara, i Anamariji Knego kao Kleopatri, ovoga puta pridružila nacionalna operna prvakinja Dubravka Šeparović Mušović kao Kornelija, a u ulozi Sesta prvi je put nastupila Michaela Selinger, koja je svoju bogatu međunarodnu karijeru započela u austrijskim opernim kućama i bila članica Bečke državne opere. Ulogu Ptolomeja ponovo je utjelovila Sonja Runje, a za dirigentskim pultom i čembalom opet je bio maestro Ville Matvejeff.
U ostalim ulogama nastupili su Dario Bercich, Marko Fortunato i Ivan Šimatović, a uz Riječki simfonijski orkestar i Riječki operni zbor u predstavi sudjeluju i članovi riječkog baletnog ansambla.


Foto galerija: Premijerno izveden "Julije Cezar u Egiptu - iznova" Foto: Dražen Šokčević




I u novoj verziji opere kostimografkinja je Sandra Dekanić, scenografiju supotpisuju Alan Vukelić i Marin Blažević koji je dizajnirao i svjetlo u suradnji s Daliborom Fugošićem i Alanom Vukelićem. Projekcije potpisuje Dobriša Radovanović, a koreografiju i scenski pokret Michele Pastorini.


U novu verziju opere Marin Blažević ubacio je i neke aktualne elemente, pa se izvođači na kraju predstave pojavljuju odjeveni u zaštitna odijela i s maskama na licu. U projekcijama se pojavljuje motiv zgrade HNK-a Ivana pl. Zajca, koja je prikazana kao ruševina obrasla korovom, a zatim je stradala i u plamenu, dok je u nekoj ne baš optimističnoj budućnosti pretvorena u šoping centar. Na prvoj pauzi ispred “Zajca” su se okupili protivnici cijepljenja protiv COVIDA-19 i nošenja maski, podsjetivši na vrijeme kad je intendant bio Oliver Frljić i kad se trg ispred kazališta često pretvarao u prostor za razne demonstracije. Dodajmo i da je premijerna publika izvođače i autorsku ekipu ispratila snažnim pljeskom i ovacijama.