HNK IVANA PL. ZAJCA

Predstava kao punokrvni scenski užitak: U Zajcu premijerno prikazan mjuzikl “Poljubi me, Kato”

Edita Burburan

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

»Poljubi me, Kato« jedna je od onih rijetkih predstava koje gledatelju daju dojam punog sudjelovanja. Postiže onu, teatarski uvijek željenu, atmosferu kad gledateljstvo i glumci zajedno igraju do zadnjeg čina

RIJEKA – Ma tko kaže da se Broadway ne može dogoditi i u Rijeci?! Mjuzikl »Poljubi me, Kato« (Baciami, Cate), premijerno izveden u riječkom HNK-u Ivana pl. Zajca, sjajna je predstava, koja svakom gledatelju obećava dvoipolsatni punokrvni užitak. Poznati mjuzikl, za koji je glazbu i stihove napisao Cole Porter prema tekstu bračnog para Belle i Samuela Spewacka na riječkoj su pozornici uprizorili udružennim snagama Talijanska i Hrvatska drama te Opera i Balet HNK-a Ivana pl. Zajca, pod redateljskim vodstvom izvrsne Tihane Strmečki, riječkoj publici poznate po koreografiji za mjuzikle »Sunset Boulevard« i »Evita«.

Predstava temeljena na adaptaciji Shakespeareove »Ukroćene goropadnice« duhovito prikazuje muško-ženske odnose, bračne sukobe na sceni i izvan nje. Na rotirajućoj pozornici izmjenjuju se prizori u kojima briljiraju glavni glumci Leonora Surian Popov i Mirko Soldano. Ulogom Lilli Vannesi Leonora Surian Popov zasigurno je podcrtala svoj glavni scenski adut, potvrdivši da joj pripada etiketa »kraljice mjuzikla«. Njezina Kate grinta, grize, prkosi, a u pjevačkim dionicama apsolutno dominira pjevačkim umijećem. Mirko Soldano, glumac Talijanske drame, u ulozi Cambierija, njezina supruga i redatelja, osim odličnom glumom publiku osvaja i talijanskim naglaskom, koji se savršeno uklapa u estetiku i metež odnosa »dovršavajući« ih na specifičan način, što predstavi daje dodatni šarm.

Doskočice i humor

Čitava predstava obiluje izvrsnim songovima koje je glazbeno oblikovao Filip Gjud. Naime glazba za songove snimana je tako što je svaki instrument odradio svoju dionicu, a tek je onda postavljen u glazbenu cjelinu. U tom kontekstu neizostavna je i jazz interpretacija Elene Brumini, koja je pokazala puni talent vladanja scenom od pokreta, plesa, glume i k tome da je sjajan jazz vokal. Njezin partner Stefano Surian prati je u izvedbama, ali se iskazuje i u solo dionicama.

U izvedbenu izvrsnost ove predstave također valja uvrstiti Nikolu Nedića i Marija Joveva, koji imaju više zadataka na sceni. Najprije glume utjerivače dugova, a onda briljiraju u duetu u glazbenoj dionici koja je gledatelje naprosto podigla sa stolaca. Oni plešu, pjevaju, igraju, zabavljaju.

Ni bez opuštenog i spontananog gostioničara/najavljivača Giussepea Nicodema u ulozi Rafaela predstava ne bi bila cjelovita. Nicodemo svakim svojim pojavljivanjem nasmijava publiku doskočicama i humorom. Suvremenu verziju bahatog političara i Lillinog ljubavnika odlično je interpretirao Dražen Mikulić u ulozi Gordana Horvatina.

Dinamici čitave predstave, osim izmjenjujućih scena na rotirajućoj pozornici, pridonose i plesači baletnog ansambla. Uz odličnu scenografiju Liberte Mišan kostimi Sandre Dekanić skladno dovršavaju prizore u vizualnom doživljaju lepršave i razigrane atmosfere mjuzikla.

Zadužili sami sebe

»Poljubi me, Kato« (Baciami, Cate) jedna je od onih rijetkih predstava koje gledatelju daju dojam punog sudjelovanja. Postiže onu, teatarski uvijek željenu, atmosferu kad gledateljstvo i glumci zajedno igraju do zadnjeg čina, a osjećaj bezvremenosti prelijeva se s pozornice u parter i natrag. Ovom je predstavom riječki teatar zapravo jako zadužio samog sebe, jer očito je da ima potencijala, talenta i snage na pozornicu iznijeti vrhunske predstave. Dva i pol sata plesa, pjesme i odlične glume zaista su dovoljan razlog da ova predstava najesen još jednom zaživi i u talijanskoj verziji, ali nadamo se i dovoljnom broju repriza, jer se bez problema može gledati i dvaput.