Suradnja

Damir Martinović Mrle surađivat će s varaždinskim HNK-om: ‘Ispitat ćemo granice izvedbi’

Kim Cuculić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

HNK Varaždin najavljuje i suradnju Damira Martinovića Mrleta s Varaždinskim folklornim ansamblom



VARAŽDIN – Nakon uspješne protekle sezone Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu nastavlja s premijerama velikih naslova u novoj sezoni na Velikoj sceni i Sceni Rogoz. Danima otvorenih vrata od 3. do 10. rujna započinje proslava obilježavanja 150 godina od otvaranja zgrade kazališta. U tom tjednu igrat će osam naslova, svaki dan po jedan.


Na početku nove sezone bit će praizveden novi tekst Kristiana Novaka »Slučaj vlastite pogibelji« u režiji Ivana Plazibata. Novak je jedan od najznačajnijih suvremenih hrvatskih pisaca, autor uspješnih i nagrađivanih romana koji su izazvali oduševljenje i kritike i publike. Tema novog teksta je neriješeno ubojstvo koje priču vodi u smjerovima koji otkrivaju društvene i intimne traume. U koprodukciji s Operom b.b. postavlja se operetu »Grofica Marica«. Među solistima su Lidija Horvat Dunjko, Ronald Braus, Nenad Tudaković, Irma Dragičević i Blanka Tkalčić.


»Sad i nikad više« naslov je baletne predstave koju varaždinski HNK radi u koprodukciji s HNK-om Ivana pl. Zajca Rijeka, a koreografi su Maša Kolar i Jeroen Verbruggen. Paolo Magelli režira »San ivanjske noći«, jednu od najpoznatijih fantastičnih komedija Williama Shakespearea koja provocira pitanjima o mogućnosti promjene u vremenu u kojem se čini da nam je realitet nepopravljiv. HNK Varaždin najavljuje i neobičnu suradnju Damira Martinovića Mrleta s Varaždinskim folklornim ansamblom u projektu u kojem žele ispitati granice izvedbi, suvremeno i tradiciju, načine na koji su povezani nasljeđe i suvremene glazbene i plesne mogućnosti.




Bojan Đorđev režira »Režim iscjeljenja«, praizvedbu teksta Tanje Šljivar, nagrađivane i međunarodno izvođene dramske spisateljice. U tom se tekstu autorica bavi ljudskom potragom za smislom i potragom za iscjeljenjem tijela u postpandemijskoj, distopijskoj budućnosti. Tamara Kučinović radi lutkarsko-dramski autorski projekt »Šapat duše«. Autorica se bavi onima koji traže bolji život, koji bježe iz svojih domova. U vrijeme neizvjesnosti, podrhtavanja svijeta možemo učiniti samo jednu stvar, progovoriti o njima, i vratiti im njihova lica, osobnosti i sudbine. Problem izbjeglištva sigurno je ključno pitanje početka ovog stoljeća, u svim svojim vidovima, političkom, društvenom, etičkom nesumnjivo, ali jednako tako i u estetskom smislu.


Drugi dio sezone nastavlja se praizvedbom teksta »Kisela krv« Ivone Marciuš, maestralno ispisane drame o životu žena kroz generacije. Predstavu će režirati Marina Pejnović. Slavni komad Tennesseeja Williamsa »Mačka na vrućem limenom krovu« režirat će Paolo Tišljarić. Potresni odnosi otvaraju nova pitanja o obiteljskoj destruktivnosti.


U opernom dijelu programa postavit će se »Aida« s novim dramaturškim izazovima u režiji Marina Blaževića i izvedbi vrhunskih solista. Zadnja premijera nove sezone je predstava »Elektra« u adaptaciji Lade Kaštelan i režiji Livije Pandur. Kroz ispitivanje različitih slojeva Elektrinih postupaka ukazat će se na važnost ženskih likova u grčkoj tragediji. Lada Kaštelan i Livija Pandur bave se transformacijom razumijevanja lika Elektre i utjecaja koji ona ima ne samo na zaplet drame nego i na novo razumijevanje u našem vremenu.