MUZEJ MODERNE UMJETNOSTI

Sutra otvorenje izložbe “Sanjaju li biljke sutrašnjicu?” riječkog umjetnika Igora Eškinje

Davor Mandić

Hvaljenu i zanimljivu izložbu Nacionalni muzej moderne umjetnosti u Galeriji »Josip Račić« u Zagrebu postavlja od 6. do 30. svibnja, a bila je osmišljena za Rijeku 2020 – EPK



ZAGREB – Hvaljenu i zanimljivu izložbu riječkog umjetnika Igora Eškinje »Sanjaju li biljke sutrašnjicu?« Nacionalni muzej moderne umjetnosti u Galeriji »Josip Račić« u Zagrebu postavlja od 6. do 30. svibnja.


Kako se kaže u najavi, riječ je o interdisciplinarnoj izložbi koju je Eškinja osmislio za Rijeku 2020 – Europsku prijestolnicu kulture, a u kojoj su istražujući biološke raznolikosti i broj stranih biljnih vrsta u biljnom svijetu riječke devastirane lučke i industrijske zone (u četvrtima Mlaka, Brajdica, Marganovo i Delta) – sudjelovali i biolozi.


Fotografije pronađenih biljaka umjetniku su bile inspiracija za stvaranje dekorativnih tapeta koje zidove izložbenog prostora transformiraju u eksponate, kaže se dalje u najavi izložbe te citira predgovor kataloga Branka Franceschija, ravnatelja Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti i kustosa izložbe.


Floralni motivi




– Na tapetima su motivi konkretnih biljki podijeljeni po pojedinim gradskim četvrtima, a pri njihovu dizajnu Eškinja se vodio cijelim repertoarom prikaza floralnih motiva u povijesti proizvodnje zidnih tapeta. Dizajn tapeta stoga je bio u rasponu od onih koji realističan prikaz biljke ponavljaju kao uzorak s referencom na tipologiju tapeta iz razdoblja historicizma, do onih koji su različitom razinom apstrahiranja izvornog motiva odražavali estetiku visokog modernizma – kaže Franceschi, zaključujući da je kroz projekt EPK-a, čija je intencija bila da internacionalno predstavi kozmopolitsko lice Rijeke kako ga vide njegovi kreatori, Eškinja ponovo uspio realizirati koncept koji uspješno izmiče jednoznačnoj interpretaciji.


Distopijsko ozračje


– Njegov projekt, iako zasnovan na motivima koji su nam kao nevažan dio stvarnosti svakodnevno pred očima, ukazuje na njezina suštinska obilježja prolaznosti i neprekidnosti promjene, ali i neuništivosti života. Barem kad je u pitanju onaj biljni, za ljudsku egzistenciju nismo sasvim sigurni. Distopijsko ozračje Eškinjina izvješća o bioraznolikosti Rijeke zapravo je upozorenje u širem kontekstu ne samo na neprekidne promjene u ekonomiji već naravno i ekološke promjene kojima je čovjek svjesni i nesvjesni pokretač. Da na kraju odgovorimo i na nazivom izložbe postavljeno pitanje, među svim složenim oblicima života sutrašnjica biljaka je zasigurno najizvjesnija – kaže Franceschi.