Foto: V. KARUZA
Hreljanović posljednjih nekoliko ljeta provodi u Dubrovniku gdje u opuštenoj atmosferi starog grada snima i bilježi – domaće, turiste, prolaznike... Oslikavajući ljude, pruža i sliku grada
povezane vijesti
- Upoznajte Marina Pittona, on je “lovac na munje”: ‘Kroz objektiv primjećujem ono što inače ne bih’
- Putujuća izložba kustosa Darka Fritza otvara se 7. svibnja. Kritičko umjetničko propitivanje posljedica turizma
- Na Korzu otvorena izložba uoči Dana oslobođenja Rijeke: Rijeka očuvala sve antifašističke spomenike
RIJEKA – U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika Rijeka, odnosno u prostoru Galerije »Juraj Klović«, u četvrtak je pred velikim brojem posjetitelja otvorena izložba fotografija »Živjeti Grad (fotozapisi iz Dubrovnika)« Egona Hreljanovića, fotografa prisutnog u kulturnom životu Rijeke već više desetljeća.
Izložba ostaje otvorena do 8. veljače, a uz autora su je otvorili Jasna Rodin, autorica predgovora izložbe, te Damir Šegota iz HDLU-a Rijeka.
Prema riječima Jasne Rodin, Hreljanovićeve fotografije neprekidan su niz iskustava, inspiracije i kvalitete, a studiozan i temeljit rad autora dobro je poznat po svojoj ozbiljnosti te promišljenom i razrađenom konceptu. Hreljanović je do sada imao zaista brojne izložbe, kako u regiji, tako i inozemstvu.
Ljudi u središtu
– Nakon mnogo izložbi, Egon Hreljanović uvijek nas nanovo iznenađuje, a ovoga puta motivom jer su u središtu ljudi kao motivi koje on uvijek u svom radu pomalo izbjegava te koji mu u profesionalnom radu uvijek pomalo smetaju u snimanju određenih kadrova. Ova izložba, iako je u njezinom centru grad, bazira se upravo na ljudima, kazala je Rodin.
Hreljanović posljednjih nekoliko ljeta provodi u Dubrovniku gdje u opuštenoj atmosferi starog grada snima i bilježi – domaće, turiste, prolaznike, radnike i posjetitelje. Oslikavajući ljude ujedno pruža i sliku grada, atmosferu i bogatstvo motiva. Na otvorenju izložbe Hreljanović je zahvalio brojnim prijateljima i suradnicima koji su pomogli u ostvarenju ove izložbe, a izrazio je i zadovoljstvo tiskanim verzijama fotografija te kazao kako se nada da će svi posjetitelji uživati u izložbi.
Portreti prolaznika
Izložba se sastoji od dvaju dijelova – u prvom, opsežnijem dijelu, autor crno-bijelim fotografijama oslikava život grada, fokusirajući se na ljude u prostoru, među zidinama i jedne među drugima. Ovaj dio izložbe dubok je i iscrpan, oslikava stvarnost dojmljivim kompozicijama i fascinantnim motivima koji stvaraju atmosferu unutar koje autor diše. Drugi dio izložbe pak je puno drukčiji, a bazira se na portretima prolaznika koje prikazuje u krupnom kadru, s puno detalja i raskošnim bojama. Svako lice, od kojih se neka ponavljaju i više puta, prikazuje drukčiju emociju i karakter uhvaćen u trenutku okidanja.
Međutim, u sklopu drugog dijela izložbe koja je u Galeriji odvojena lukovima zbog konstrukcije samog prostora, nalazi se i 27 krupnih kadrova pretežito ženskih nogu. Nalet vjetra dizao je suknje u trenucima koje je autor također ovjekovječio aparatom. S obzirom na to da se ove fotografije kompozicijom, stilom i senzibilitetom ne uklapaju u ostatak izložbe, postavlja se pitanje ako su ove, pomalo voajerske fotografije, zaista bile potrebne.
O fotografu
Egon Hreljanović rođen je u Rijeci 1951. godine, a prva fotografska iskustva stekao je od oca Viktora. Kao član riječkog fotokluba Color, prvi put izlaže 1969. Godine 1984. profesionalno se posvećuje fotografiji zaposlivši se u reklamnoj agenciji OZEHA.
Godine 1986. primljen je u Zajednicu umjetnika Hrvatske (danas HZSU), te prihvaća slobodnu profesiju kao svoje trajno opredjeljenje. Od 1995. član je i HDLU-a Rijeke.
Bavi se reklamnom fotografijom u turizmu i industriji te primijenjenom fotografijom u oplemenjivanju javnih prostora.
Autorske je fotografije objavio u mnogim periodičkim i monografskim publikacijama. Surađuje s ustanovama čija je djelatnost očuvanje kulturne baštine te je tako, uz ostavštinu svoga oca, stvorio bogatu fotoarhivu i od zaborava sačuvao mnoge spomenike kulture, umjetnička djela, kao i druge, slikom zabilježene vrijedne povijesne dokumente.