Sjajne osobine

Testirali smo redizajnirani Porsche Macan S. Ima milijun razloga za pogled s visoka

Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Foto Edi Prodan



Dva su se elementa savršeno povezala kako bismo ostvarili jedan od zanimljivijih testova i to na ne baš previše kilometara i jednako toliko vremena.


Kako naime testirati osvježenu verziju druge generacije Porsche Macana u S izvedbi u kratkom vremenu, a da se pritom dobije uvid u većinu njegovih sposobnosti. Lako ako se ima priliku startati iz Rijeke. U svega nešto više od pedeset kilometara može se dobiti golemu većinu konfiguracija prometnica što žestoko mogu natjerati sjajni Porscheov SUV na pokazivanje svega što istinski može. Gradske prometnice, autocesta, prelazak na Krk, skretanje prema Čižićima, nastavak uz Gostinjac pa na – Sveti Merek, na dio puta kojim prolazi i Camino Krk.


Dodatak priči bio je pravi »uzlet« od Barka do Meje te novom prometnicom prema Gornjem Jelenju. Nema čega tu nema, a sve je s odobravanjem prihvatio i V6 biturbo motor zapremine 2,9 litara, sada snažniji za 26 KS, ili ukupno njih – 380 KS. Ekstremno je u svemu tome i ubrzanje do »stotke« od 4,6 sekundi, dok bismo za postizanje maksimalne brzine morali posjetiti Automotodrom Grobnik. Mada, sumnjamo da bismo ni tamo stigli do 259 km/h.




Sjajno je sve pratio i automatskim PDK mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa kojeg smo uživali i manualno, putem ručica ispod volana, dinamizirati, dakako potpuno sigurni jer testni je primerak imao pogon na sve kotače, kao i zračni ovjes koji smo maksimalno iskoristili. Od njegovog »lijepljenja« za podlogu, do maksimalnog dizanja kad smo stigli na Caminovski offroad.


Naprosto Macan nudi nevjerojatno široku lepezu izbora između maksimalne udobnosti ovjesa i dinamičkih performansi sportskog vozila. I to jako sportski nastrojenog. I dok je dakako jasno kako će se njegove silne sposobnosti na teškim terenima rijetko koristiti, fantastični je osjećaj koji daje na »običnim« prometnicama. Prije svega tome doprinosi izuzetno držanje ceste koje se jako lijepo može osjetiti pri »normalnim« brzinama na jednakim takvim prometnicama. Konkretno, od Žminja do Vodnjana. Jer koliko god bio spreman za »ekstremizam«, takav način vožnje u klasičnom prometu ne sam da nije dozvoljen, on nije ni kulturan. Mada je svakako siguran jer i kočnice su mu izvan svih uobičajenih parametara.


U katalogu je navedeno kako je prosječna potrošnja 9,9 litara. Nismo uspjeli do nje, čak ni na najmirnijim dionicama. Realnije je očekivati oko 13 litara koliki je bio i naš prosjek. A da se ne bi moralo svaki čas na »pumpu«, tu je rezervoar od 65 litara koji omogućava ipak podnošljivu autonomiju.


U konačnici je cijena što za dvadeset tisuća kuna prelazi milijun, sasvim realna. Na stranu što to ona za više od devedeset posto hrvatske populacije nije, tehnološki gledano Macan S sa skoro 400 »konja« predstavlja iznimni izlog najmodernijih tehnologija koje spajaju sve što se kod automobila može poželjeti.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina
2.894 cm³
Snaga
380 KS
Maksimalna brzina
259 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h
4,8 s
Okretni moment
520 Nm
Potrošnja
9,9 l/100 km
Emisija C02
225 g/km
Duljina
4726 mm
Širina
1927 mm
Širina (s retrovizorima)
2097 mm
Visina
1621 mm
Međuosovinski razmak
2807 mm
Težina
2005 kg
Prtljažnik
458 l
Spremnika goriva
65 l