Piše Edi Prodan

Testirali smo novu Mazdu CX-60. Unatoč težini od skoro dvije tone, potrošnja je – vrlo niska

Edi Prodan



Tako zaboravljenih, tako danas prezrenih, a tako dragih – šest cilindara. Da, vjerovali ili ne još uvijek postoji tako nešto, i to dizelskoj izvedbi. Na testu smo naime imali Mazdu CX-60 3.3 e-Skyactiv D AT AWD Homura! Dakle sve na jednom mjestu, moćni 3,3-litreni agregat sa šest cilindara, automatski mjenjač, pogon na sve kotače i obilje snage – konkretno 254 »konja« s 550 Nm okretnog momenta.


Tu su bili i svi sigurnosni paketi opreme, dok oznaka »homura« kod Mazde znači posebni selekcionirani paket luksuza! Možda je sve to pomalo »retro«, možda najnovijim generacijama i manje razumljivo, ali tko god proba, neovisno o godini rođenja, zaključit će isto: fantastično zadovoljstvo. U svim segmentima, od samog baznog osjećaja ulaska u jedan takav automobil, suverenog ubrzanja, luksuza kojim je vozač okružen, ili konačnih dinamičkih karakteristika. Da o osjećaju sigurnosti i ne govorimo. Dinamika je iznimna. Snaga se vrlo brzo iskazuje, zahvaljujući i odličnom mjenjaču s osam stupnjeva prijenosa, dok je »držanje ceste«, iako bi moglo biti i malčice upitno zbog gabarita vozila, posebno visine, besprijekorno.


Uostalom, prijenos snage je na obje osovine, na sve kotače što pomaže dodatnoj povezanosti s podlogom kojom se vozi.. A kad vam se to zadovoljstvo vrati i s dosegom, s autonomijom u koju ste čak počeli sumnjati – je li s mjeračem sve u redu? – onda je ugoda prouzročena ulaznim vrijednostima još i veća. Dakle maksimalna brzina iznosi 219 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h doslovno sportske 7,4 sekunde, a da je pritom prosječna potrošnja tvornički istaknuta samo 5,2 l/100 km. Samim time emisija CO2 po najstrožem WLTP sustavu iznosi 137 gr/km čime zadovoljava normative Euro 6 sustava.




Istina, naša su mjerenja bila unekoliko drugačija, prosječna nam je potrošnja bila 5,5 litara, ali je zato spomenuti doseg bio veći od 800 kilometara. Uz potpunu posvećenost potrošnji, vjerujemo da bismo dosegnuli i – tisuću kilometara bez »tankanja«. I kad su dimenzije u pitanju – čista raskoš. Duljina CX60 je 4.745 mm, širina 1.890 te visina 1.680 mm. Međuosovinski razmak je postavljen na velikih 2.870 mm, dok je volumen prtljažnika 570 litara što ide u gornji prosjek klase.


Ono što se izdvaja i što je također iznadprosječno, ali u ovom slučaju i ne s pozitivnim predznakom, težina je od skoro dvije tone – 1959 kilograma.


Ipak, kako je iznimni osjećaj dizajnera za oblikovanje skladnog vozila bio ispred svega, koeficijent otpora zraka zadržao se ispod 0,30, cx je 0,29 što je također velika pomoć u što je moguće manjoj potrošnji goriva. Naposljetku – cijena. Luksuz pita svoje, u ovom slučaju Mazdu CX-60 3.3 e-Skyactiv D AT AWD Homura s opcionalnim paketima »Praktičnost i ozvučenje«, »Podrška vozaču« i »Panoramski krov« treba platiti 73.970,82 eura. U ovoj cijeni se od dodatne opreme nalaze: set All weather tepiha, zaštitna folija stražnjeg odbojnika, kadica prtljažnika i pokrov ključa u Soul red crystal boji. Mnogo? Usporedi li se danas uobičajene cijene ili ono što pitaju »električari«, ne i najmanje posebno u usporedbi s konkurencijom u klasi.


Naše su prosječne plaće u ovom slučaju, za nas koji ih imamo, ipak manje važan faktor. Što zaključiti na kraju? »Prezreni« dizelski agregat omogućio je fantastičnu autonomiju, posebno uzmemo li u obzir težinu i raskošnost vozila, što znači i jako nisu potrošnju, čime bi se ovaj automobil itekako uklopio u poželjne ekološke trendove današnjice. Stoga zaključujemo kako se voziti može bez strepnje o nestanku struje, o skupoći goriva, dujini punjenja, kao i o prekomjernoj cijeni zbog dualizma pokretačkih strojeva. Kako život može biti lijep i bez da se koristi danas toliko propagirane, ali nedovoljno utemeljene, prednosti »novih goriva«.