Energenti

Slika hrvatskog voznog parka: Hibridi otjerali dizel – ali gdje je plin?

Edi Prodan

Dizel pao ispod 20 posto, hibridi zauzeli više od četvrtine, plin traži i zaslužuje poticaje



Velike promjene možemo pratiti i na, nazovimo je tako, »ekološkoj ljestvici«. Automobili s benzinskim motorima su i dalje s više od 51 posto udjela najprodavaniji, dok su dizelaši dosegli svoj povijesni minus – pali su ispod 20 posto, postotni udio im je svega 19,7. Na drugo su mjesto s 22,9 posto izbili – hibridi.


Pribrojimo li im 2,4 posto električnih automobila, nekad alternativni izvori energije ovladali su s više od četvrtine hrvatskog tržišta. Iskazanu promjenu trenda u ožujku je na najbolji način iskazao i Tesla s registracijom čak 13 svojih modela. Više je to od primjerice etabliranih »klasičara« kao što su to Jaguar, Alfa Romeo, Subaru, Land Rover ili Mini. Kod električnih automobila je zamjetno i to da se priča proširila na skoro pedeset posto proizvođača koji participiraju na ovogodišnjem hrvatskom tržištu: od 37 prisutnih, električne automobile prodalo je njih 16.


Nažalost, iako hrvatska posjeduje i nemale količine vlastitih izvora plina, automobila koje pokreće serijski ugrađeni sustav za taj energent ima svega 3,8 posto. Da stvar bude još i gora, isporučuju ih samo dva proizvođača – Renault i Dacija. Prvom pripada 57 registracija, dok je rumunjski brend u tom pogledu pravi hit – 318 njegovih automobila na plin registrirano je u prvom kvartalu! Svojedobno se na tom tržištu isticao i Opel, pa i još neki ugledni proizvođači, danas se priča svela samo na dvojac iz francuskog koncerna. Nije li stoga došlo vrijeme da se, osim poticajima, ove godine, istina, neizvjesnima, za neke hibride i električne automobile razmisli i o poticanju kupnje automobila na plin?




Pogleda li se taksi scenu, tko god može ima neku od Dacija na plin. Ne treba zaboraviti ni to da je upravo plin jedan od najčišćih mogućih energenata što svakako pridonosi i kvalitetnijoj ekološkoj slici Hrvatske. Stoga – što se čeka?