Netipično tržište

Rusi kod kupovine novih automobila ostaju vjerni domaćoj proizvodnji

T.I.

Foto: Lada

Foto: Lada

Među deset najprodavanijih u listopadu tek su dva iz EU: Škoda Rapid na 8. i Dacia Duster na 9. mjestu. Prva dva mjesta drže dva novovjeka ruska „narodna“ auta, modernija mala limuzina Lada Vesta i nešto klasičnija Lada Granta



Specifični u mnogočemu u inače globaliziranom svijetu, Rusi su svijet za sebe i po pitanju automobilske industrije. Godišnja i mjesečna izvješća o prodaji automobila i najpopularnijim modelima potvrđuju tu tezu.


I dok je u trećem kvartalu broj prodanih automobila u EU i Velikoj Britaniji rastao u odnosu na isto razdoblje prošle godine, u Rusiji već četvrti mjesec količina prodanih novih automobila pada. U listopadu prodano je nešto više od 126 tisuća vozila što je oštri pad od 18 posto u odnosu na isti mjesec 2020.


Usprkos lošija četiri mjeseca zaredom, rusko tržište u 2021. ipak je jače negoli prošle 2020. godine jer je u prvih deset mjeseci ove prodano 10,5 posto više automobila negoli lani u istom razdoblju. Ukupno, u deset mjeseci ruski su kupci kupili 1,3 milijuna novih vozila što je otprilike količina automobila koja se godišnje prodaje u Velikoj Britaniji koja je po broju stanovnika više nego dvostruko manja od Rusije.




Što se tiče najprodavanijih modela i tu ne vrijede ustaljena europska pravila jer je većina Rusa odana domaćoj proizvodnji. Među deset najprodavanijih u listopadu tek su dva iz EU: Škoda Rapid na 8. i Dacia Duster na 9. mjestu. Prva dva mjesta drže dva novovjeka ruska „narodna“ auta, modernija mala limuzina Lada Vesta i nešto klasičnija Lada Granta.Foto: Lada


Ovi modeli daleko su od predodžbe kakvu imamo o Ladinim automobilima iz vremena dok ih je još bilo na našim cestama. Riječ je o modernim, dobro dizajniranim i opremljenim automobilima koji inkorporiraju dosta tehnologije kakvu možemo vidjeti u jeftinijim Renaultima. Naime, tvrtka AvtoVAZ koja proizvodi Lade je dio Renault-Nissan grupe.


To što su ovi modeli najprodavaniji u Rusiji nije nikakvo čudo i zbog cijene. Ako smo dobro preračunali rublje, početni model ove limuzine košta nevelikih 7500 eura, što je otprilike 1500 eura manje od najjeftinijeg auta na hrvatskom tržištu Renaulta Twinga. S obzirom da je prosječna mjesečna plaća u Rusiji 400 eura, prilično je logično da su najjeftiniji automobili u Rusiji i najprodavaniji.


U ostatak među deset najprodavanijih u Rusiji ugurali su se i nešto veći automobili. Treća je mali hatchback Kia Rio, pa slijedi veća limuzina Hyundai Solaris, pa dva crossover SUV-a Hyundai Creta i Toyota RAV4. Sedma je još jedna Lada, karavan/dostavno vozilo Largus. Uz spomenutu Škodu Rapid i Renault/Dacia Duster, listu deset najprodavanijih zatvara limuzina srednje klase Toyota Camry.