Sigurnost novih modela

Renault Zoe i Dacia Spring dobili zaduđujuće niske ocjene na Euroncapovom testu

Edi Prodan

Električni modeli iz koncerna Renault, Zee i Dacia Spring dobili su na EuroNCAP-ovom testiranju ocjene nula i jedan



Katastrofalno niske ocjene za kvalitetu Dacije Spring i Renaulta Zoe! Električni modeli iz Renaultovog koncerna dobili su jednu, Spring, te Zoe nevjerojatno ni jednu jedinu zvjezdicu za sigurnost na EuroNCAP-ovom ocjenjivanju kvalitete automobila provedenom u prosincu. Ne pamtimo da je neki automobil dobio tako niske ocjene iako su se dvojke znale događati za pojedine kineske i indijske modele, a da model jednog tako uglednog proizvođača kao što je to Renault dobije nulu, to je uistinu nezapamćeno. Potvrdio je to i Michiel van Ratingen, generalni tajnik EuroNCAP-a koji se nije mogao načuditi dobivenim rezultatima za Spring i Zoe.


Od Lagune do Zoe


– Priča je tim nevjerojatnija jer je Renault uvijek bio jedan od lidera implementacije sigurnosnih sustava u svoje automobile. Sjetimo li se Lagune koja je 2001. godine bila prvi automobil koji je na našem testiranju zaslužio maksimalnih pet zvjezdica, kako da se ne čudimo da je samo dvadeset godina kasnije sa Zoe stigao do – nule. Moguća je, dakako, pomisao da je svemu kumovala činjenica kako je riječ o električnim automobilima. Ali to naprosto nije točno jer smo na istom testiranju imali gabaritima sličan model, Fiat 500 e koji je bez problema zaslužio četiri sigurnosne zvjezdice, pojasnio je Michiel van Ratingen.


Ukupno je u prosincu testirano 11 novih modela. Sedam ih je dobilo najvišu moguću ocjenu, pet zvjezdica. To su BMW iX, Genesis’ G70 i GV70, Mercedes-EQ EQS, Nissan Qashqai, Škoda Fabia i Volkswagen Caddy. Električni FIAT 500e i MG’s Marvel R su dobili po 4 zvjezdice, dok su na začelju već istaknuti Spring i Zoe.




Kod ​Zoe ni jednu zvjezdicu pojašnjavaju postoci s testiranja. Sigurnost putnika je dosegnula samo 43 posto, u ovom setu testiranja kod najboljeg Mercedes-EQ EQS-a iznosila je 96 posto, dok je dno s 14 posto dosegnuto kod Zoeove sigurnosne opreme!


Nažalost, i kod Dacije Spring slične nevolje. Istina, nju EruoNCAP-ovi eksperti pojašnjavaju činjenicom da je riječ o automobilu neznatno modificiranom za Europu. Kako ističu, Spring je nastao od Renault City K-ZE-a namijenjenog kineskom tržištu, koji je pak osnovu imao u Kwidu, kako naglašavaju »poprilično problematičnom« modelu proizvedenom i prije nekoliko godina predstavljenom tržištima Indije i Brazila.


Odlični Qashqai


No da ne bismo bili skloni samo crnim vijestima povezanim s moćnim i vrlo popularnim francuskim koncernom, istaknimo kako je još jedan njihov član, japanski Nissan s novom generacijom Qashqaija dosegnuo fantastične ocjene. Za sigurnost putnika na prednjim i stražnjim sjedalima 91 posto, dok je po pitanju sigurnosne opreme došao do nevjerojatno visokih 95 posto. Primjerice, premium predstavnici s ovog testiranja – BMW iX i Mercedes-EQ EQS – došli su do 81 i 80 posto, što je osjetno lošije od Qashqaija. Sveukupno gledano, Nissanov crossover je jedan od najbolje ocijenjenih automobila ove godine, baš kao što će Zoe za dugo vremena ostati jednim od najgore ikad ocijenjenih automobila EuroNCAP-a. Srećom, testirani Zoe je redizajnirana verzija modela kojeg na tržištu pratimo od 2013. godine, tako da će se svi propusti s novim modelom, koji bi se trebao uskoro pojaviti, nadamo se eliminirati.