Nova budućnost

Omiljeni dvosjed MX-5 preživjet će proces Mazdinog potpunog prelaska na hibridne i električne modele

T.I.

Foto: Mazda

Foto: Mazda

U toj slici Mazda MX-5 ima budućnost i čini se da je ona nije u potpunosti električna. Naime, na Mazdinom brifingu je decidirano rečeno da MX-5 ostaje u planovima, a manje je decidirano u kojem obliku



Mazda MX-5 omiljeni je dvosjed s motorom naprijed i pogonom na zadnje kotače, lagani i vrlo okretni sportski automobil. Njegove odlike, klasični dizajn, relativno niska cijena, učinila su ga najprodavanijim dvosjedom u povijesti koji se neprekidno proizvodi od sad već poodavne 1989. Dakako, kroz desetljeća je „apdejtan“ i moderniziran, no stariji modeli nisu izgubili na šarmu, postoje klubovi ljubitelja Mazde MX-5 širom svijeta, kao što je to slučaj i s drugim kultnim automobilima kroz povijest, od VW „bube“, preko Citroneovog „spačeka“ do Mini Morrisa i Fiata 500


S neizbježnom elektrifikacijom u sadašnjosti i skoroj budućnosti, počelo se postavljati pitanje hoće li Mazda umiroviti svoj najpopularniji dvosjed. Prema posljednjim informacijama, pristiglim sa svježeg Mazdinog  “Medium-Term Technology and Product Policy” brifinga za novinare, izgleda da nema ni riječi o tome.


Zna se da je Mazda sama sebi postavila cilj da će do 2030. godine izbaciti modele koje pokreće isključivo motor s unutarnjim sagorijevanjem i da će do tog vremena 25 posto njihovih modela biti sasvim električno, a ostalih 75 barem s hibridnim pogonom. U toj slici Mazda MX-5 ima budućnost i čini se da je ona nije u potpunosti električna. Naime, na brifingu je decidirano rečeno da MX-5 ostaje u planovima, a manje je decidirano u kojem obliku.




„Mazda ide prema tome da elektrificira MX-5 u nastojanju da svi modeli imaju neki oblik elektrifikacije do 2030. Trudit ćemo se da to bude lagan, pristupačan i otvoren dvosjed, sportski automobil u skladu sa željama kupaca.“


Iz ovih rečenica nije za zaključiti da će MX-5 postati model na u potpunosti električni pogon. Naime, riječ lagan i sportski nekako ne idu u istu rečenicu sa isključivo električnim pogonom. Mala i lagana baterija znači manje dometa i sportskih performansi vozila, a to je nešto što nije kompatibilno sa slikom Mazde MX-5 kakvu smo imali dosad.


Drugim riječima, za vjerovati je da će MX-5 za koju godinu imati neku vrstu hibridnog pogona, što znači da će zadržati performanse, ali će zahvaljujući djelomičnom električnom pogonu biti štedljivije i ekološki prhvatljivije vozilo.