Kolekcionarski raritet

Morgan Plus Four CX-T: Istinska ekskluziva za otmjene avanturiste

Edi Prodan

Pa tko da ne zaustavi pogled - Morgan Plus CX / Foto MORGAN

Pa tko da ne zaustavi pogled - Morgan Plus CX / Foto MORGAN

Navedena, terenska verzija Morgana bit će proizvedena u svega osam komada tako da je riječ o fantastičnom kolekcionarskom primjerku



Svi primjerci britanske tvrtke Morgan, ustanovljene daleke 1909. godine, čuđenje su u svijetu. Modeli koje većina svrstava u red specifičnih oldtimera. Koji to uistinu nisu jer je primjerice zadnja Morganova linija predstavljena 2019. godine. Riječ je rada bila o modelu PlusFour koji je ovih dana dobio svoju – terensku inačicu. Djeluje, istina, nevjerojatno da se jedno od obitelji Morgan, koja je uvijek imala jedan aristokratsko-avanturistički prizvuk, koja je uvijek stvarala vozila za kojima će svi okretati glavu u mondenim ljetovalištima, pretvorilo u model koji će eto u – divljinu. Ali jeste, model je dobio dodatak nazivu CX, a izgled i nadogradnje pokazuju kako se s njime uistinu može u krenuti u neku »nedođiju«, na nekakav silno surovi rally, ma na pravi off road gdje ni divlje životinje neće biti rijetkost.


Foto Morgan

Foto Morgan



Kako je u slučaju Morganovih automobila uvijek i riječ o mnogo ručnog rada, aluminija i ostalih skupih materijala, model CX će postati istinski kolekcionarski raritet jer posjedovat će ga moći samo – 8 vlasnika! Da dobro ste pročitali jer riječ je o »seriji« manjoj od deset primjeraka kojima trenutno nije poznata cijena. Bit će visoka, jer uvijek je takva – model Plus primjerice dolazi do nekih 650 tisuća kuna, tako da CX verzija ne bi nikao smjela ići ispod stotinu tisuća eura ili 750 tisuća kuna. Naprosto skupi dvosjed za čije se pojsedovanje mora imati i mnogo više od novca samog. Ne mogu mu baš svi postati vlasnicima.


Posebno oblikovana sjedala / Foto MORGAN

Posebno oblikovana sjedala / Foto MORGAN



Motor koji koristi je poznati BMW-ov benzinac zapremine dvije litre s 258 konjskih snaga, ima i spremnik za gorivo koji je 11 litara voluminozniji – jer u divljini baš i nema mnogo benzinskih crpki – ma ima sve ono što drugi nemaju, niti pomišljaju to imati u svojim automobilima. Baš kao što je jako malo vozača aristokratskih manira, i jednakog takvog automobila što svaki Morgan jest, koji pomišljaju na otmjeni avanturizam. Ta dva pojma baš i ne idu zajedno. Ali to je naprosto Morgan, od njega se uvijek mogu očekivati iznenađenja, s njim je to, eto, baš tako sve od 1909. godine.