Raskošno vozilo

Moćni igrač s dozom razigranosti: Testirali smo najveći Citröenov crossover C5 Aircross

Edi Prodan

Crossover koji unatoč rastu u »ozbiljnu« klasu nije izgubio razigranost



Snažni dizelski agregat od 130 »konja«, i to s jako brzim i preciznim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa,bogati paket opreme kod kojeg nam se posebno dopalo bežično punjenje telefona, kao i naglašena funkcionalnost.


Uostalom pokazuju to i dimenzije – dužina mu je 4500 mm, širina 1859 te visina 1695 mm uz 460 litara volumena prtljažnika. A opet, kad ga se promotri, kad se doživi njegov vanjski dizajn – ostala je ipak doza razigranosti. Kao da se taj najveći Citroenov crossover, C5 Aircross pita – pa zbog čega bi svi koji odrastu morali postati ne samo »ozbiljni« nego i – dosadni. On si to naprosto nije dozvolio već ponosno ističe genetiku koja ga povezuje s Cactusom, C3 ili s Aircross verzijom tog gradskog automobila. S razlogom jer C5 je u ovom izdanju – drugačiji od drugih. Pa tko voli, nitko od njega sretniji. Tko ne – »široko mu polje«. I veliki izbor.


Post-production : Astuce Productions


Motor BlueHDi 130 S&S je jako startan čemu apsolutno pomaže snažni okretni moment što i inače karakterizira dizelske motore. U ovom slučaju ravno – 300 Nm. Do brzine od 100 km/h stiže za vrlo prihvatljivih 10,6 sekundi, dok mu je maksimalna brzina pozicionirana na 189 km/h. Što je također i više nego dovoljno jer se uostalom nigdje ni ne smije iskorištavati. Ono što fascinira, jer ipak je riječ o korpulentnom automobilu u svakom smislu, je prosječna potrošnja od samo 4,1 litru. Nismo dakako došli do nje, ali jesmo, i to sa zadovoljstvom ističemo, bili jako blizu toga da i naš prosjek približimo pet litara. Ostali smo na 5,4 litre što mnogima, kad vide o kakvom je automobilu riječ, izaziva nevjericu. Ispod pet litara prosjeka se vozi svim otvorenim prometnicama, dok se zahvaljujući S&S sustavu ni u gradu ne odlazi u neprimjerene visine. Velika mu je stoga i autonomija jer kapacitet spremnika za gorivo iznosi 53 litre. Nikako se ne smije zaboraviti ni na 17 litara AdBlue aditiva bez kojeg se ne bi moglo uobičajenim ritmom. Istaknimo i to da mu je emisija CO2 samo 105 g/km što znači da ide u red jednog od, po tom parametru, najekološkijih automobila u klasi.




Nekoliko je modaliteta prilagođavanja stabiliteta automobila, ovisno o načinu kako se želi voziti. Od apsolutne Citroenovske udobnosti, čak i laganog »ljuljuškanja«, pa sve do čvršćeg ovjesa kako bi se moglo brže i agilnije. Stabilnije u sustavima konfiguracije i brzine kad se teži sportskom načinu vožnje.


Raskošna je i oprema, sigurnost besprijekorna: ABS, ESP. ASR i šest zračnih jastuka. Tu je i sustav otvaranja prtljažnika bez ruku, pristup i pokretanje vozila bez ključa, kamera za vožnju natrag »Top Rear Vision«, prednja svjetla Full LED tehnologijw, dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo, električno preklopivi vanjski retrovizori,12,3« TFT digitalna instrument ploča, pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, automatski dvozonski klima uređaj, sustav Highway Driver Assist i adaptivni regulator/limitator brzine s funkcijom Stop & Go samo su dio bogatog paketa opreme.


Post-production : Astuce Productions


Zanimljivi su mu i naplaci od 19 inča, a kao dodatne opcije dolaze zrnata koža na presvlakama sjedala u kombinaciji s posebnom tkaninom kao i dvobojna karoserija s krovom u crnoj boji. Ova izvedba C5 Aircorss nema pogon na sve kotače, ali ima njegov jako dobri i vrlo korisni nadomjestak – grip control. Nema te situacije koja se može dogoditi na standardnim prometnicama, primjerice kad padne snijeg, ili na jednostavnijem off roadu gdje se uz pomoć tog sustava ne bi moglo proći.


I sad, kad smo sve to tako izlistali, bojimo se cijene. Jer kad je vozilo veliko i jako dobro opremljeno, krajnji iznosi »lete u nebo«.


Cijena bi istina bila iznad 270 tisuća kuna, ali kako su nastali veliki prodajni problemi, dobre se automobile danas može nabaviti za razumnije iznose. Konkretno u ovom se slučaju dobije odlični motor i u svakom slučaju raskošnu opremu za – 244,5 tisuća kuna. Da, znamo da nije malo ali u komparaciji sa svime što donosi, jedan od povoljnijih u klasi. Pa i – privlačnijih.